agehall skrev:
Om man köper BOSE QC-lurar så är man oftast ute efter att noise cancelling. Och om det är vad man optimerar för så skulle jag säga att QC20 är det bästa alternativet. Är man ute efter trådlösa over-ear-lurar så finns det bättre lurar.
QC20 är nog det bästa alternativet om man vill ha in-ear, nc och trådat. Vill man inte ha in-ear och trådat är dom ju skitdåliga.

När jag köper teknikprylar för nästan 4000 spänn lär dom nog få uppfylla mer än ETT av kraven jag har....:)

Jag tror man får betala en hel del för brusreduceringen. Motsvarande lurar, in ear eller over ear, utan detta är mycket billigare för samma ljudkvalitet. Samma sak gäller det trådlösa, det betalar man också fånigt mycket för. Men, om det är vad man vill ha så....
 
  • Gilla
beqen
  • Laddar…
Blev efter tips härifrån om extrapris en hylsnyckelsats (Bahco S800) från Jula och ett billigt 18mm Hultafors stämjärn...

Bahco S800 hylsnyckelsats i öppen förvaringslåda med ordnade verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hultafors 18mm stämjärn bredvid dess förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu är bara frågan hur jag skall få ner hylsnyckelsatsen i en systainer :)
 
Betula_Pendula skrev:
Blev efter tips härifrån om extrapris en hylsnyckelsats (Bahco S800) från Jula och ett billigt 18mm Hultafors stämjärn...

[bild]

[bild]

Nu är bara frågan hur jag skall få ner hylsnyckelsatsen i en systainer :)
Det vill jag se! ;)
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren
  • Laddar…
Sådärja! Ny handväska, batteri och måttband. Blev även en väska 60x30x30cm till alla förbrukningsvaror, tillbehör, laddare, batterier mm.
Makita verktygsväska och sladdlös sticksåg med batteri och måttband på golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren och 1 till
  • Laddar…
CNC-fräsmaskin på 1x1 meter med aluminiumram och fräshuvud från Ooznest.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

1x1 meter CNC beställd från ooznest

Makita router för CNC-maskin med reglage och silverfärgat metallhus på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Denna fräs till cncmaskinen från ffx.co.uk

Bahco-stämjärnssats i öppen träförpackning, visar olika storlekar av stämjärn med röda och svarta handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Också från ffx.co.uk behövde ersätta Biltema stämjärnen för 79kr.
 
  • Gilla
katos och 1 till
  • Laddar…
Även fast det är ett planerat köp känner Man sig lite slösaktig ;)
 
Chrissofsweden skrev:
Sådärja! Ny handväska, batteri och måttband
Var hittade du Makita måttband?
 
tullemannen skrev:
Var hittade du Makita måttband?
Toolstop.co.uk

:)
 
  • Gilla
tullemannen
  • Laddar…
norrbottenssnickaren skrev:
Även fast det är ett planerat köp känner Man sig lite slösaktig ;)
Vad har du planerat att använda cncn till? :)
 
nanowire skrev:
Vad har du planerat att använda cncn till? :)
Bra fråga :)
Typ fräsmallar till möbler, mft fräsmall, nameplates till möbler :)
Stämplar av mässing. Gravera skärbrädor.

Ja allt möjligt :) tänkte också skära vinyl med den :))
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Oh, nu blev jag fett avis på den där CNC'n...och lite köpsugen.

Är själv ganska dåligt påläst hur såna här lättviktsCNCar fungerar, brukar skicka mina 3D filer (på jobbet) till prototypverkstan sen donar dom med beredning och annat.

Så, den där fräsen, fräser den 3D eller det är mest tänkt som 2D? Om 3D, Hur skapar man beredningsfilerna till en fräsning och hur gör man med verktygsbyten?
 
Nu har sticksågen anlänt och arsenalen är i det närmsta komplett vad gäller batteridrivna maskiner. Tror jag.
Öppen verktygsväska full med batteridrivna Makita-verktyg, inklusive en sticksåg, för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen köpte jag en till väska för alla tillbehör. Så nu är det uppdelat så att allt är lite smidigare.
Väska öppen med blandade batteridrivna verktyg, tillbehör och en ny sticksåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Ola C skrev:
Oh, nu blev jag fett avis på den där CNC'n...och lite köpsugen.

Är själv ganska dåligt påläst hur såna här lättviktsCNCar fungerar, brukar skicka mina 3D filer (på jobbet) till prototypverkstan sen donar dom med beredning och annat.

Så, den där fräsen, fräser den 3D eller det är mest tänkt som 2D? Om 3D, Hur skapar man beredningsfilerna till en fräsning och hur gör man med verktygsbyten?
Det är väl egentligen en 2.5d fräs dvs du saknar den 4e axeln för att kunna fräsa i 3D. Men du kan tex fräsa reliefmönster med olika djup. Det är allt jag vet ;)

Har en 3dskrivare sen innan men den har begränsad användning i en snickarverkstad. Har velat ha en CNCfräs minst i tio år och nu fanns det lite kosing att göra sig av med.

Men man ska vara medveten om att det är en enkel maskin.
 
Usch.. eller nåt, jag surfade in på ToolStop.co.uk efter att läst Chrissofswedens inlägg ovan... :surprised:
Time will tell. ;)
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.