3 499 413 läst · 16 981 svar
3499k läst
17,0k svar
Dagens verktygsinköp!
QC20 är nog det bästa alternativet om man vill ha in-ear, nc och trådat. Vill man inte ha in-ear och trådat är dom ju skitdåliga.agehall skrev:
När jag köper teknikprylar för nästan 4000 spänn lär dom nog få uppfylla mer än ETT av kraven jag har....
Jag tror man får betala en hel del för brusreduceringen. Motsvarande lurar, in ear eller over ear, utan detta är mycket billigare för samma ljudkvalitet. Samma sak gäller det trådlösa, det betalar man också fånigt mycket för. Men, om det är vad man vill ha så....
Medlem
· Södra Dalarna
· 279 inlägg
Blev efter tips härifrån om extrapris en hylsnyckelsats (Bahco S800) från Jula och ett billigt 18mm Hultafors stämjärn...
Nu är bara frågan hur jag skall få ner hylsnyckelsatsen i en systainer

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto
Nu är bara frågan hur jag skall få ner hylsnyckelsatsen i en systainer
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Elektroniktokig
· 2 453 inlägg

Logga in
Skapa konto
1x1 meter CNC beställd från ooznest

Logga in
Skapa konto
Denna fräs till cncmaskinen från ffx.co.uk

Logga in
Skapa konto
Också från ffx.co.uk behövde ersätta Biltema stämjärnen för 79kr.
Elektroniktokig
· 2 453 inlägg
Även fast det är ett planerat köp känner Man sig lite slösaktig 
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Elektroniktokig
· 2 453 inlägg
Oh, nu blev jag fett avis på den där CNC'n...och lite köpsugen.
Är själv ganska dåligt påläst hur såna här lättviktsCNCar fungerar, brukar skicka mina 3D filer (på jobbet) till prototypverkstan sen donar dom med beredning och annat.
Så, den där fräsen, fräser den 3D eller det är mest tänkt som 2D? Om 3D, Hur skapar man beredningsfilerna till en fräsning och hur gör man med verktygsbyten?
Är själv ganska dåligt påläst hur såna här lättviktsCNCar fungerar, brukar skicka mina 3D filer (på jobbet) till prototypverkstan sen donar dom med beredning och annat.
Så, den där fräsen, fräser den 3D eller det är mest tänkt som 2D? Om 3D, Hur skapar man beredningsfilerna till en fräsning och hur gör man med verktygsbyten?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Nu har sticksågen anlänt och arsenalen är i det närmsta komplett vad gäller batteridrivna maskiner. Tror jag.
Sen köpte jag en till väska för alla tillbehör. Så nu är det uppdelat så att allt är lite smidigare.

Logga in
Skapa konto
Sen köpte jag en till väska för alla tillbehör. Så nu är det uppdelat så att allt är lite smidigare.

Logga in
Skapa konto
Elektroniktokig
· 2 453 inlägg
Det är väl egentligen en 2.5d fräs dvs du saknar den 4e axeln för att kunna fräsa i 3D. Men du kan tex fräsa reliefmönster med olika djup. Det är allt jag vetOla C skrev:Oh, nu blev jag fett avis på den där CNC'n...och lite köpsugen.
Har en 3dskrivare sen innan men den har begränsad användning i en snickarverkstad. Har velat ha en CNCfräs minst i tio år och nu fanns det lite kosing att göra sig av med.
Men man ska vara medveten om att det är en enkel maskin.
Ok jag förstår. Men med ex en hålkälsfräs, går det att få till hyfsat jämna 3D former som ex urgröpningen på en stolsits med "sadelform"? Typ https://a.1stdibscdn.com/archivesE/1stdibs/071112/Glo/5/x_DSC_0808.jpg (gräslig sits men bra för att illustrera)