3 336 297 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Kvaliteten kanske har blivit sämre med åren? Jag lagade en punktering på slangen efter 20 år, men med samma däck...sune73 skrev:
Mycket sämre. Skräpdäcken man får idag håller ju knappt hem från affären. Dagens innerslangar är i någon konstig kvalitet som inte går att laga, solutionen man limmar lagningslappen med löser ju upp slangen så det bara blir skräp kvar!mexitegel skrev:
Bland det bästa man kan göra för sin skottkärra! För min del kändes det som om min kärra hade permanent punktering.sune73 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Såna där kompaktgummihjul var på modet en tid då järnhjulen hade börjat bli gammalmodiga men innan luftgummihjulen blev överkomliga i pris. Då jag var barn på 80-90-talet hade vi en sådan skottkärra här hemma. Aldrig mer kompaktgummihjul!1337 skrev:
På en litet lätt trädgårdskärra i lätt användning kan faktiskt ett kompaktgummihjul tänkas fungera men det är ett rent helvete att kärra grus eller betong eller andra tunga lass med kompaktgummi. Varje liten ojämnhet i marken får kärran att tvärstanna. Man blir tvungen att bygga landgångar av plankor överallt. Det är därför som alla stora byggarbetsplatser förr var fulla av landgångar. Den tidens skottkärror med järnhjul eller kompaktgummihjul fungerade inte på marken.
Nej huvadå...... Inga såna där forntidsgrejor för mig.
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Bra, då stryker jag det ur sinnet nästa gång det är dax att fixa hjulet på skottkärran (Om 20 år vill säga )heimlaga skrev:Såna där kompaktgummihjul var på modet en tid då järnhjulen hade börjat bli gammalmodiga men innan luftgummihjulen blev överkomliga i pris. Då jag var barn på 80-90-talet hade vi en sådan skottkärra här hemma. Aldrig mer kompaktgummihjul!
På en litet lätt trädgårdskärra i lätt användning kan faktiskt ett kompaktgummihjul tänkas fungera men det är ett rent helvete att kärra grus eller betong eller andra tunga lass med kompaktgummi. Varje liten ojämnhet i marken får kärran att tvärstanna. Man blir tvungen att bygga landgångar av plankor överallt. Det är därför som alla stora byggarbetsplatser förr var fulla av landgångar. Den tidens skottkärror med järnhjul eller kompaktgummihjul fungerade inte på marken.
Nej huvadå...... Inga såna där forntidsgrejor för mig.
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Köper gärna din Turbo Cyclonejohel572 skrev:
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg