4 362 212 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 453 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 453 inlägg
Dåligt väder..... 24 grader utan täcke, men men lilltjejen älskar poolen ovasett temperatur!!! Det är ju huvudsakenFredrikR skrev:
Kommer du köra med trepolig säkring till dessa?
Man behöver inte direkt hårddra reglerna för att få det till att det är krav för dessa kombinerade trefas och enfasuttag. I vilket fall tycker jag ändå att det är mycket lämpligt att köra på trepolig säkring.
Men tätt mellan trefasuttagen får du.
Själv har jag ett enda i garaget (just ett sådant kombinerat som de du har, så jag även får ett schuko-uttag med 16A säkring). Jag tror jag klarar mig. Har i dagsläget absolut inget som ansluts med trefas. Men en bättre MAG-svets (med 3fas) står på önskelistan.
Man behöver inte direkt hårddra reglerna för att få det till att det är krav för dessa kombinerade trefas och enfasuttag. I vilket fall tycker jag ändå att det är mycket lämpligt att köra på trepolig säkring.
Men tätt mellan trefasuttagen får du.
Själv har jag ett enda i garaget (just ett sådant kombinerat som de du har, så jag även får ett schuko-uttag med 16A säkring). Jag tror jag klarar mig. Har i dagsläget absolut inget som ansluts med trefas. Men en bättre MAG-svets (med 3fas) står på önskelistan.
Redigerat:
Jag har inte gjort något med mitt hus idag för det tas för givet, men jag har hjälp grannen, för där fick jag öl...