4 359 594 läst · 32 072 svar
4360k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sådär.. Panelväggen klar.
Dosor och slang till en, tv, projektor, duk 6x högtalare, nätverk, antenn, hoppas jag fått med allt.
Inväntar offert för flytning av golvet, många säger kör själv, men jag känner mig för osäker och ffa. när det rör sig om 27m2.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 886 inlägg
Mikael L:
En byrå med tre lådor ska målas vit, men jag har en plan, en låda vit, en låda grå, och en svart.....
Kanske ska fråga om jag får sova i din frigga om det skiter sig?
Protte
En byrå med tre lådor ska målas vit, men jag har en plan, en låda vit, en låda grå, och en svart.....
Kanske ska fråga om jag får sova i din frigga om det skiter sig?
Protte
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Inte bara idag men en period nu med bra väder för hobbybygg har gjort att lite mur/betong och smidesjobb startat lite tidigare än tänkt. Bra med tanke på att det kommer bli en hel del att göra framöver i flera fronter.
Ny källarnedgång och trappa, blir även grund för vidare byggen uppöver med ingångar mm.
Skorstenen behöver muras ny åtminstone i delarna över takgenomföringen.
Klart för gjutning, plåtrören som är ingjutna täcker en lite dålig del i gamla delen på yttervinden. Hoppas jag inte behöver tänka mer på detta framöver.
Suger en del vatten i det torra vädret, nu återstår bara lite plåtarbete.
Så till att förbereda lite byggsmide för kommande plan över källartrappan, blir en kombinerad trä och stålkonstruktion där.
Riktigt skönt och avkopplande med lite såna här jobb när de inte ingår i tvång eller det dagliga värvet, sparar ju en slant också.
Ny källarnedgång och trappa, blir även grund för vidare byggen uppöver med ingångar mm.
Logga in
Skapa konto
Skorstenen behöver muras ny åtminstone i delarna över takgenomföringen.
Logga in
Skapa konto
Klart för gjutning, plåtrören som är ingjutna täcker en lite dålig del i gamla delen på yttervinden. Hoppas jag inte behöver tänka mer på detta framöver.
Logga in
Skapa konto
Suger en del vatten i det torra vädret, nu återstår bara lite plåtarbete.
Logga in
Skapa konto
Så till att förbereda lite byggsmide för kommande plan över källartrappan, blir en kombinerad trä och stålkonstruktion där.
Logga in
Skapa konto
Riktigt skönt och avkopplande med lite såna här jobb när de inte ingår i tvång eller det dagliga värvet, sparar ju en slant också.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Tänkte måla Fasad men efter 1 veckas regn visade fuktmätsren lite för högt för att jag ska våga chansa.
Pysslade lite på bryggan istället
Pysslade lite på bryggan istället
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 448 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 448 inlägg
Pysslat med det sista på taket. Huv för ventilation och genomföring för exp-kärl. Har även hunnit få på dom sista pannorna som reklamerades till XL pga väldgt usel finish på ca 50st.
Så taket är officiellt klart. Ställningen rivs på torsdag.
Så taket är officiellt klart. Ställningen rivs på torsdag.
Logga in
Skapa konto