1 734 340 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
det ska bli intressant. min landroid fungerar perfekt utom när den ska ut i en zon. istället för att köra runt laddningsstationen kör den rakt in i stationen. tydligen känd fel som ska fixas i nästa uppdatering. orkar inte flytta laddningsstationen för den står så bra nu.Henke2 skrev:
Du får bättre svar om du lägger din fråga i rätt forumsdel. Tror nog att de flesta fel är borta förutom att den vill gå lite i bananform. Ska komma en ny uppdatering nästa vecka som tydligen ska fixa detta. Uppdatera gör man enkelt själv.Nybbe79 skrev:
titta på https://www.worxlandroid.com/sv-SE/software-update. Vissa av tidigare fel har delvis varit kopplade till installationsproblem/ brist på info i manualen.
peternicklas du är otrolig du kör med samma vilseledande svar på dessa frågor som för ett år sedan som du gjorde för ett år sedan och under den tiden som jag hade Worx hände det ytterst lite för att komma tillrätta med problemenpeternicklas skrev:Du får bättre svar om du lägger din fråga i rätt forumsdel. Tror nog att de flesta fel är borta förutom att den vill gå lite i bananform. Ska komma en ny uppdatering nästa vecka som tydligen ska fixa detta. Uppdatera gör man enkelt själv.
titta på [länk]. Vissa av tidigare fel har delvis varit kopplade till installationsproblem/ brist på info i manualen.
Varför är Du så angelägen att bortförklara worx problem ?
Tycker någon jag kan strunta i worx så kanske det kan vara så jag kör ju en annan maskin numera
Och du kan svara på den frågan? Du ÄGER ju inte ens en Worx....Elkludde skrev:peternicklas du är otrolig du kör med samma vilseledande svar på dessa frågor som för ett år sedan som du gjorde för ett år sedan och under den tiden som jag hade Worx hände det ytterst lite för att komma tillrätta med problemen
Varför är Du så angelägen att bortförklara worx problem ?
Tycker någon jag kan strunta i worx så kanske det kan vara så jag kör ju en annan maskin numera
Du har ingen som helst information om vad som är uppdaterat i de senaste uppdateringarna.
Hej
Jag har flyttat till nytt hus, och har tagit med min worx landroid därifrån.
Men nu till problemet.
Hur lägger jag kablen så "morgan" hittar hem, jag har nämligen gräs runt hela huset och laddastationen är utmed huset.
Det blir en slinga som får gå i utkanten av tomten och en slinga få gå runt huset. Är de ens möjligt att koppla ihop så den fattar de?
Problem 2 är att jag behöver 225 meter kabel, funkar de? Och var köper man billigast ny kabel.
Jag har flyttat till nytt hus, och har tagit med min worx landroid därifrån.
Men nu till problemet.
Hur lägger jag kablen så "morgan" hittar hem, jag har nämligen gräs runt hela huset och laddastationen är utmed huset.
Det blir en slinga som får gå i utkanten av tomten och en slinga få gå runt huset. Är de ens möjligt att koppla ihop så den fattar de?
Problem 2 är att jag behöver 225 meter kabel, funkar de? Och var köper man billigast ny kabel.
Eftersom jag hade problem med Worx under ett års tid så vill jag dela med mig av mina erfarenheternissenhj skrev:
men taxk för jag fick hjälp att lämna Worx forat,men det skulle jag ändå gjort
Jag hade tydligen kört på 0.61 seden förra säsongen. Provade allt upp till 0.94 då, men backade tillbaka i samband med gyrostrulet. Jag roade mig med att dra en ny slinga(som sagt?) och denna gången vis av erfarenhet så trollade jag bort lite öar, jämnade till hörn och så vidare. Planterade hela slingan 45mm ner utan peggar.
Igår uppdaterade jag till 0.94 igen och aktiverade zon + kantklipp. I morse gick den fortfarande runt om än lite snett pga gyrot. Förra året så sa den utom arbetsområdet stup i kvarten. Verkar vara känsligt med skarvar på slingan, även om man har svart bälte i lödning.
Igår uppdaterade jag till 0.94 igen och aktiverade zon + kantklipp. I morse gick den fortfarande runt om än lite snett pga gyrot. Förra året så sa den utom arbetsområdet stup i kvarten. Verkar vara känsligt med skarvar på slingan, även om man har svart bälte i lödning.
Jag kör min med 0,72 och det är bara bananmönstret som jag inte tycker om. I Övrigt fungerar den väldigt bra. Startar varje måndag med att kantklippa, zoner behöver inte jag så det har jag inte provat. Har hela tiden kört den på automatisk klippning lurar dock den med att flytta tillbaka klockan några timmar så den inte går ut kl. 07,00. Ska bli intressant och se om de har hittat felet med bananklippningen i den nya utgåvan.