SkyNet skrev:
Hello. Sorry to post this in English but this forum seems to be the only one in the world with good knowledge on Landroid.

I have the Landroid M (bought three years ago) but it has stopped charging after the winter. I cannot tell which firmware it has but I updated it last June.

When I plug it in the charger the light turns red but quickly stops charging and turns to green. Even if I turn it on while the red light is on (and the display does stay on for a 1-2 seconds) it dies rights after the light turns green. On the display it says "locating the base".

Any fix?
Hi, try turning the Landroid off still while in the base, then turn on and enter the pin-code (do not push the "Start" button after this step) and check if it starts to charge. Mine got almost completely empty and flashed red/green last night and it worked by performing the steps above.
 
Redigerat:
peternicklas
SkyNet skrev:
Hello. Sorry to post this in English but this forum seems to be the only one in the world with good knowledge on Landroid.

I have the Landroid M (bought three years ago) but it has stopped charging after the winter. I cannot tell which firmware it has but I updated it last June.

When I plug it in the charger the light turns red but quickly stops charging and turns to green. Even if I turn it on while the red light is on (and the display does stay on for a 1-2 seconds) it dies rights after the light turns green. On the display it says "locating the base".

Any fix?
Yes, you have something wrong with the connectors for the charging in the front of the mower. There is a sensor that can be bad. It could be broken cables going from that place and into the body of the mower. If you turn it up side down you should be able to se the Cable. It can also be the spring that should lift the metal plates to the charger stations pins when the mower is in the charging station. I Think it is best to replace the whole unit.
 
SkyNet skrev:
Hello. Sorry to post this in English but this forum seems to be the only one in the world with good knowledge on Landroid.

I have the Landroid M (bought three years ago) but it has stopped charging after the winter. I cannot tell which firmware it has but I updated it last June.

When I plug it in the charger the light turns red but quickly stops charging and turns to green. Even if I turn it on while the red light is on (and the display does stay on for a 1-2 seconds) it dies rights after the light turns green. On the display it says "locating the base".

Any fix?
Contact support: https://www.worxlandroid.com/fi-FI/customer-service/contact-us

Finland
+358 1027 10424
Oy HP SCHOU
Jorvaksen myllytie 5
02420 JORVAS
Åben: man-fre 08.00 – 16.00
fiuv@hpschou.com
 
dajjes skrev:
Zon klippning funkar även om du inte har något bakom. Jag har husgrunden precis bakom och det funkar utmärkt.
Hur har du dragit in- och utgående slinga till laddplattan?
 
En annan sak, detta har säkert nämnts i denna 346 sidor långa tråd men vad är skillnaden förutom wifi på wg791 och wg796i? Är det värt dom 1000 extra kronorna som wg796i kostar?
 
Har försökt få det att fungera med zoner nu, men oavsett om jag ställer in att den ska släppa efter 140m eller 180m så släpper den slingan på samma ställe efter ca 100m, någon som har en lösning eller haft samma problem?
 
Hej alla landroid ägare!
Min landroid lyckas jämt fastna under vår studsmatta. Studsmattan är ca 4m i diameter med 6 ben i tre par, som jag satt plankor mellan så roboten inte ska åka över metallrören.

När landroid åker in så fastnar den i en oändlig cykel med krocka och vända... I exakt fel vinkel...
Nån som har en bra lösning?? :)
 
lazy rick skrev:
Hej alla landroid ägare!
Min landroid lyckas jämt fastna under vår studsmatta. Studsmattan är ca 4m i diameter med 6 ben i tre par, som jag satt plankor mellan så roboten inte ska åka över metallrören.

När landroid åker in så fastnar den i en oändlig cykel med krocka och vända... I exakt fel vinkel...
Nån som har en bra lösning?? :)
Första året la jag en tegelsten i mitten under studsmattan för att bryta mönstret. Fungerade hyffsat.

Nu har jag grävt ner benen istället.
 
  • Gilla
lazy rick
  • Laddar…
peternicklas
lazy rick skrev:
Hej alla landroid ägare!
Min landroid lyckas jämt fastna under vår studsmatta. Studsmattan är ca 4m i diameter med 6 ben i tre par, som jag satt plankor mellan så roboten inte ska åka över metallrören.

När landroid åker in så fastnar den i en oändlig cykel med krocka och vända... I exakt fel vinkel...
Nån som har en bra lösning?? :)
Grävde ner min.
 
  • Gilla
lazy rick
  • Laddar…
fridde skrev:
Nybliven ägare av en Landroid L och har ägnat kvällen åt kabeldragning.Det verkar ha gått bra efter första testkörningen, men - kan man inte helt stänga av larmsignalen? Oerhört irriterande att höra detta pipande, även om volymen är satt på low.

Någon?
Det är ju meningen att den skall larma om någon bär iväg den t.ex. Stänger du av billarmet också, om du nu har något? Sen fungerar det ju också som varning "att nu börjar jag klippa" så ingen står i vägen när den kommer.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
MBygga skrev:
Det är ju meningen att den skall larma om någon bär iväg den t.ex. Stänger du av billarmet också, om du nu har något? Sen fungerar det ju också som varning "att nu börjar jag klippa" så ingen står i vägen när den kommer.
Larm och informationsljud är två olika saker som naturligtvis ska kunna regleras helt oberoende av varandra. På bilen kan jag t.ex justera beteendet när jag larmar av/på utan att det påverkar vad som sker när larmet aktiveras. Dessa informationsljud gör att den låter onödigt mycket, vilket inte är speciellt bra när man vill låta den gå t.ex sent på kvällen iett tätbebyggt område.
 
  • Gilla
666kalle
  • Laddar…
Hej alla glada!
Är det någon mer än jag som har problem med att worx backar så långt att den fastnar överallt. För min del hade de räckt med att den backar 10cm efter krock eller liknande. Finns det något man kan göra för detta?
 
fridde skrev:
Larm och informationsljud är två olika saker som naturligtvis ska kunna regleras helt oberoende av varandra. På bilen kan jag t.ex justera beteendet när jag larmar av/på utan att det påverkar vad som sker när larmet aktiveras. Dessa informationsljud gör att den låter onödigt mycket, vilket inte är speciellt bra när man vill låta den gå t.ex sent på kvällen iett tätbebyggt område.
Men om du bor i ett tätbebyggt område måste du ha många fler ljud som är betydligt högre och mer irriterande än detta lilla pip pip!
 
  • Gilla
MBygga och 1 till
  • Laddar…
nissenhj skrev:
Men om du bor i ett tätbebyggt område måste du ha många fler ljud som är betydligt högre och mer irriterande än detta lilla pip pip!
Nej, faktiskt inte.
 
fridde skrev:
Larm och informationsljud är två olika saker som naturligtvis ska kunna regleras helt oberoende av varandra. På bilen kan jag t.ex justera beteendet när jag larmar av/på utan att det påverkar vad som sker när larmet aktiveras. Dessa informationsljud gör att den låter onödigt mycket, vilket inte är speciellt bra när man vill låta den gå t.ex sent på kvällen iett tätbebyggt område.
Jag håller med dig om att larmljudet borde vara betydligt högre än informationsljudet, dvs. det är väl egentligen inte mycket till larmljud alls. Som informationsljud tycker jag det fungerar bra och inte irriterande på något sätt, speciellt om man använder den låga volymen. Visst kan man ju önska sig mer men då handlar det nog om mer pengar också och jag är osäker på om ens HQ har bättre inställningsmöjligheter och högre larmljud trots sitt betydligt högre pris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.