MangeWbg skrev:
Hej alla glada!
Är det någon mer än jag som har problem med att worx backar så långt att den fastnar överallt. För min del hade de räckt med att den backar 10cm efter krock eller liknande. Finns det något man kan göra för detta?
Det är väl så långt den backar ungefär. Kanske lite mer än 10cm, men inte speciellt mycket mera.
 
Mjukvaran
De 3 senaste uppdateringarna från hemsidan har varit Hypericum 3,0 v0.72, v0.94F och Hypericum 3,1 v0.72.
Om man som jag laddat ned v0.94F går det enl. supporten inte att uppdatera till Hypericum 3.1 v0.72 med mindre än att maskinen först måste nollställas i Hässleholm. Härför undrar jag om någon kan redogöra för skillnaden mellan v0.94F och Hypericum 3,1.
 
Redigerat:
De båda 0.72 är identiska, med andra ord finns det bara en enda version av den, från april 2015.

Det går utmärkt att nedgradera från 0.94 till 0.72. Det gjorde jag i söndags eftersom klipparen hade en tendens att bli fångad. Tyvärr har jag avbrott på slingan just nu men det kan jag inte skylla på firmware.

(Detta gäller förstås WG794E, men tråden handlar ju om alla modeller i en enda röra numera så det är bäst att påpeka.)
 
svartöra skrev:
De båda 0.72 är identiska, med andra ord finns det bara en enda version av den, från april 2015.

Det går utmärkt att nedgradera från 0.94 till 0.72. Det gjorde jag i söndags eftersom klipparen hade en tendens att bli fångad. Tyvärr har jag avbrott på slingan just nu men det kan jag inte skylla på firmware.

(Detta gäller förstås WG794E, men tråden handlar ju om alla modeller i en enda röra numera så det är bäst att påpeka.)
Hur har ni kunnat ladda in V0.94F i era? Finns bara 0.72 via hemsidan att få hem för mig.
 
icajane skrev:
Hur har ni kunnat ladda in V0.94F i era? Finns bara 0.72 via hemsidan att få hem för mig.
Vi har samlat på oss filerna genom åren. 0.50, 0.61, 0.72, 0.92 och 0.94. Har du en mycket bra slinga så funkar 0.94F riktigt fint faktiskt.
 
Henke2 skrev:
Vi har samlat på oss filerna genom åren. 0.50, 0.61, 0.72, 0.92 och 0.94. Har du en mycket bra slinga så funkar 0.94F riktigt fint faktiskt.
Vad betyder en bra slinga? :) Men 0.94F måste väl vara nyare än 0.72 som jag har eller tänker jag fel? Har jag för lågt serienummer eller så när inte jag kan ladda den via hemsidan?
Finns det några fördelar att köra 0.94F. Min håller på och stänger av sig i laddningsbasen titt som tätt på nätterna och kör ur laddningsbasen helt konstigt ibland, den börjar svänga direkt istället för att backa bak en bit och sen svänga.
 
svartöra skrev:
De båda 0.72 är identiska, med andra ord finns det bara en enda version av den, från april 2015.

Det går utmärkt att nedgradera från 0.94 till 0.72. Det gjorde jag i söndags eftersom klipparen hade en tendens att bli fångad. Tyvärr har jag avbrott på slingan just nu men det kan jag inte skylla på firmware.

(Detta gäller förstås WG794E, men tråden handlar ju om alla modeller i en enda röra numera så det är bäst att påpeka.)
Min maskin tar inte emot Hyperium 3.1 v0.72. v0.94F fungerar utmärkt på min maskin och menyerna är bättre än på Hyperium 3.0. Finns bara en version av v072 så behåller jag v0.94F.
 
Aha är det så att den V0.94F ni menar är Hyperium 3.0 V0.94F ?

V0.72 28-08-14 är den jag har i min men det betyder att det är Hyperium 3.1 V072 då eller?
 
svartöra skrev:
De båda 0.72 är identiska, med andra ord finns det bara en enda version av den, från april 2015.

Det går utmärkt att nedgradera från 0.94 till 0.72. Det gjorde jag i söndags eftersom klipparen hade en tendens att bli fångad. Tyvärr har jag avbrott på slingan just nu men det kan jag inte skylla på firmware.

(Detta gäller förstås WG794E, men tråden handlar ju om alla modeller i en enda röra numera så det är bäst att påpeka.)
Tråden skall väl egentligen handla om WG 794E!?
Men en hel del människor verkar ha svårt att veta vad det är de har köpt! :x
 
  • Gilla
buregatan och 1 till
  • Laddar…
icajane skrev:
Aha är det så att den V0.94F ni menar är Hyperium 3.0 V0.94F ?

V0.72 28-08-14 är den jag har i min men det betyder att det är Hyperium 3.1 V072 då eller?
Jag gissar att utvecklingsavdelningen kallar den 0.72 medan marknadsavdelningen bokstavligen talar blomsterspråk och kallar dem Hypericum 3.nånting. Hypericum = johannesört, så det är väl nån som tyckt att 0.72 var för nördigt.

'F' tror jag inte heller är en del av mjukvarans versionsnummer utan bara betecknar hårdvarans revisionsnummer.
 
nissenhj skrev:
Tråden skall väl egentligen handla om WG 794E!?
Trådarna borde egentligen låsas och ersättas med nya som modereras med järnhand...
 
  • Gilla
mg765 och 2 till
  • Laddar…
icajane skrev:
Vad betyder en bra slinga? :)
Engränskabel utan skarvar som följer tillverkarens instruktioner till punkt och pricka.

icajane skrev:
Men 0.94F måste väl vara nyare än 0.72 som jag har eller tänker jag fel? Har jag för lågt serienummer eller så när inte jag kan ladda den via hemsidan?
0.94 släpptes, 0.92 kom ut bakvägen, likaså 0.61. Efter ett tag backade de tillbaka till 0.72 eftersom 0.94 ansågs ge problem för många.

Min maskin beter sig dock mycket bättre med 0.94, den svänger snällare, kluckar inte i motorerna och har bättre menyer.

0.92 http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=78507421221734646986

kan köra upp 0.5 0.61, samt 0.94 senare idag med
 
Redigerat:
Någon som har pejl på OM Worx kommer med en ny modell framöver?
 
svartöra skrev:
Trådarna borde egentligen låsas och ersättas med nya som modereras med järnhand...
Man kan börja med att i signaturen ange vilken maskin man har och vilken mjukvara som ar installerad.
Om jag inte minns fel finns tidigare i tråden en lektion hur det går till.
 
Det var nog jag som var upphov eller medhjälpare till den infon '
nu kör jag inte Worx, den har väl framgått,men jag måste ändå tycka till om denna oordning i ett forum
det kan ju inte bli annat än problem när det inte anges,som sagt mig stör det inte längre. men för andra som håller på med Worx Skärpning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.