Hej!

Jag har två zoner som separeras av en besvärlig gång, men jag har flyttat om stenplattor och jämnat till ett parti så att landroiden kan ta sig över.

Han följer slingan 130 meter och börjar sedan klippa då han kommit till zon 2, problemet är när han lyckas träffa passagen och fastnar då mitt i gången.

Några har tidigare skrivit om att man kan lägga slingan så det bildar en kil så att den inte råkar komma in i passagen, men jag har svårt att hitta detta och undrar om någon som har det likt mig som fått det att fungera?

Såhär ser min gång och kabeldragning ut:
IMG_6392.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och på det här viset var det tal om att dra slingan:
IMG_6388.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eller finns det andra lösningar?

Har tidigare lyft han över gången ett par gånger i veckan men vill helst slippa det.
 
Jag hade nog gjort passagen över gången bredare, 1,5m kanske och sen satt två zoner där man släpper mitt på vardera halva. Klipper den no1 kanske den halkar in på no2, men det blir ju även samma åt andra hållet, klipper du no2 så kanske den smiter över till no1. bör bli 50/50
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Henke2 skrev:
Jag hade nog gjort passagen över gången bredare, 1,5m kanske och sen satt två zoner där man släpper mitt på vardera halva. Klipper den no1 kanske den halkar in på no2, men det blir ju även samma åt andra hållet, klipper du no2 så kanske den smiter över till no1. bör bli 50/50
Jo det bästa hade såklart varit om den kunde gå över gången vart som helst men jag vill helst inte att den klipper på gången och det gör den inte när den bara följer slingan till zon 2 och sen när den ska ladda så klipper den inte på tillbakavägen heller, problemet är ju att den hittar in i gången när den ska hålla sig i zon 2..
 
Men vid kantklippning, klipper den ju hela vägen tillbaka ( och därmed över gången) ? !
 
HasseTeknik skrev:
Men vid kantklippning, klipper den ju hela vägen tillbaka ( och därmed över gången) ? !
Kantklippningen är avstängd.
 
MarcusOH skrev:
Hej!

Jag har två zoner som separeras av en besvärlig gång, men jag har flyttat om stenplattor och jämnat till ett parti så att landroiden kan ta sig över.

Han följer slingan 130 meter och börjar sedan klippa då han kommit till zon 2, problemet är när han lyckas träffa passagen och fastnar då mitt i gången.

Några har tidigare skrivit om att man kan lägga slingan så det bildar en kil så att den inte råkar komma in i passagen, men jag har svårt att hitta detta och undrar om någon som har det likt mig som fått det att fungera?

Såhär ser min gång och kabeldragning ut:
[bild]

Och på det här viset var det tal om att dra slingan:
[bild]

Eller finns det andra lösningar?

Har tidigare lyft han över gången ett par gånger i veckan men vill helst slippa det.
Om du gör "gången" breddar så att du kan sätta en blomkruka etc. i mitten så worxen bara kommer igenom när den följer tråden, då får du funktionen som jag förstår att du vill ha.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Har en fråga ang mjukvaru uppdatering till min nyligen inköpta WG790E.1. Var inne på Worx hemsida och knappade in serienummer osv. fick reda på att det finns en ny mjukvara att ladda hem till min modell. Tog hem filen och packade upp den zippade filen. Som jag läst här på forumet så ska det vara en fil med filändelsen .bin. Filen jag fick hem var filändelsen . pac. Rätt eller fel? Filen jag tog hem funkade inte att uppdatera min maskin. Har version 1.58 och filen jag tog hem var i version 1.97. Är det någon som vet hur man gör för att få det fungera. Tacksam för hjälp.
 
peternicklas
Den filen som du laddar hem ska heta .zip på slutet.
 
Som jag skrev så packade jag upp den zippade filen och den filen slutar som du skriver .zip.
Men den uppackade filen har filändelsen .pac. Antar att du kört några uppdateringar under åren.
Vad har dina filer för ändelse? Läste längre bak i forumet att en uppdatering fil heter .bin.
Och att USB minnet skall vara formaterat med FAT32.
 
peternicklas
UGL skrev:
Som jag skrev så packade jag upp den zippade filen och den filen slutar som du skriver .zip.
Men den uppackade filen har filändelsen .pac. Antar att du kört några uppdateringar under åren.
Vad har dina filer för ändelse? Läste längre bak i forumet att en uppdatering fil heter .bin.
Och att USB minnet skall vara formaterat med FAT32.
Jag har en 794 och det gamla moderkortet. De nya maskinerna vet jag inte vad ändelsen ska vara. På en 794 är det .bin. Nu har du valt att posta i Landroid 2.0 tråden. Skriv din fråga i Landroid 2015 så kanske du får bättre svar.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Ok sorry. Ny på jobbet.:rolleyes:
 
peternicklas
UGL skrev:
Ok sorry. Ny på jobbet.:rolleyes:
Inte lätt att veta. Det har hänt rätt mycket med utvecklingen av Landroid under 2105 och även i år. Därför är det viktigt att frågan ställs i rätt tråd.
 
Jag har, liksom du Peternicklas, en 794E. Jag tänkte ta ner filen från Worx hemsida och uppdatera min klippare ikväll. Jag har inte gjort någon uppdatering tidigare. Kan du lite enkelt beskriva hur jag skall göra? Inga konstiga ord nu, bara!!!! ;-)

Kan vi med gamla maskiner använda Hypericum 3.1?

Jag har förstått att jag skall ta ner programvaran för just min modell, sen är jag lost.....typ.....

/Anders
 
CAH skrev:
Jag har, liksom du Peternicklas, en 794E. Jag tänkte ta ner filen från Worx hemsida och uppdatera min klippare ikväll. Jag har inte gjort någon uppdatering tidigare. Kan du lite enkelt beskriva hur jag skall göra? Inga konstiga ord nu, bara!!!! ;-)

Kan vi med gamla maskiner använda Hypericum 3.1?

Jag har förstått att jag skall ta ner programvaran för just min modell, sen är jag lost.....typ.....

/Anders
Det finns tydliga instruktiones inklusive bilder på https://www.worxlandroid.com/sv-SE/software-update/download
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Är det någon som har funderat på att operera in ett större batteri? Det finns gott om plats inuti den, där bak. Kom att tänka på det i en annons från Stiga, och de har ju rätt!
Mycket bättre att den går ut och kör 3-4 h i sträck och är klar, än att den kör 1h, laddar 1,5h osv.
Dessutom blir det då mycket mindre spår längs gräsmattekanten, och en större del av batteriets laddning används för att klippa gräs istället för att följa slingan.
20160514_163256.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dessutom är ju våra klippare felkonstruerade och står och drar ut batteriet när de står i basstationen, så att de hela tiden laddar ur och laddar upp batteriet (helt rätt konstruerade om de vill sälja mer batterier!) (x markerar laddning fast den inte varit ute och klippt, siffrorna marerar laddning efter 3 klippcykler). el.JPG
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.