Hur får man bort vredet för höjdinställningen?
Har skruvat bort knivdisken och skyddet under.

Försöker få isär klipparen för att kontrollera kablarna som går från moderkortet till framsensorena/laddblecken

tack.
 
Nån som har mjukvara 0.5 som uppdateringsfil?
Jag har sökt i tråden men inte hittat nån länk till den. Vill dock minnas att nån för inte alls så länge sen skrev att han hade samtliga mjukvaror på fil.

Fick min uppdaterad till 0.72 i samband med en mindre service i vintras och den har ju sina fördelar (inget motorklonk, slumpad utkörningsvinkel från laddaren, kantklipp etc). Man har även ändrat styrningen då den vänder vid slingan och hinder och det har gjort att min maskin nu många gånger halkat utanför slingan när den ska vända eller korrigera kursen på vägen hem. Detta har i princip aldrig hänt förr. Det märks även vid vanliga vändningar att den tenderar att slira mer på gräset.

Vill därför gärna nedgradera till 0.5 igen om nån vänlig själ har den tillgänglig.
 
qsecofr skrev:
Hur får man bort vredet för höjdinställningen?

Svårt att förklara, men du skall skruva upp den samtidigt som du separerar maskinen, den skall alltså upp ur luckan, jag minns inte om skruvarna där måste lossas eller ej
Min satt med lite siliconmassa också, så fick bruka lite våld.
 
Grymt jobbat med batterimodden förresten Henke2! Är nåt även jag skulle vara väldigt intresserad av på min klippare, men tyvärr är jag bättre på att modda människokroppen än elektronik :p

Om du nån gång får tid och ork över så skulle en kort guide för dummies vara synnerligen uppskattad :)
 
  • Gilla
mg765 och 1 till
  • Laddar…
qsecofr skrev:
Hur får man bort vredet för höjdinställningen?
Har skruvat bort knivdisken och skyddet under.

Försöker få isär klipparen för att kontrollera kablarna som går från moderkortet till framsensorena/laddblecken

tack.

Du behöver förmodligen inte lossa klippdisk och motor underfrån. Höjdjusteringen lossas uppefrån, det sitter en boett runt vredet som sitter med 4st skruv. Lossa detta och skruva upp höjdjusteringen. Nu når du tre skruv till som håller ihop chassit.

Gummipluggen till nossensorerna kan du pluppa ur för att får lite mer kabel att jobba med när du delar maskinen.
 
  • Gilla
qsecofr
  • Laddar…
Damme skrev:
Svårt att förklara, men du skall skruva upp den samtidigt som du separerar maskinen, den skall alltså upp ur luckan, jag minns inte om skruvarna där måste lossas eller ej
Min satt med lite siliconmassa också, så fick bruka lite våld.
Det svaret är inte rätt alls :surprised:

Ni har ju sprängskiss i zipfilen jag laddade upp här om veckan.
 
A Haddock skrev:
Nån som har mjukvara 0.5 som uppdateringsfil?
Jag har sökt i tråden men inte hittat nån länk till den. Vill dock minnas att nån för inte alls så länge sen skrev att han hade samtliga mjukvaror på fil.

Fick min uppdaterad till 0.72 i samband med en mindre service i vintras och den har ju sina fördelar (inget motorklonk, slumpad utkörningsvinkel från laddaren, kantklipp etc). Man har även ändrat styrningen då den vänder vid slingan och hinder och det har gjort att min maskin nu många gånger halkat utanför slingan när den ska vända eller korrigera kursen på vägen hem. Detta har i princip aldrig hänt förr. Det märks även vid vanliga vändningar att den tenderar att slira mer på gräset.

Vill därför gärna nedgradera till 0.5 igen om nån vänlig själ har den tillgänglig.
ladda in 0.94 från zipfilen jag bifogat för någon vecka sedan!!
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Henke2 skrev:
Det svaret är inte rätt alls :surprised:

Ni har ju sprängskiss i zipfilen jag laddade upp här om veckan.
öh? det är så jag gör! :p
samma som instruktionen 2-Boundary sensors assembly replacement.ppt
Och vad jag menar med silikon-kladd är att kabeln till motorn är fast-limmad med silicone på mina så jag fick dra isär detta innan jag kunde få loss rotorn.
 
Fick reda på att man inte behövde dela på klipparen av supporten. Bara att dra ur gummigenomförnigen och så finns delningen på kabeln att dra ur klipparen. Jag trodde kontakterna satt direkt i moderkortet.
 
qsecofr skrev:
Fick reda på att man inte behövde dela på klipparen av supporten. Bara att dra ur gummigenomförnigen och så finns delningen på kabeln att dra ur klipparen. Jag trodde kontakterna satt direkt i moderkortet.
Det är skarvar på allt där inne och 2km kabel :)
 
  • Gilla
qsecofr
  • Laddar…
Henke2 skrev:
ladda in 0.94 från zipfilen jag bifogat för någon vecka sedan!!
Ska testa den! Tack!
 
  • Gilla
Henke2
  • Laddar…
Hej på er! Min far har precis köpt en Landroid WG792E.1 som han är mycket nöjd med sånär som på ett problem. När den kör på ett fast hinder så backar den och vrider sig, stannar och piper några gånger och sen backar den och vrider sig igen innan den kör framåt. Den gör inte så här varje gång utan oftast backar den och vrider och kör iväg som den ska. Det händer ibland att den backar ifrån hindret (lekstuga) vrider sig och backar närmre lekstugan igen och när den sen vrider sig sista gången så kilar den fast nosen mot lekstugan. Den har v.058 tror jag, är detta något som känns igen? Och i så fall går det att få bort med hjälp av att uppdatera mjukvaran? Mvh Rick
 
God eftermiddag!

Tänkte bara kolla, vad är senaste mjukvaran för tillfället för 794E ?
 
Jonas Hedberg skrev:
God eftermiddag!

Tänkte bara kolla, vad är senaste mjukvaran för tillfället för 794E ?
0.72 officiellt, men det finns upp till 0.94 om vi vill prova
 
Okej, det är den som jag har i nu. Vet du några skillnade som 94 ger? Är den bättre/sämre?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.