Jonas Hedberg skrev:
Okej, det är den som jag har i nu. Vet du några skillnade som 94 ger? Är den bättre/sämre?
Den är modernare och mer lik den mjukvara de nya maskinerna har. Alla worx mjukvaror är lite tärningsspel. 0.72 har vissa saker den gör bättre som kanske saknas i 0.94, men sen är hela maskinen som sagt mycket mer lik de nya med 0.94. Mjukare vändningar mm. Prova!
 
Sämre. Tycker 0 94 inte var lika driftsäker. Hittade roboten stående då och då. Det händer inte med 0,72.
Det jag stör mig på in 0,72 är att motorerna rycker kraftigt när den letar upp tråden vid hemgång, annara går de mjukt. Tror inte den klipper på.hemgång heller oavsett vad man väljer i den felöversatta menyn.
 
Suck, min maskin har börjat strula mer och mer den senaste veckan. Om det beror på byte av mjukvara från 0.5 till nyare eller inte ska jag låta vara osagt. Dock har den gått med 0.72 sen i april och funkar bra bortsett från att det nya vändningsmönstret fått den att trilla över kanten på slingan en del. Nu la jag in 0.94f idag och den verkar vända smidigare.
Tyvärr löste det inte problemet som tilltagit under veckan, nämligen att den ibland när den kommer fram till slingan tvärstannar istället för att vända och ger felmeddelande "hjulmotorblock". Nån mer som haft det problemet?
Med 0.72 tenderade den även lite då och då tycka att den var fångad när den körde mot ett hinder, utan att den ens försökte ta sig därifrån. Har än så länge inte sett det med 0.94 men har bara kört den ett par vändor.

Hjulmotorblockproblemet måste jag komma till rätta med, för den verkar tvärnita så minst en gång per klipptillfälle.

Fortfarande ingen som har v0.5 liggande nånstans så jag kan prova den igen? Får väl maila worx och försöka tigga till mig den annars...
(edit: såg att 0.61 fanns med i Henke2's filpaket, så får kanske testa den istället annars. Nån som kör den?)
 
Redigerat:
peternicklas
Jag hade 0.72 i min och jag hade inga problem med den versionen.
 
A Haddock skrev:
Suck, min maskin har börjat strula mer och mer den senaste veckan. Om det beror på byte av mjukvara från 0.5 till nyare eller inte ska jag låta vara osagt. Dock har den gått med 0.72 sen i april och funkar bra bortsett från att det nya vändningsmönstret fått den att trilla över kanten på slingan en del. Nu la jag in 0.94f idag och den verkar vända smidigare.
Tyvärr löste det inte problemet som tilltagit under veckan, nämligen att den ibland när den kommer fram till slingan tvärstannar istället för att vända och ger felmeddelande "hjulmotorblock". Nån mer som haft det problemet?
Med 0.72 tenderade den även lite då och då tycka att den var fångad när den körde mot ett hinder, utan att den ens försökte ta sig därifrån. Har än så länge inte sett det med 0.94 men har bara kört den ett par vändor.

Hjulmotorblockproblemet måste jag komma till rätta med, för den verkar tvärnita så minst en gång per klipptillfälle.

Fortfarande ingen som har v0.5 liggande nånstans så jag kan prova den igen? Får väl maila worx och försöka tigga till mig den annars...
Tror det var något sådant den sa på min med när jag provade 0.94, 0,72 Har fungerat kanon
 
peternicklas skrev:
Jag hade 0.72 i min och jag hade inga problem med den versionen.
Peternicklas, varför har Du bytat maskin?
 
Nyfiken-41 skrev:
Peternicklas, varför har Du bytat maskin?
Tre generationer nyare är väl alltid kul (y) :wow:
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Henke2 skrev:
Tre generationer nyare är väl alltid kul (y) :wow:
Det kan jag förstå, men vad säger peternicklas?
 
peternicklas
Nyfiken-41 skrev:
Peternicklas, varför har Du bytat maskin?
Någon söderöver tyckte jag skulle byta...
 
peternicklas skrev:
Någon söderöver tyckte jag skulle byta...
OK! Då kanske min veteranmaskin orkar jobba ett tag till. (Här skulle jag infogat en glad gubbe, men lyckades ej)
 
Nyfiken-41 skrev:
OK! Då kanske min veteranmaskin orkar jobba ett tag till. (Här skulle jag infogat en glad gubbe, men lyckades ej)
:D(y)
 
Nyfiken-41 skrev:
OK! Då kanske min veteranmaskin orkar jobba ett tag till. (Här skulle jag infogat en glad gubbe, men lyckades ej)
Har man en maskin som klipper tomten så finns ingen anledning att byta. Det är alltid anledning att montera li-ion batteriet om man har en tidig 1.0. Men resultatet kommer ändå bli en klippt tomt inget mer. De nyare har helt enkelt lite bättre gyro och går generellt rakare. De slumpar lite bättre och klipper stora och svårare tomter bättre.

Kan man sälja sin gamla för säg 4000kr och köpa en ny med prisgaranti på exempelvis jem o fix för 5200kr så är det ju kul att byta ;-)

Kabeln ligger ju redan i marken så du säljer ju din gamla klippare med en ny slingsats dessutom. Om man nu är på det humöret
 
  • Gilla
peternicklas och 1 till
  • Laddar…
Henke2 skrev:
Har man en maskin som klipper tomten så finns ingen anledning att byta. Det är alltid anledning att montera li-ion batteriet om man har en tidig 1.0. Men resultatet kommer ändå bli en klippt tomt inget mer. De nyare har helt enkelt lite bättre gyro och går generellt rakare. De slumpar lite bättre och klipper stora och svårare tomter bättre.

Kan man sälja sin gamla för säg 4000kr och köpa en ny med prisgaranti på exempelvis jem o fix för 5200kr så är det ju kul att byta ;-)

Kabeln ligger ju redan i marken så du säljer ju din gamla klippare med en ny slingsats dessutom. Om man nu är på det humöret
Ungefär som när man drabbas av bilbytarsjukan.
 
peternicklas skrev:
Någon söderöver tyckte jag skulle byta...
Fick du en från Worx?
 
Elkludde skrev:
Fick du en från Worx?
Ja,svaret var i luddigaste laget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.