A
Nyfiken-41 skrev:
Ja,svaret var i luddigaste laget.
Fick du också en? Delar Worx ut maskiner till höger och vänster?
 
aggplanta skrev:
Fick du också en? Delar Worx ut maskiner till höger och vänster?
Nej, men ett otvetydigt svar från peternicklas är välkommet.
 
Ha! Nu vet jag vad det är som strular med min klippare. Den tål inte regn :eek:
Förra veckan när det var regnigt och blött mest hela tiden stannade den oftast flera gånger per klippcykel med diverse felmeddelanden (oftast hjulmotorblock eller fångad). Nu när det/den torkat upp har den gått tre dygn i sträck med 14 timmars klippning per dygn utan ett stopp. När jag tänker efter så noterade jag detta fenomen i höstas med. Nån mer som haft liknande bekymmer? Jag ska utvärdera det över en regnperiod till, sen får det bli ett samtal till supporten.

0.94f funkar kanon för mig förresten, den sköter vändningar betydligt bättre än 0.72 och verkar klara att ta sig ur lite besvärliga situationer. Men att det ska vara så svårt att få en gräsklippare att gå rakt fram :p (klipparen befinner sig långt bort till vänster i bild vid garageknuten, efter att ha avverkat en 180-graders raksträcka)

IMG_20160531_220744.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Angående regn. Jag har upptäckt att klipparen går snett och stannar för att det är blött gräs runt hjulen och ända in i naven på dem. När de torkar upp så funkar det igen. Så rengöring där är inte helt fel.
 
Kan mycket väl vara det som gör att min stannar med. Jag försökte göra rent runt hjulen i helgen men det är svårt att komma åt allt när det är mycket blött gräs som sitter där. Det avhjälpte inte mina problem i helgen iaf.
När det blir blött gräs över slingsensorerna framtill har min klippare även problem att hålla slingan på vägen hem, står och snurrar runt runt osv. Skrapar jag av gräset som sitter där så går den bra sen. Det känns inte som att man testat konstruktionen så noga när det gäller klippning i blött gräs. Tråkigt om man åker bort två veckor och det regnar andra dagen man är borta. Då står min klippare garanterat strandad nånstans sen.
 
peternicklas
A Haddock skrev:
Kan mycket väl vara det som gör att min stannar med. Jag försökte göra rent runt hjulen i helgen men det är svårt att komma åt allt när det är mycket blött gräs som sitter där. Det avhjälpte inte mina problem i helgen iaf.
När det blir blött gräs över slingsensorerna framtill har min klippare även problem att hålla slingan på vägen hem, står och snurrar runt runt osv. Skrapar jag av gräset som sitter där så går den bra sen. Det känns inte som att man testat konstruktionen så noga när det gäller klippning i blött gräs. Tråkigt om man åker bort två veckor och det regnar andra dagen man är borta. Då står min klippare garanterat strandad nånstans sen.
Finns en fix så att regnsensorn ska fungera igen. Ring till supporten så skickar de ut en liten plastsak.
 
Ja det skyddar ju klipparen från att bli genomblöt om det nu är nåt i elektroniken som ballar ur när den blir våt. Däremot hjälper det ju inte mot blött gräs som fastnar under klipparen eller i hjulen när den åker ut efter att det regnat. Skulle behövas en regnsensor på undersidan med ;)
Men jag ska beställa plastbiten och se om det blir nåt bättre.
 
6
Nyfiken-41 skrev:
Nej, men ett otvetydigt svar från peternicklas är välkommet.
Vilket inte lär komma;)

Men allt jobb han lagt ner på att lovorda Worx så det väl inte mer än rättvist;)
 
matte75 skrev:
Vilket inte lär komma;)

Men allt jobb han lagt ner på att lovorda Worx så det väl inte mer än rättvist;)
För min del är det ointressant hur han fått sin nya maskin. Jag är intresserad av tillståndet hos hans gamla maskin.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Hej, nu är det nog över med worx för min del..har fått låna hem en Gardena som går på tomten..natt och dag, vilken skillnad! Den är knäpptyst! Går rakt..och viktigast av allt, den går hela tiden..nu skall jag skicka in min maskin för 2 gången pga fel..andra batteriet är avklarat..är inne på andra knappsatsen..andra kortet i laddstationen..andra transformatorn..har lagt mer tid på denna klipparen än vad jag hade gjort om jag hade klippt gräset med handjagare känns det som..har dom inte förtrollat maskinen på service eller bytt ut den mot en ny denna gången så åker den ut..
 
  • Gilla
Max R70 och 2 till
  • Laddar…
6
Nyfiken-41 skrev:
För min del är det ointressant hur han fått sin nya maskin. Jag är intresserad av tillståndet hos hans gamla maskin.
Känns ganska intressant om han får en ny av Worx. Frågan är ju varför just han får en ny av dom?
 
  • Gilla
Elkludde och 1 till
  • Laddar…
matte75 skrev:
Känns ganska intressant om han får en ny av Worx. Frågan är ju varför just han får en ny av dom?
Vet att Positec just nu lånar ut några klippare för test mot feedback.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
A Haddock skrev:
Ja det skyddar ju klipparen från att bli genomblöt om det nu är nåt i elektroniken som ballar ur när den blir våt. Däremot hjälper det ju inte mot blött gräs som fastnar under klipparen eller i hjulen när den åker ut efter att det regnat. Skulle behövas en regnsensor på undersidan med ;)
Men jag ska beställa plastbiten och se om det blir nåt bättre.
Jag vet inte hur det ser ut på 2015 årsmodell men jag har lagt märke till att på 2016 årsmodell är det två dräneringshål från "tangentbordslådan" är det fuktigt ute står det nästan alltid vatten eller mycket fukt underluckan på min

Worx dränering.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
power650 skrev:
Vet att Positec just nu lånar ut några klippare för test mot feedback.
Är det inte det man gjort från början, fast man fått betala för dom ? ;)
 
  • Gilla
MartinP666 och 2 till
  • Laddar…
nissenhj skrev:
Jag vet inte hur det ser ut på 2015 årsmodell men jag har lagt märke till att på 2016 årsmodell är det två dräneringshål från "tangentbordslådan" är det fuktigt ute står det nästan alltid vatten eller mycket fukt underluckan på min
Ja samma på min. Glaset över displayen blir helt immigt så man inte ser nåt om inte luckan öppnas, och där inne rinner det oftast omkring lite vatten runt knappsatsen om den varit ute under en regnskur.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.