eleson skrev:
Men, jag delar din bild att problemen ökar vi regn och fukt, vilket talar emot skräp teorin.
Å andra sidan, blött gräs = skräp. Sätter sig i varenda litet skrymsle under klipparen. Att det är vänster hjul som blockas är inte så konstigt eftersom klipptallriken snurrar så att avklippt gräs far iväg åt vänster och det fastnar då framför allt runt vänsterhjulet. När man rensar runt drivhjulen sitter det alltid mycket mer gräs runt vänster än höger.
Är det mycket blött gräs som fastnar har det nog en tendens att påverka krocksensorn med. Summa summarum; klipparen tål nog regn i sig, däremot är inte designen så lyckad när det gäller blött gräs som fastnar överallt.
 
Fast om jag trycker på 'Starta' så går den rakt fram, men om jag trycker 'Home' så låser den vänster bak. Trycker jag sedan 'Starta' igen så går den rakt. Och så kan det hålla på.
Jag har aldrig sett låst bakhjul när den klipper.
 
eleson skrev:
Fast om jag trycker på 'Starta' så går den rakt fram, men om jag trycker 'Home' så låser den vänster bak. Trycker jag sedan 'Starta' igen så går den rakt. Och så kan det hålla på.
Jag har aldrig sett låst bakhjul när den klipper.
Håll in 2 på tangentbordet tills menyn med bla sensorerna kommer fram. De två i nosen skall vara båda ifyllda när klipparen är inom området. Flytta klipparen mot och över begränsningskabeln och se om de blir tomma cirklar. Om inte så är det förmodligen något fel på nossensorerna, bytte precis dessa själv då jag hade liknande problem.
 
Provar att ställa min fråga igen, dock lite annan forumlering. Klarar en 794e av ca 300 meter gränskabel? kommer den hem på det?
 
Jonas Hedberg skrev:
Provar att ställa min fråga igen, dock lite annan forumlering. Klarar en 794e av ca 300 meter gränskabel? kommer den hem på det?
Jag anser det vara ja på den frågan. Samtidigt är det spridda skurar med hemgång där vissa har jätteproblem medan andra aldrig haft problem trots lång kabel.

Många öar och 300m är kanske inte skottsäkert
 
Henke2 skrev:
Jag anser det vara ja på den frågan. Samtidigt är det spridda skurar med hemgång där vissa har jätteproblem medan andra aldrig haft problem trots lång kabel.

Många öar och 300m är kanske inte skottsäkert
Tack för svar, jag ska göra ett försök så får vi se :) En annan fråga, denna extra yta ligger på andra sidan min grusväg, tanken är att lägga överfarten till andra slingan med 60 cm mellan slingorna, det borde då funka så att klipparen högst osannolikt tar sig till, och från denna yta vid vanlig klippning? Tänkte då köra zonsläpp till ytan, sedan klipper den där tills den är trött och då tar slingan hem,vas tror du henke? Låter 60 cm lagom för det ändamålet?
 
ErikTingsryd skrev:
Hej

Har ett dilemma med min i övrigt väl fungerande Worx WG794E. Den studsar fint mot tråden när den klipper men när den ska ladda, både självmant lr när jag trycker stop>huset-symbolen. Då hittar den inte tråden utan bara kör vidare. Rätt över i fler meter. Kan ju inte vara brott lr så tänker jag då den vet gränserna vid klippning. Kontentan är ju att den bara funkar en "laddning" ... om jag inte är hemma och bär bort den för laddning. Har den inte sensorerna igång när den slutar klippa lr vad kan det vara ?

Mvh
Jag har exakt samma problem just nu. Någon som vet hur man löser det?

Tacksam för svar! :)
 
Daniel Alderholm skrev:
Jag har exakt samma problem just nu. Någon som vet hur man löser det?

Tacksam för svar! :)
Kolla mitt inlägg 5313, det kan vara något problem med nossensorerna. Sensorerna används på olika sätt vid klippning och hemgång.
 
qsecofr skrev:
Kolla mitt inlägg 5313, det kan vara något problem med nossensorerna. Sensorerna används på olika sätt vid klippning och hemgång.
En av "plupparna" blir oifylld... Kan det vara att en sensor pajat då? Hur bytte du? Själv? Vad kostade det?
 
Daniel Alderholm skrev:
En av "plupparna" blir oifylld... Kan det vara att en sensor pajat då? Hur bytte du? Själv? Vad kostade det?
Blir den tom då den går över begränsningen och den andra förblir fylld hur du än gör? I så fall är det som min var. Jag bytte själv, jättelätt.

Sensorerna sitter skruvade underifrån med fyra stjärnskruvar. Det är ett helt kit med laddblecken samt sensorerna som byts ut som en enhet.

Kabeln går in i botten med en gummigenomföring som bara är att bända loss typ med en skruvmejsel. Där innanför sitter en bit kabel man kan dra ut för att få fram två kontaktstycken som bara är att dra isär.

Den kostade lite drygt 500kr.

Ring supporten och förklara problemet och hur sensorerna beter sig så tror jag att de säger att de är trasiga.

Det finns tydligen två modeller på kabelstyckena, en modell med hona i klipparen och en modell med hane i klipparen. Men det frågade supporten mig om då jag beställde sensorkittet.
 
Gör det, säg till hur det gick sedan.
 
Finns det någon med 2012-serien av wg794e som har fått sin klippare att fungera?
 
ronba610 skrev:
Finns det någon med 2012-serien av wg794e som har fått sin klippare att fungera?
Hur menar du?
Som om att alla 794 inte fungerar?
 
  • Gilla
deetee och 1 till
  • Laddar…
Frågan var riktad till de med serienummer som börjar på 2012...dvs inte alla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.