Vilken är bäst till en okomplicerad yta utan vare sig särskild lutning eller öar? Nån som har ett förslag? Är lite osäker på vilken version som ligger inne nu, men det är den med kantklippning utan översättning.
 
qsecofr skrev:
Vilken är bäst till en okomplicerad yta utan vare sig särskild lutning eller öar? Nån som har ett förslag? Är lite osäker på vilken version som ligger inne nu, men det är den med kantklippning utan översättning.
Worx anser den du har är bästa so far(0.72 idag 20160512 då). I övrigt är det bara att prova. Jag tycker 0.94 funkar bäst sedan jag lade en ny slinga. Problemet med 0.94 är att maskinerna tyckte sig vara utanför arbetsområdet lite för lätt. Prova!
 
Ok, tack. Har lite problem med att klipparen byter riktning lite här och där, typ 20 grader. Det har nog iofs inte med mjukvaran att göra.
 
qsecofr skrev:
Ok, tack. Har lite problem med att klipparen byter riktning lite här och där, typ 20 grader. Det har nog iofs inte med mjukvaran att göra.
Det har jag med haft. Det berodde på att den tappar slingan. Prova snarare 0.61 i så fall.

Din slinga är förmodligen skarvad eller trasig gissar jag.

Sista alternativet är att din maskin inte är uppgraderad med nya nossensorer som tydligen kommit ett PM om vintern 2014 redan. En klisterlapp någonstans under luckan skall tala om om det är gjort. Jag minns inte exakt var, HP service vet! Detta sista hjälpte inte mig, där emot lirade 0.61 "bättre".
 
Skarvad är den. Dock så bytte jag skarvhylsorna mot att löda ihop kablarna och på med krympslang. Ingen skillnad efter det. Det kan ju säkert finnas ögon annan skada på kabeln som jag inte vet om.

Nossensorn vet jag inget om. Är inte första ägaren. Har inte sett någon klisterlapp.

Får testa 0.61.
 
  • Gilla
legion
  • Laddar…
qsecofr skrev:
Skarvad är den. Dock så bytte jag skarvhylsorna mot att löda ihop kablarna och på med krympslang. Ingen skillnad efter det. Det kan ju säkert finnas ögon annan skada på kabeln som jag inte vet om.

Nossensorn vet jag inget om. Är inte första ägaren. Har inte sett någon klisterlapp.

Får testa 0.61.
Jag har svart bälde i att löda. Mina skarvar är det inget fel på. Där emot tror jag att när man isolerar sladden igen så blir det inte tätt och man får läckströmmar till jord. Jag gjorde ett verktyg som ser ut som pizza slicern som worx säljer och lade förhållandevis lätt ned en ny slinga utan skarvar = funkar perfekt.

Jag trodde inte skarvar spelade någon roll om man lött dem väl, men jag bevisade mig själv ha fel.
 
  • Gilla
qsecofr
  • Laddar…
Henke2 skrev:
Här är min samling med servicemanualer och firmwares. Mig veterligen går det att byta fram och tillbaka hur man vill. Jag har själv bytt från 0.94 till 0.61 fram och tillbaka ett par gånger. WG794E, dvs en Landroid M 1000m och inget annat!

[länk]
Har Du laddat ned v094F från hemsidan?
 
Nyfiken-41 skrev:
Har Du laddat ned v094F från hemsidan?
Ja, den låg uppe ett tag. 0.61 och 0.92 var aldrig officiella, men funkar bra att prova.
 
Henke2 skrev:
Ja, den låg uppe ett tag. 0.61 och 0.92 var aldrig officiella, men funkar bra att prova.
OK! Kanske därför jag inte kan ladda ned v0.72. Den som fanns på hemsidan var v0.64 om jag inte minns fel.
Jag har ett flertal skarvar efter kabelbrott i slingan men har inte haft något problem med v0.94F. Att maskinen slirar på vissa ställen vid vändningar tror jag beror på ojämnheter i marken och inte har med mjukvaran att göra.
 
Nyfiken-41 skrev:
Att maskinen slirar på vissa ställen vid vändningar tror jag beror på ojämnheter i marken och inte har med mjukvaran att göra.
Det har inte jag kommenterat i närtid vad jag minns. Men absolut är det en programmeringsfråga! För att göra det enkelt så titta på en dragster som gör en burnout. För mycket kraft för fort blir en rivstart. 0.94 har adresserat detta och vändningen går mjukare till. Men det finns mycket mer att göra! Motorerna verkar bara ha on/off som det är idag. En mjukstart vore inte dumt.
 
Henke2 skrev:
Det har inte jag kommenterat i närtid vad jag minns. Men absolut är det en programmeringsfråga! För att göra det enkelt så titta på en dragster som gör en burnout. För mycket kraft för fort blir en rivstart. 0.94 har adresserat detta och vändningen går mjukare till. Men det finns mycket mer att göra! Motorerna verkar bara ha on/off som det är idag. En mjukstart vore inte dumt.
Luddigt uttryckt av mig, avsikten var inte att kommentera slirningen utan att nämna att det var mitt enda problem f.n.
 
Henke2 skrev:
Aha :) prova vikter i hjulen.

[länk]
Tack för tipset. Eftersom slirningarna bara förekommer på vissa ställen skall jag först prova min teori om ojämnheter genom att justera underlaget.
 
Nyfiken-41 skrev:
Tack för tipset. Eftersom slirningarna bara förekommer på vissa ställen skall jag först prova min teori om ojämnheter genom att justera underlaget.
Ja, en perfekt värld slår ju divesrse förslag på work arounds :D
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.