whenpigsfly skrev:
Hej Trilenium
Din Landroid har en inbyggd webbserver som du kan nå genom att knacka in "HTTP://192.168.xxx.xxx/index.html" i din webbläsare (samma lokala IP nummer som du kan se i appen). Om du sedan forwardar inkommande trafik i din router/modem till denna adress så kan du alltså prata med din klippare utifrån. Glöm inte att öppna brandväggen så att trafiken ej blockeras.
Detta är vad jag vet ej dokumenterat av Worx så du får använda på eget bevåg.
Dock kräver den användarnamn och lösenord om man går via läsaren. Så hur man får själva appen att gå till önskad dynamic DNS som jag satt upp är nu frågan.

JHillborg skrev:
Får väl prova igen. Grejen är den att jag tryckt på start massor av gånger så schemat borde bli ifyllt... annars hade jag fått dra fram den gamla gräsklipparen ju..... :)
det hjälper inte att bara trycka på start stäng luckan så de kan börja klippa o sen går till laddning,eller tryck på hem så den går in o laddar så bör displayen funka såvida den är schemalagd eller automat

Elkludde skrev:
det hjälper inte att bara trycka på start stäng luckan så de kan börja klippa o sen går till laddning,eller tryck på hem så den går in o laddar så bör displayen funka såvida den är schemalagd eller automat
Jag valde automatiskt klipptid.... 600m2, tryckte på start lät klipparen köra sitt pass kollade sedan displayen i laddning och den visar "-------------". Men provar ännu en gång. Snacka om tålamodskrävande maskin.
Hur gjorde du?
start? hem?

Trilenium skrev:
Dock kräver den användarnamn och lösenord om man går via läsaren. Så hur man får själva appen att gå till önskad dynamic DNS som jag satt upp är nu frågan.
Har för mig att det var user "admin" och 4-siffrig kod var det som funkade... Eller var det admin/admin. Minne som en guldfisk. Kan dock inte testa själv just nu eftersom jag lämnat in på service :| laddare och station paj efter 2 dagars bruk. Hoppas inte det beror på mina "hack" ;)

Mobil appen är egentligen bara en "skal app" som visar webbsidan. Du får alltså exakt samma utseende/funktion i din web browser när nu väl har lyckats logga in. Hur man får appen att använda en extern adress har jag inte klurat ut, och ser egentligen inget större behov just nu.
Så, om du använder dyndns så kan du knacka in den i din browser. Om du redan har en webbserver körandes i ditt lokala nätverk på port 80 så föreslå jag att du fwdar trafik från annan port (typ 8080) till din klippare port 80. Så gjorde jag i alla fall. Då blir din adress till klipparen typ "HTTP://min.dyndns.com:8080/index.html".

Om jag inte kom ihåg rätt på user/pwd så återkommer jag när klipparen är hemma i boet igen.

• Gilla
Trilenium
  • Laddar…
Fick det att fungera nu. Vidarebefordrade en port från routern dit jag har dynamisk DNS-adress.

Användarnamn och lösenord för klipparen är klassiska admin, password.

Precis som du skriver är det en skal app som visar webbsidan som ligger i klipparen och inte i själva appen i sig.

Tack för hjälpen, funkar kanon nu! :)

JHillborg skrev:
Jag valde automatiskt klipptid.... 600m2, tryckte på start lät klipparen köra sitt pass kollade sedan displayen i laddning och den visar "-------------". Men provar ännu en gång. Snacka om tålamodskrävande maskin.
Hur gjorde du?
start? hem?
vad jag minns så klippte den och sen ladda då funkade dispen
körde på automat

Nicke Nyfiken
whenpigsfly skrev:
Har för mig att det var user "admin" och 4-siffrig kod var det som funkade... Eller var det admin/admin. Minne som en guldfisk. Kan dock inte testa själv just nu eftersom jag lämnat in på service :| laddare och station paj efter 2 dagars bruk. Hoppas inte det beror på mina "hack" ;)

Mobil appen är egentligen bara en "skal app" som visar webbsidan. Du får alltså exakt samma utseende/funktion i din web browser när nu väl har lyckats logga in. Hur man får appen att använda en extern adress har jag inte klurat ut, och ser egentligen inget större behov just nu.
Så, om du använder dyndns så kan du knacka in den i din browser. Om du redan har en webbserver körandes i ditt lokala nätverk på port 80 så föreslå jag att du fwdar trafik från annan port (typ 8080) till din klippare port 80. Så gjorde jag i alla fall. Då blir din adress till klipparen typ "HTTP://min.dyndns.com:8080/index.html".

Om jag inte kom ihåg rätt på user/pwd så återkommer jag när klipparen är hemma i boet igen.
Inget personligt för jag vet att det är andra som startade diskussionen, MEN vad har denna fråga att göra i tråden "Worx Landroid 2.0"?

Läs inlägg #4235!

Vi måste hålla isär frågeställningarna för de olika modellerna. Just nu används 2.0 tråden som slaskhink av alla Landroidägare som inte orkar lägga ut sina frågor i rätt tråd.

Redigerat:
  • Gilla
Mickebus och 7 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken skrev:
Inget personligt för jag vet att det är andra som startade diskussionen, MEN vad har denna fråga att göra i tråden "Worx Landroid 2.0"?

Läs inlägg #4235!

Vi måste hålla isär frågeställningarna för de olika modellerna. Just nu används 2.0 tråden som slaskhink av alla Landroidägare som inte orkar lägga ut sina frågor i rätt tråd.
När skall en moderator ta tag i detta ofog? Annars brukar de vara snabba när det gäller petitesser!

• Gilla
deetee
  • Laddar…
nissenhj skrev:
När skall en moderator ta tag i detta ofog? Annars brukar de vara snabba när det gäller petitesser!
Håller med föregående som CH Harmansson sa nån dj..........ordning får det bli

Men är inte modellerna från 2015 fortfarande worx Landrid 2.0? Jag har inte sett något om 3.0 på modellerna från 2015. ;) bara frågeställning så det blir klarhet i detta! :)

Trilenium skrev:
Men är inte modellerna från 2015 fortfarande worx Landrid 2.0? Jag har inte sett något om 3.0 på modellerna från 2015. ;) bara frågeställning så det blir klarhet i detta! :)
Vad jag kan minnas så stod det förra året på worxLandroids hemsida M 2.0?
I år står det 800m²-2000m²

Annars får tråden döpas om till WG 794E!?

Nicke Nyfiken
Trilenium skrev:
Har du på något ställe sett Worx benämna 2015 års modeller: 2.0? :mad:

nissenhj skrev:
Vad jag kan minnas så stod det förra året på worxLandroids hemsida M 2.0?
I år står det 800m²-2000m²

Annars får tråden döpas om till WG 794E!?
Jo, fast jag har en wg796e från i år. Tror det är därför det är förvirrande då de förra modellerna även tog någon av dessa ytor? :)

Nicke Nyfiken skrev:
Har du på något ställe sett Worx benämna 2015 års modeller: 2.0? :mad:
Har faktiskt inte sett någon benämning alls? Antal m2 ser inte jag som en benämning utan mer vad de klarar av. Vill inte göra ngn arg nu men 2015 verkar väl inte ha någon benämning? Baseras på 2.0 vad jag förstått annars borde den ha hetat 3.0. Är själv lite förvirrad över det hela nu

De officiella beteckningarna borde vara :
De nya för år 2015 heter Landroid M WG790E, WG791E och WG796E ! Finns INGET versionsnummer !
V 2.0 är den (första) lilla klipparen "M" för 1000 m2 till skillnad från V 1.0, som är den stora "L" (första) för 2000 m2.
se t.ex http://robotnyheter.se/2015/03/19/flera-nya-modeller-av-worx-landroid-2015/

Skärmklipp.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
erralini och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.