436 735 läst · 2 410 svar
437k läst
2,4k svar
Zipabox
Som du programmerat nu måste du ha lampan i badrummet på "on" och sedan sätta den till "off" mellan 20:45 - 21:30 för att din programmering skall starta.brunolundh skrev:Hej. Jag har haft min box snart 4 månader, men inte kommit igång helt då det krånglade så i början.
Fick iallafall lite fart och inspiration i helgen då jag tog mig tid och programera klart min knx.
1. Tänkte det va smal sak att göra en rule i zipaboxen men jag körde fast innan jag ens kommit igång.
Ville testa att låta en lampa dra igång en viss tid. Satte opp det som jag tyckte va logiskt enligt bilden.
Även testat att göra en virtuell sensor som "when" men det gick inge bedre.
[bild]
Vad är det som blir fel. Har tryckt sync efter spara. Nåt jag missar?
2. Är det någon som fått till att lägga till en Poly-lock till Zipaboxen? Den hittar låset direkt men sen står den bara och tuggar på:
"Device found. Joining device please wait. Processing..."
Nån som vart med om nåt liknande?
Tack på förhand
/Christer
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Bara för att förklara vad jag menar så skulle denna regel fungera om tempen i sovrummet är mindre än 100c och det sänds varje minut så skulle lampan tändas varje minut mellan 20,00 och 0,30 och den skulle slockna varje minut mellan kl 0,30 och 20,00. detta skulle kunna fungera på en belysning som inte skall påverkas något annat en just detta men ett schema är mycket bättre och då kommer det bara en på kl 20,00 och av 0,30
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Tror jag fick till det nu.
Gjorde en schedule som trigga varje minut.
Fungerade vart fall en gång
Gjorde en schedule som trigga varje minut.
Fungerade vart fall en gång
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Nu har jag rätt input till controllern och det dyker upp ett värde när jag skriver in det i Gruppövervakningen men hur får jag värdet från zipaboxen till gruppenpower650 skrev:
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg