1 734 404 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Jag har 250-260 meter slinga, och det är inga problem.Nishiki skrev:
A Haddock skrev:Om du har den avstängd i stationen måste du dra ut den, sätta på den och sen låta den köra in igen för att den ska aktivera schemat igen. Annars står den bara där och väntar och stänger av sig efter ett tag. Eller skicka ut den manuellt en gång, det ger ju samma resultat när den väl letar sig tillbaka hem för laddning.
Jag vet inte om det kanske kan gå att aktivera den utan att ta ut den ur laddaren (nån kombination av stopp, start och hem kanske?), men att bara sätta på den när den är avstängd funkar inte.
En väldigt puckad "feature" i mitt tycke men det är så den funkar.
Det räcker med att trycka på "Hem"-knappen när den väl är på i laddaren så funkar det. Jag har aldrig behövt lyfta ut den och skicka hem den igen.
Sök på Kjell i denna eller den andra Landroid 1.0 tråden så hittar du nog_dalkarl_ skrev:
Sätt ändarna av respektive slinga till ett växlande relä (typ Biltema 12V). Reläingången sätts i ena polen i laddststionen. Andra ändarna av slingan viras ihop o sätts i laddstationen. Ta nån gammal nätdel o koppla till reläet. Sätt nätdelen i en analog eller digital timer.
Hmm.. jag måste alltid lyfta ur den och skicka hem den. Hem-knappen när den är i laddaren fungerar inte. Undrar varför det fungerar för dig och inte för mig? Har firmware 0.5.Frandas skrev:
Det har fungerat någon gång för mig men oftast inte. Jag har inte analyserat varför det bara fungerar ibland utan kör på det säkra kortet vilket är att köra ut den och sedan via Hem-knappen köra hem den igen, då stänger den inte av sig i alla fall.svartöra skrev:
*edit* Feltryck
Redigerat:
Har haft min robot nu några veckor och börja tröttna på han allt mer. Igår när det ösregnade så klippte han iallafall. Idag när han sökte efter laddstationen körde han runt lekstugan som är en ö tills batteriet tog slut.
Jag har fw 0,5
Jag har fw 0,5
dajjes skrev:
Lustigt. Min släpper en ö efter 0,6-1,0 varv.
Oberoende av storlek. Jag blev irriterad på det när jag höll på att provköra mina öar.