Det var en intressant och mycket detaljerad variant på utsmyckning av klipparen!
 
peternicklas skrev:
[länk]
Det var nog inte det jag frågade efter, utan det var när vi kan ladda ner mjukvaran själva, för det har väl inte hänt ännu vad jag förstår. Eller är det det du menar :confused:
 
peternicklas
Jag vet inte, de har semester i Italien.
 
Nicke Nyfiken
MBygga skrev:
Du har ett rejält klonk när den vänder, försvinner inte det om du startar om den? de få gånger jag fått det försvinner det vid omstart.
Intressant att det är skillnad på maskinerna för jag antar att du också har version 0.50.
Jag har ganska ofta klonk från vänster hjul. Ibland försvinner det vid omstart men oftast inte. Klonket kan komma och går under en och samma klippning.

Däremot så har jag då och då (ganska sällan) klonk från höger hjul men det försvinner alltid vid omstart.
 
Kan ju tillägga att olika klippzoner verkar fungera i och med V0,61 på min L.
 
  • Gilla
vidamic och 1 till
  • Laddar…
MBygga skrev:
Lill-Robban har blivit halt :( Ena framhjulet hittade jag plötsligt intill vår kompost men han hade ändå lyckats ta sig till laddaren :eek: Som tur var låg även ett av kullagren strax intill, det andra låg inne i maskinen. Efter att ha skruvat isär honom tror jag de glömt sätta på en låsbricka på den vertikala hjulaxeln då det inte finns några märken efter den som på det andra hjulet. Får ringa och beställa en i morgon.
Nu klipper Lill-Robban igen :) Samtal till supporten igår, låsbricka i brevlådan idag, det kallar jag bra och snabb service (y)
 
Dött här nu.. inget nytt om uppdateringar? Känns avlägset just nu.
 
Vår M funkar kanon förutom att den lyckas hitta ställen att fastna på som vi åtgärdar allteftersom.
Nu har jag inte läst alla inläggen sen sist jag var inne här men vet vi något om det går att bygga ut/om med GPS funktion? Jag skulle även vilja ha den i en app på min telefon :)

Till radiostyrda helikoptrar finns det en massa prylar som inte kostar värst mycket.
 
Vill du ha gps och appar så skulle du nog inte valt en så billig klippare. Det kommer sannolikt aldrig såna tillbehör för en sån här "low end" -klippare.
 
MrMad skrev:
Vill du ha gps och appar så skulle du nog inte valt en så billig klippare. Det kommer sannolikt aldrig såna tillbehör för en sån här "low end" -klippare.
Det är nog så men Worx kanske tänkte på det när de satte ihop moderkortet, eller så kanske de släpper ett nytt som är "bolt on" :)
Vi köpte en robot som städar med och den är bland de billigaste men ändå en av de bästa så visst finns det billigt som är bra med.
 
Jag säger inte att det är en dålig klippare, men jag tror inte att målgruppen för landroid är folk som köper massa tillbehör.
 
MrMad skrev:
Jag säger inte att det är en dålig klippare, men jag tror inte att målgruppen för landroid är folk som köper massa tillbehör.
Vad jag kan utläsa i denna tråd är att vi är många som vill hitta "egna" lösningar för att få den bättre.
Vi har även stöd från tillverkaren att fritt lägga n ny programvara mm :)
 
vidamic skrev:
Vad jag kan utläsa i denna tråd är att vi är många som vill hitta "egna" lösningar för att få den bättre.
Vi har även stöd från tillverkaren att fritt lägga n ny programvara mm :)
Vad menas med det?? Fritt att lägga in egen Opensource eller fritt att uppgradera med deras egen??
Jag tror nog att alla garantier osv. ryker om vi får fingra själv med programmen, men det skulle vara kul att få laborera lite med koden..

Hur uppgraderingen går till är intressant, om man skulle uppgradera med tex- en USB sticka så skulle det teoretiskt kunna gå att plugga in en WorxLandroid godkännd USB-GPS, WiFi, SMS modul där .. Och då kunna nyttja nya funktioner med nya program moduler som laddas i klipparen. Liknande Arduino moduler.

Sedan så beror det på hur mycket programminne det finns inbyggt.
 
peternicklas
Att vi själva skulle få gå in i koden och göra ändringar kommer det aldrig att bli. Koden är skyddad.
Utvecklingen av Landroid går hela tiden framåt, vi får se vad som kommer 2015.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.