MathiasS skrev:
Ja hur tänkte dom. Blanda röda och svarta dalahästar. Stollar.
Otäcka rasist!
; )

Nu tänkte jag iofs mest på ordningen men nu när du säger det så känner jag mig kränkt av att det inte finns några gula eller vita hästar där.

• Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Jag installerade ett vattenfilter till vårt vatten som smakar lite äckligt (vattenprov är för dyrt....)

Filtret var begagnat och innehöll ju redan en filtermassa som säkert passade...

Det hela resulterade i en kemisk reaktion så vattnet luktade och smakade avföring! Yäää..

Grävd källa med höga nitrathalter och ett begagnat filter med järnbakterier, mmmm va gott! Vi fick klorera hela källan, det luktade badhus i hela huset i två veckor, filtret tömdes på filtermassor och är tomt än. :(

Kan la berätta om ett misstag man ibland gör i stundens hetta när man spikar kloss på väggform :p

Mäta var väggen börjar.
Mäta fram var väggformen börjar och räkna av detta.
Måtta fram olika mått och höjder där man ska spika kloss osv.

Det är ganska simpelt när väggformen står på plats där väggen ska vara.
Men dubblingsformen som blir andra sidan av väggen kan ibland stå lite varstans på bygget. Tex en annan våning eller nere på marken eller där det finns plats uppe på valvet.

Det blir spegelvänt och man ska hålla reda på vilken av väggformarna man börjar med och om det finns "småformar någonstans etc. Iaf mycket huvudbry kan det bli när man spikar på "avigan" och det har ju hänt att 2cm som är 1m har blivit 2m istället osv. Inte så bra att få ut uttag och IA klossar i trapphuset eller på balkongen etc när man istället skulle haft de i köket. Hehe Tur att man kontrollmäter det mesta.

Lätt som fan att vända en vägg fel dvs. vända alla uttag i köket in i en annan lgh så att den har två kök helt plötsligt. Suck. Fast idag går det ganska snabbt att spårfräsa upp och bila dit en dosa även om det är bra mycket mer jobb än att lägga 2 minuter på att kontrollmäta :p

• Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Upphöjd gatubrunn. Lilla bommen Göteborg

bild.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Perfekt när all is i haven smälter! :D

Jag la trall hos en kund en sen kväll tidigare i veckan. Det småregnade till och från under kvällen. Jag skruvar all trall i ändarna och slår sedan med vit snörslån. Gjorde så utan att tänka på att eftersom det va blött blir ju även snöret blött. Första delen gick bra men när jag skulle slå andra märker jag att det nu blivit en vit gegga i rullen istället för ett pulver.

Jag tar fram ett annat snöre med gult istället och fortsätter. Idag när jag städade bilen hittar jag rullen som nu innehåller ett snöre i en hård vit klump.

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:

[bild]
Är det där inte bara en pollare som fått ett lite finare avslut ovanpå då?

mexitegel skrev:
Upphöjd gatubrunn. Lilla bommen.
Det där är väl breddavloppet för Kattegatt?

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
S
mexitegel skrev:

[bild]
ingen gatubrunn. har gått guidadtur. men kommer inte på vad det är. dock inte upphöjdgatubrunn

Mikael_L
Det är nog bara någon slags göteborshumor. :)

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Askkopp? Dom röker mycket i göteborg har jag hört.

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Tullpengarna som betalades vid Bommen kanske hamnade där?

Det var ju hål ner där, kanske någon form av luftintag? Fast placeringen känns ganska märklig :p

Praktiskt. Då behöver man aldrig tömma askkoppen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.