562 178 läst · 1 363 svar
562k läst
1,4k svar
Byggbloopers
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Jo, det var ett impulssvar bara för att det är ett öppet mål när du skriver sådana där saker...MathiasS skrev:
I ärlighetens namn är det faktiskt så att jag utan någon egentlig anledning suktar efter ett lite mer terränggående åk, och då jag inte riktigt har pengarna att göra det rätta (som mycke_nu) och köpa en LC så har jag kikat lite åt "your prefered brand". Det var faktiskt inte långt ifrån att jag blev med en för några veckor sedan, det är bara två problem:
1) jag kan lite för lite om vilken version det är man ska ha (vi behöver inte ta upp det här, tror det finns en annan tråd jag kan vända mig till för information)
2) jag behöver den inte, inte ens lite...
Redigerat:
Jahopp, skulle borra igenom aluminium på jobbet. Använde låren som stöd, när borret gick igenom så slant jag till och satte borret på insidan av låret, tog genast av mig brallorna då det kändes som det gått obra, hade tur idag, hål i brallorna och hittade ett blåmärke med skrapmärken i, huden hade bara rullat upp sig på borret. Jätteont gjorde det i alla fall.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 932 inlägg
Usch. Inte göra hål på insidan låret högt upp (mot skrevet till). Där går en stor artär ytligt (a. femoralis) och gör du hål på den utanför operationsbordet så är det väl 95% chans eller så att du inte kommer göra några fler hål...xdigger skrev:Jahopp, skulle borra igenom aluminium på jobbet. Använde låren som stöd, när borret gick igenom så slant jag till och satte borret på insidan av låret, tog genast av mig brallorna då det kändes som det gått obra, hade tur idag, hål i brallorna och hittade ett blåmärke med skrapmärken i, huden hade bara rullat upp sig på borret. Jätteont gjorde det i alla fall.
Nu skall det väl mycket till innan man lyckas *borra* sig djup in i mjukdelarna, men ändå.
Hahaha. Jag såg inte ens luckan och lådan, jag var så fascinerad av radiatorkopplet.
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Idag gjuter jag en trappa med två steg. När jag kommit upp till steg två inser jag att mina stag sitter på fel sida av formen för sättsteget och alltså kommer att hamna inne i trappan. Lite snabb formombyggnad på det.