Nja, ser man det strängt grammatiskt så var det nog en pelletspanna som brevbäraren fick äran att leverera.;)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Den brevbäraren hade gärna fått komma hit med en ny panna...
Pelletesbrännaren strejkar.... så jag sitter just nu o väntar på att få en ny elektronikbox installerad...och han är en timme sen... :thumbdown:
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
I Sälen så gjöt dom några plattor spegelvänt, bara att såga upp golvet och ner med nya rör och elvärme den här gången...
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Köpte mig en ny sänksåg och skulle montera på klingan, det var rätt sent och jag var trött. Den nya sågen tog rätt dåligt för jag hade monterat klingan åt fel håll...

Kändes säkrast att lägga ner byggandet för kvällen efter det! ;)
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Sjukstuga i familjen, så man får ta de minimala luckor som finns att göra något. Har haft en tröskel som inte monterats utan bara legat på plats i sisådär 1,5 år. Igår blev det dags att skrida till verket.

Inga problem, borrade ektröskeln, försänkte, mätte och borrade i betongplattan, pluggade och monterade hela tröskeln med fina försänkta mässingsskruv. Mot tröskeln skulle det sättas kvartsstav och jag var lite lat, hämtade dyckertpistolen. Tredje dyckerten gick snett och böjde sig (tog i något). Hittade ingen hovtång för att dra ut dyckerten så jag tog en polygrip istället. Det är ju bara en liten rackare, men den satt. Jag fick ta i ordentligt och ......
dyckerten lossnade inte men jag slet av tröskeln, spräckte den på mitten i hela sin längd. Vilken quickfix detta blev då!
 
  • Gilla
vojma och 4 till
  • Laddar…
En kollega berättade...

Inför ett julfirande för många år sedan saknades det foder runt ett fönster i matsalen. Fodren fanns, var tillkapade, men ej uppsatta. Frun i huset var less på mannens ursäkter och monterade dessa med dubbelhäftande tape kvällen innan julafton. Ingen märkte någonting. Fodren hängde där något år men när ett av dem föll ner brann det för frun och krävde att dessa skulle spikas upp NU!

Fram med kompressor, spikpistol och pall. Fodren spikades upp ett efter ett. När allt var klart - efter typ 3 minuter - såg mannen att det fanns en liten glipa på ett ställe. "EN spik till" tänkte han. Sätter an spikpistolen, trycker listen på plats och trycker av, spiken gör en "180-graders" och kommer ut genom salningen och in i mannens finger...
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Gjorde exakt samma sak för en vecka sedan, jäklar vad överraskad jag blev. Blödde som en knivskuren julskinka och gjode ont som fan.
Gick in under nageln på pekfingret och kom ut vid nagelbandet.

18g dyckert kan fara åt h-e!!
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Jag sköt fast mitt finger i taket i en hotellrestuarang en gång (med några gäster) höll skriket inom mig o bara bet ihop!
I somras skulle jag skjuta ihop en ram av 45 virke, tar pasloden med 90mm spik, klämmer om reglarna med fingrarna för att de skall ligga jämt o skjuter! Spikjäveln drar snett o tittar ut vid sidan om och in i fingret....Kan lova att jag såg stjärnor denna gång! Fy f-n vad ont det gjorde!
 
Redigerat:
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Måste berätta en annan grej oxå....Rev bort några lister runt ett fönster och tappa taget runt listen så den ramlar in i mitt knä med en liten ynklig dyckert och sätter sig där. Inte mer med det drar ut den och fortsätter jobba hela dagen, gjorde inte ens ont, men när jag kör hem så känner jag att jag knappt kan trampa ner kopplingen, börja göra ont först nu, riktigt ont ! Börjar kallsvettas och när jag kliver ut bilen så bara viker sig benet och jag får krypa/släpa mig fram till ytterdörren. Grym smärta o upp till akuten . Läkaren gav mig nån spruta o sa att det är rätt allvarligt för spiken hade troligtvis gått in i leden. Kunde inte gå på flera dagar pga av en liten dyckert! :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Usch, jag ryser av era berättelser.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Jag undrar mest hur verktygsgurun kom loss från taket i hotellrestaurangen :)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Jag undrar mest hur verktygsgurun kom loss från taket i hotellrestaurangen :)
Dyckert har liten skalle....😄
 
  • Gilla
ricebridge och 4 till
  • Laddar…
Höll på och renovera lägenheter i ett hyteshus, när rörmokaren svor i ett badrum, då han inte fick fast konsolerna till ett handfat i väggen" Jävla skitväggar, har du några längre skruv" Kolla lådan i min bil sa jag.
Dagen efter stod en liten tant i dörrhålet "ursäkta mig, har nån av er lust att hjälpa mig, jag får inte upp lådan på byrån i sovrummet" Jag gick med för att hjälpa, och konstaterade att inte bara lådan, utan hela byrån satt fast, och ni har väl redan räknat ut varför. Det visade sig att en stor lägenhet byggts om en gång i tiden till 2 mindre, så vägen som skilljde lägenhetena var bara 7 cm tjock, 5 cm slaggplatta + puts.
Jag gick in till rörmokaren och frågade hur det gick med handfatet igår ?? Jo, jag hittade ett par feta långa skruv, det drog som satan, det där handfatet ramlar inte ner i första taget.
 
  • Gilla
Tokslut och 21 till
  • Laddar…
EDIT: Tänkte fel...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
@vojma: Ja, det är en ganska vanlig blooper :D
 
  • Gilla
vojma och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.