D09 skrev:
Nya Eu regler, max hastighet 1kmh ;)
Skoja inte om det där, har du läst de där reglerna? Hur som helst går allt åt skogen när ungarna åker med regnkläder på blöt rutschkana :)

Så här har jag monterat vår kana. Sunkig bild dock, dokumentation av vad som händer om man låter hantverkare bygga stödmurar...

kana.jpg

M
Satt upp trädgårdstältet med myggnät, upp med parasoll, borstat altan, tvättat och dammsugit. Avslutade dagen med att titta på en film om gräsklippning ;) The Lawnmower Man
1396133864522.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är en riktig hotrod till gräsklippare han har med dubbelpipigt avgasrör (y) Den verkar klara högt gräs riktigt bra också :cool:

D09
Äntligen har fixarbrallorna åkt på och idag har min vapendragare morfar hälsat på och hjälpt till med att spackla i tösens kommande rum, fixat i pannrummet och monterat och kopplat en vattenutkastare 👍👍👍

Har saknat en sådan länge 😄😄

Sen burit in bröte till garaget och monterat om rutschkanan till Dödsbacken 🙀

Edit

Vilken skitkoppling till vattenutkastaren... Ingen av mina befintliga passade 😭

Städat ur pannrummet från vedspill, nu krävs ju inga lager inne lägre :)

Redigerat:
Igår ett besök på Willabgarden, var tvungen att klämma lite på glaspartierna innan man beställer, och idag grävt ner plintar.

Var förbi Hornbach och handlade upp mig på täckfärg till de grundmålade plankorna som sattes upp i början av förra året, dax att snygga upp....

S
phl skrev:
Skoja inte om det där, har du läst de där reglerna? Hur som helst går allt åt skogen när ungarna åker med regnkläder på blöt rutschkana :)

Så här har jag monterat vår kana. Sunkig bild dock, dokumentation av vad som händer om man låter hantverkare bygga stödmurar...

[bild]
jag vill veta vad som är fel på stödmuren enligt dig? inte för att jag inte ser utan jag vill veta dina ord

D09
phl skrev:

[bild]
Grym bana 😄 👍 😄

Ja, regnbrallor kommer jag ihåg var det bästa om man ska få upp lite fart ;)

Skulle ungarna skada sig så får jag dumpa dom på Bollebygds kommuns stora lekplatser ;)

Man kan vara hemma borta också! Dottern fick nytt laminatgolv i v-rum för att dölja ett illa åtgånget trägolv. Ja, för att förekomma så kan trägolv vara värt att göra i ordning. Detta är hyresrätt, golvet hade krävt att tas upp och åtgärda reglar - inget jobb jag vill ta i. Hyresvärdens åtgärd är att tömma lgh, renovera allt och höja hyran 2,5 k vilket var vad mtrl kostade. ImageUploadedByByggahus.se1396200574.644073.jpg
Skapa konto
ImageUploadedByByggahus.se1396200631.837329.jpg
Skapa konto

Rest takstolar till friggeboden och börjat läkta taket. :)

phl skrev:

[bild]
Vilken häftig rutschkana!

En sån skulle jag vilja skaffa till ungarna, några tips på var man kan köpa såna?

Kjell_G skrev:
Man kan vara hemma borta också! Dottern fick nytt laminatgolv i v-rum för att dölja ett illa åtgånget trägolv. Ja, för att förekomma så kan trägolv vara värt att göra i ordning. Detta är hyresrätt, golvet hade krävt att tas upp och åtgärda reglar - inget jobb jag vill ta i. Hyresvärdens åtgärd är att tömma lgh, renovera allt och höja hyran 2,5 k vilket var vad mtrl kostade.
Slår gärna ett slag för underlagsmtrl också. 5 mm skivor som utjämnar, värmer och dämpar ljud bra!

Konstaterat att jag behöver en stege, köpt en halvmeter för kort stege, balanserat ramp mellan stegen och en avsats i trappen för att nästan nå ända upp.

Målat taket med spärrgrund. Det kom färg där det inte skulle, för lite färg där det skulle (färgen tog slut) och blev droppigt på minst ett ställe. I stort sett all fel med andra ord.

Inte den bästa byggdagen hittills.

Jag vet inte var man köper sådana. Lär kosta en del, många kilo rostfritt... Kommunen skulle kasta(!) den efter att de byggt om lekplatsen på dagis. Fick vara lite snabb med telefonen en morgon. Numera fjuttig EU-anpassad kana på dagis :(

• Gilla
pjodden
  • Laddar…
Laddade ner en uppdatering till NetSpot (gratisversionen för Mac), och den var riktigt trevlig då man nu kan se grafiskt vilka Wifi-kanaler som är upptagna. Rekommenderas! (y)

Sedan gick hela dagen till att byta kanaler på alla accesspunkter..

Screen Shot 2014-03-30 at 20.19.01.png
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Gjort om lite i snickarboden, ändrat från såhär;

20140328_114153.jpg
Skapa konto

till såhär;

20140330_184047.jpg
Skapa konto

Känns fint det! :)

• Gilla
LinneaH och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.