phl skrev:
Navelludd var det.

[bild]
Tack nu känns det mycket bättre.
 
MathiasS skrev:
haha, ja ni kan ju ha vadslagning om när denna bild är tagen:



och när denna är tagen...:
Om du har en kvinna i huset så är det max en vecka mellan bilderna....annars drar vi en parallell till den berömda luftpåfyllaren och relaterar den i storlek kontra tid....då är den översta bilden tagen.....nån gång när färgfilmen gjorde entré...... ;)
 
Detta låter inte riktigt bra men kvinnan i huset har en annan tvättstuga att uppehålla sig i så jag har kommit undan med lång leveranstid på denna. Men, nu har det ställts ultimatum kring uppstart av prioriterade projekt som Teknikavdelningen har planerat några år så därför ska dettta färdigställas NU.
 
  • Gilla
Remne
  • Laddar…
D09 skrev:
Äppelträdet började bli lite väl stort så jag fick ett ryck och kapade lite grann

Hoppas jag inte hade ihjäl det

Är det inte lite sent för det??
Äppelträd ska väl klippas i februari/mars.....farsan som jobbat på handelsträdgård säger att man ska "kunna kasta genom hatten" på ett riktigt klippt träd.....om du nu klippt för mycket, så tror jag det ända som händer är att det inte blir frukt i år alt nästa år oxå.....
 
D09
Remne skrev:
Är det inte lite sent för det??
Äppelträd ska väl klippas i februari/mars.....farsan som jobbat på handelsträdgård säger att man ska "kunna kasta genom hatten" på ett riktigt klippt träd.....om du nu klippt för mycket, så tror jag det ända som händer är att det inte blir frukt i år alt nästa år oxå.....
Vet faktiskt inte när man ska klippa 🙈 men idag han jag med och hade orken så enligt min sov och arbetsklocka passa det 😇
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
M
phl skrev:
Navelludd var det.

[bild]
Det där var inte ok :what:
 
D09
Hämtat en rutschkana till ungarna.

Så här bodde den innan

ImageUploadedByByggahus.se1396111199.477675.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
ullberg
Lagt i bryggan på landet, sågat upp några stockar och huggit ett par kubbar.

Var också och köpte lite inredning till en del av huset som inte är byggd ännu
ImageUploadedByTapatalk1396112217.119075.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(Och för att förekomma ev kommentarer, nej det är inte ålderdomshemmet jag avser, jag tycker om dessa på grund av det fantastiska hantverket och fina mekaniken)
 
Detta har jag gjort idag inte så pjåkigt med tanke på den usla trappan som är 20 år. Nu trillar inte knodden ner till poolen i sommar!
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ullberg skrev:
Lagt i bryggan på landet, sågat upp några stockar och huggit ett par kubbar.

Var också och köpte lite inredning till en del av huset som inte är byggd ännu
[bild]

(Och för att förekomma ev kommentarer, nej det är inte ålderdomshemmet jag avser, jag tycker om dessa på grund av det fantastiska hantverket och fina mekaniken)
Får man fråga vad du fick ge? Har en sån som min mormor haft som bara står ivägen i verkstan....
Funderat länge på att kränga den:rolleyes:
 
ullberg
Tyvärr gör jag dig nog besviken. 300 var tydligen standardpriset på loppisen vi var, det gällde oavsett om det var symaskin med (som vår) eller bara ett löst underrede, hon hade ett par...
 
  • Gilla
orparn
  • Laddar…
Monterat badstegen på bryggan, testat nya röjsågen.
 
D09 skrev:
[bild]
Lite kort fallhöjd, men väl tilltagen inbromsningszon, ovanlig modell! ;)
 
  • Gilla
Hemmakatten och 5 till
  • Laddar…
Installerat luftrenare i verkstad/snickarbod
 
Har börjat grundmåla panel till huset.
Finns det något tråkigare än att måla???
Speciellt när man vet att man har några tusen meter kvar..:banghead:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.