1 297 699 läst · 5 347 svar
1298k läst
5,3k svar
Z-wave in da haus - Hemautomation
Har förstått det som att det är fler än jag som har powermaster 10 som larm. Nu är powerlink3 här till den. Borde kunna styra larmet och få till en bra plugin (som läser av ir deckarna) med veran. Vad säger ni andra?
Hej,
Är det någon som kan rekommendera en USB hub som fungerar smärtfritt med Vera? Jag verkar ha otur med mina inköp just nu. Hubbarna slutar helt enkelt att fungera efter några veckor.
Tack på förhand
/Martin
Är det någon som kan rekommendera en USB hub som fungerar smärtfritt med Vera? Jag verkar ha otur med mina inköp just nu. Hubbarna slutar helt enkelt att fungera efter några veckor.
Tack på förhand
/Martin
@MangeGBG
Ang din radiator: Många sätter en temperatursensor och triggar påslag av radiator vid viss temperatur. Sätt radiatorn på max och låt en Fibaro Relay slå på av vid vissa värden.
Ang PowerMaster 10 och Powerlink3: Berätta mer om hur du tänker. Ska du utveckla en plugg-in? Förstår inte inlägget.
@Andper: Till en z-wave controller menar du? Vilken har du i så fall?
@martinholm: Jag kör med http://www.dustin.se/product/5010144410/deltaco-usb-hub-4-portar-ubs-2-0-mini-svart/ och den har fungerat klockrent. Behöver dock troligen byta till en strömmatad då jag gett mig in i heks projekt med Arduino. Har redan ett PowerMax + (larm) och ett USB-minne inkopplat till min Vera Light.
/J
Ang din radiator: Många sätter en temperatursensor och triggar påslag av radiator vid viss temperatur. Sätt radiatorn på max och låt en Fibaro Relay slå på av vid vissa värden.
Ang PowerMaster 10 och Powerlink3: Berätta mer om hur du tänker. Ska du utveckla en plugg-in? Förstår inte inlägget.
@Andper: Till en z-wave controller menar du? Vilken har du i så fall?
@martinholm: Jag kör med http://www.dustin.se/product/5010144410/deltaco-usb-hub-4-portar-ubs-2-0-mini-svart/ och den har fungerat klockrent. Behöver dock troligen byta till en strömmatad då jag gett mig in i heks projekt med Arduino. Har redan ett PowerMax + (larm) och ett USB-minne inkopplat till min Vera Light.
/J
erikssonjorgen skrev:Hej,
Har idag inhandlat en styck 3 x 1 pols brytare Eljo Trend. Behövde tre "knappar" för att bl a kunna använda S2 på några Fibaro-puckar för framtida scener.
Men det smög sig direkt. Verkar inte vara så enkelt att bara sätta fjädrar för att få den monostabil.
Se bild så förstår ni. Någon som vet hur man ska göra, dvs om det går?
Om det inte går får jag nog läsa på om bistabila fungerar med Fibaros puckar. Någon som redan har svaret om man t ex ska koppla till en Relay?
/J
Reläpuckar funkar jättebra med bistabila brytare. Nu kan det ju se lite knepigt ut på en 'trea', eftersom dom kommer att hamna "ur fas" gentemot varandra. Men det är ju mest ett estetiskt problem.
På singelbrytare brukar jag föredra bistabila brytare, eftersom det är bekvämare att slå till dom än att trycka och hålla inne någon tiondels sekund.
Har du provat att trycka på knappen en eller flera gånger? Denna typ av problem ser man ganska ofta på batteridrivna zwavepryttlar.Hoffan skrev:
@vespamanvespaman skrev:
Jo da, Ha tryckt som en tok.. Å veran hittar ju den typ första gången när man lägger till den..
MEn sen verkar det som att den inte alls vill vara med mera..Å tycker mig läsa
lite här å där att folk har lite problem med dessa ju..
Har tom matat den med extern 3volt..
Tack för tipset, jag håller själv på med hek's arduinoprojekt så jag kommer att behöva en strömmatad. Har testat 2 olika varianter av Plexgear som sannolikt har bränt en Arduino Nano och två st USB minnen.erikssonjorgen skrev:
Ok, jag har Arduino, RFXtrx och två usb minnen. Larmet är på gång inom kort. Jag går och köper något annat än plexgear så får vi se hur det går. Återkommer med resultat.hek skrev: