Lutte skrev:
...
Mitt fogelsta från 2004a är i utmärkt skick, trots att styrstål från skotrar har gjort djupa repor i plyfan och att den står ute jämt.
Jag har ett liknande släp från 2004, fast obromsat.
Alltså har jag inte heller något stödhjul.
Det gör att släpet alltid lutar lite när det står parkerat, så regnvatten rinner av.

Plywooden är kanske inte som ny, men näst intill!

Bredspacklat en vägg med rullspackel för första gången någonsin. Ingen aning om resultatet är bra eller dåligt. Det märks väl imorgon efter att jag slipat antar jag… :cool:

Min erfarenhet är att släpplyfa håller bra ända tills man börjar köra grus och sten och ev gräva av det från släpet med maskin. Då blir det lite märken som sedan växer....

MathiasS skrev:
Min erfarenhet är att släpplyfa håller bra ända tills man börjar köra grus och sten och ev gräva av det från släpet med maskin. Då blir det lite märken som sedan växer....
Har aldrig kört sten och grus. En hel det färdiga betongplintar däremot. Men jag har inga större skador i plyfan, verkar som att den ruttnar inifrån

Så här blev det till slut i alla fall när jag väl lagt ut 500 spänn på en ny pop-nittång.

Screen Shot 2013-11-19 at 20.35.46.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Yrrol och 2 till
  • Laddar…
Räknat ut att jag inte vill köra hem all betong jag behöver till källaren på släp. Blev en beställning hos Byggmax för första gången, har inte tid att strula med offerter från Beijer...

Borde egentligen blanda betong själv men jag vet inte vem som kommer stå vid blandaren så det fick bli ett säkert kort.

Slipat min premiärbredspacklade vägg. Ser bra ut. Tror jag...?

EndZone skrev:
Bredspacklat en vägg med rullspackel för första gången någonsin. Ingen aning om resultatet är bra eller dåligt. Det märks väl imorgon efter att jag slipat antar jag… :cool:
Är det någon större skillnad mot att rolla upp vanligt lättspackel typ Bostik röda LH?
Antar det torkar långsammare annars ser jag ingen vits att betala mer för det.

Jag tyckte att det var kanonbra. En hundring mer för en 12-litershink var det definitivt värt för att slippa experimentera. Tror att vanligt LH kräver viss spädning för att uppnå samma konsistens och då betalar jag gärna en hundring extra för färdigt rullspackel.

Har äntligen fått ändan ur vagnen och tryckt i glykol i de nya golvvärmeslingorna till husbygget..

EndZone skrev:
Jag tyckte att det var kanonbra. En hundring mer för en 12-litershink var det definitivt värt för att slippa experimentera. Tror att vanligt LH kräver viss spädning för att uppnå samma konsistens och då betalar jag gärna en hundring extra för färdigt rullspackel.
Oj nu tänkte jag på ett helt annat spackel från Bostik. Nåväl, det är värt två hundringar också :)

D09
Väntar på att grabben ska somna då man kan dra ut och dra till grusbacken med traktorn :)

Sen blir det ett lass ved till rödis :)

• Gilla
EndZone
  • Laddar…
EndZone skrev:
Oj nu tänkte jag på ett helt annat spackel från Bostik. Nåväl, det är värt två hundringar också :)
Blir många hundringar för mig som bredspacklar både väggar och tak.
Men tycker det underlättar för en amatör som mig att rolla upp det sen gå efter med spackelspaden, men det torkar lite fort bara tycker jag.
Så antingen slita mer eller betala mer alltså :)

Blindnit skrev:
Blir många hundringar för mig som bredspacklar både väggar och tak.
Men tycker det underlättar för en amatör som mig att rolla upp det sen gå efter med spackelspaden, men det torkar lite fort bara tycker jag.
Så antingen slita mer eller betala mer alltså :)
Jo, hade det handlat om mer än bara en vägg som i mitt fall, då förstår jag att kostnaden kan dra iväg. Som praktexemplet på amatör när det gäller spackling kände jag att det var bäst att gå på ett säkert kort som inte ens jag kunde misslyckas med :)

Installerat ny pelletsbrännare i pannan. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.