4 368 250 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Jag har ett liknande släp från 2004, fast obromsat.Lutte skrev:
Alltså har jag inte heller något stödhjul.
Det gör att släpet alltid lutar lite när det står parkerat, så regnvatten rinner av.
Plywooden är kanske inte som ny, men näst intill!
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Har aldrig kört sten och grus. En hel det färdiga betongplintar däremot. Men jag har inga större skador i plyfan, verkar som att den ruttnar inifrånMathiasS skrev:
Räknat ut att jag inte vill köra hem all betong jag behöver till källaren på släp. Blev en beställning hos Byggmax för första gången, har inte tid att strula med offerter från Beijer...
Borde egentligen blanda betong själv men jag vet inte vem som kommer stå vid blandaren så det fick bli ett säkert kort.
Borde egentligen blanda betong själv men jag vet inte vem som kommer stå vid blandaren så det fick bli ett säkert kort.
Är det någon större skillnad mot att rolla upp vanligt lättspackel typ Bostik röda LH?EndZone skrev:
Antar det torkar långsammare annars ser jag ingen vits att betala mer för det.
Jag tyckte att det var kanonbra. En hundring mer för en 12-litershink var det definitivt värt för att slippa experimentera. Tror att vanligt LH kräver viss spädning för att uppnå samma konsistens och då betalar jag gärna en hundring extra för färdigt rullspackel.
Oj nu tänkte jag på ett helt annat spackel från Bostik. Nåväl, det är värt två hundringar ocksåEndZone skrev:
Blir många hundringar för mig som bredspacklar både väggar och tak.EndZone skrev:
Men tycker det underlättar för en amatör som mig att rolla upp det sen gå efter med spackelspaden, men det torkar lite fort bara tycker jag.
Så antingen slita mer eller betala mer alltså
Jo, hade det handlat om mer än bara en vägg som i mitt fall, då förstår jag att kostnaden kan dra iväg. Som praktexemplet på amatör när det gäller spackling kände jag att det var bäst att gå på ett säkert kort som inte ens jag kunde misslyckas medBlindnit skrev: