Korvgubbe
Jag tycker den ser inplastad ut.

Hemmakatten skrev:
Ser jättebra ut. Men undrar om det finns billigare alternativ? 3600kr på vårt obromsade släp som kostade 7500kr känns lite väl mycket. Å andra sidan, finns ingen botten så finns inget släp.
Ja, det är ju inget man gör på ett billigt släp. Jag tvekade länge men mitt 1-tons SM-släp kostar runt 25 tkr :xnuförtiden. Slitplyfa skulle kostat runt 1600, och eftersom originalskivan ruttnade på 10 år så valde jag plåt.

vectrex skrev:
Har du satt bilmaskinen i värmepumpen också eller vad har hänt med den?
Värmepumpen funkar utmärkt, det är delvis tack vare den som det blir så satans varmt. Spillvärme från den och rören, två pers som jobbar samt maskiner får upp temperaturen. Fukten kommer från våtkapen samt framför allt från de fuktiga grävmassorna och hålen.

Hur lyckades du klämma fingret?

mycke_nu skrev:
Ja, det är ju inget man gör på ett billigt släp. Jag tvekade länge men mitt 1-tons SM-släp kostar runt 25 tkr :xnuförtiden. Slitplyfa skulle kostat runt 1600, och eftersom originalskivan ruttnade på 10 år så valde jag plåt.
Var det riktig släpvagnsplyfa original? För att den ska va rutten på 10 år låter ju riktigt dåligt.
Mitt släp fyller ju tio nu till våren och än ser allt bra ut. Är inte sugen på att köpa 9kvm släpplyfa

Monterat lite barnspärrar i lådor och skåp. Blir nog lite lister och tätning av altandörr också innan dagen är slut.

Lutte skrev:
Var det riktig släpvagnsplyfa original? För att den ska va rutten på 10 år låter ju riktigt dåligt.
Mitt släp fyller ju tio nu till våren och än ser allt bra ut. Är inte sugen på att köpa 9kvm släpplyfa
Rejält stort släp! (y)

Jo, det var original. Släpet är flitigt använt och står även ute i ur och skur, men det gör väl de flesta å andra sidan.

mycke_nu skrev:
Rejält stort släp! (y)

Jo, det var original. Släpet är flitigt använt och står även ute i ur och skur, men det gör väl de flesta å andra sidan.
Onödigt stort men fick kanonpris på det så kunde inte låta bli.

Kanske finns olika kvalité på plyforna, men aludurk går nog bort den dagen det är dags att byta för mig då styrstålen till en skoter har en tendens att hugga fast.

Förbereder för badrumsrenovering: röjt bort en hel sopsäck kläder plus en del annat ur klädkammaren, så att städgrejerna från lilltoan kan gå in där, så att de kan montera en varmvattenberedare på lilltoan (som nu går från städskrubb till pannrum) så att vi slipper ha den i badrummet sedan.

Borde kanske göra en egen tråd med lite foton, kan ju fixa före-bilder och bilder på planen som vi fått av företaget redan nu.

Vinterförberedelser--
Vinterstängt poolen
Vinterstängt dammen
Satt på vinterdäck på två bilar
Div annat småplock ute inför vintern

Det känns mycket bättre att göra sådant en strålande solig höstdag med över 10gr i skuggan än en blåsig o regnig höstdag.

• Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Har satt upp en övervakningskamera till på utsidan av huset så nu har jag alla sidor täckta. Verkligheten i Göteborgs förorter idag. Sedan har jag på den roligare sidan burit in två IKEA-kassar ved och ställt på balkongen så kaminen har mat. Har även varit på tippen och slängt, underbart när det lättar lite i garaget och gillestugan.

Anders_Nilsson skrev:
Har satt upp en övervakningskamera till på utsidan av huset så nu har jag alla sidor täckta. Verkligheten i Göteborgs förorter idag.
Är inte avundsjuk. Själv bor jag i landets 7:e säkraste kommun. En stor orsak till låg brottslighet är att det tar 15 minuter att ta sig härifrån men bara 10 minuter för polisen att spärra av de tre enda tillfartsvägarna.

Begrundar i badet dagens bravader: tömt o flyttat in garderob från förråd till hall, skruvat i lod och monterat spegel på dörren. Hoppsan, gick visst inte att öppna mer än 83,7 grader. Nåväl, det märks nog när det tar emot :/
Även monterat utdragbar tvättlina i grovköket. Typiskt nog uppstod blodvite så nu är en av linorna infärgad. Inga problem för CSI att avslöja den klantige DIY. Nä, mera Periquita och After Eight, sitter gött till radion FM.1 Blues
Tallyhoo!
(Citat Tyko, eminent kåsör i GP btw)

P
Packat upp 50m LED-slinga och snabbtestat den innan jag bytte kontakten från engelsk till svensk.

Kjell_G skrev:
Typiskt nog uppstod blodvite så nu är en av linorna infärgad. Inga problem för CSI att avslöja den klantige DIY. Nä, mera Periquita och After Eight, sitter gött till radion FM.1 Blues
Tallyhoo!
(Citat Tyko, eminent kåsör i GP btw)
Hmm, med tanke på hur du skriver blir jag lite orolig att skadan är värre än du antyder:cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.