Dessvärre, förvärvad hjärnskada efter många års irrande i semantikens labyrinter ;)
 
Äntligen fått bytt den markförlagda EKKn till N1XV ut till boden som revs ut i samband med omdräneringen. Nu ska bara kabelstegarna upp i förrådet så den kan kopplas in.... Känner jag mig själv så blir det nog ett litet provisorium så länge :)

Bytt till vinterdäck på två bilar, tänk vilken skillnad det är att göra det i 10 graders solsken istället för 2 minus, mörker och snöslask...


Räfsat löven hann jag med också, hade fint sällskap av en tjädertupp som var o bet i räfsan och hoppade i lövhögarna :wow:
_MG_0066.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



EDIT: Bild på tuppen
 
Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
:)

Räfsat löven hann jag med också, hade fint sällskap av en tjädertupp som var o bet i räfsat och hoppade i lövhögarna :wow:
Då har du middan klar nu också då......
 
@MathiasS: Du ska vet att jag försökte, men närmare än metern fick jag inte komma :)
 
Satt salning och spikat foder idag. Mycket roligare än att spika upp den jäkla panelen.
 
  • 1384714423966.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
palman87 skrev:
Satt salning och spikat foder idag. Mycket roligare än att spika upp den jäkla panelen.
Snyggt med liggande panel, färgen likaså (men det kanske är grundfärg?)
 
  • Gilla
palman87
  • Laddar…
Man tackar! Det är färgen vi ville ha från början, fick panelen grundmålad med den:) Men har ändrat till en med lite mer grönt i!
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Där läggs alla kvällar nu, min lilla tillbyggnad:)
 
  • 1384716283960.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyfniken skrev:
Hur lyckades du klämma fingret?
Genom att inte ta bort det när jag släppte ner en stor betongklump på golvet...
 
Bilat klart alla öppningar i källargolvet, borrat upp hål genom plattan samt spårat för avlopp till tvättställ på toan, grävt upp en jäkla massa sand och makadam samt spårat för lite armeringsjärn för att laga en spricka i källargolvet så jag kan dänga dit klinkers vad det lider. Därefter sanering av maskiner samt städning av alla utrymmena.

Nu väntar några timmar vid datorn för att få till en beställning hos Rinkaby Rör.
 
Lutte skrev:
Var det riktig släpvagnsplyfa original? För att den ska va rutten på 10 år låter ju riktigt dåligt.
Mitt släp fyller ju tio nu till våren och än ser allt bra ut. Är inte sugen på att köpa 9kvm släpplyfa
Har ett 4P släp från 2005. Plyfan är helkass. Man får gå försiktigt för att inte trampa igenom.
Mailade tillverkaren, stolpskotten undrade om jag kört i regn och att jag i så fall får skylla mig själv...
 
phl skrev:
Genom att inte ta bort det när jag släppte ner en stor betongklump på golvet...
Aj!
 
Anders_Nilsson skrev:
Har satt upp en övervakningskamera till på utsidan av huset så nu har jag alla sidor täckta. Verkligheten i Göteborgs förorter idag.
Intressant. Fabrikat och modell? En bild från kameran kanske? Är själv i tankar om en utomhuskamera.
/J
 
Slipat väggar till förbannelse. Om min kära dotter någon gång under sin boendetid från ettåring till tonåring här hemma klagar på sitt rum, då….då….kommer pappa att bli en smula upprörd. Jag blir ALDRIG klar med det här rummet.
 
hantverkare1 skrev:
Har ett 4P släp från 2005. Plyfan är helkass. Man får gå försiktigt för att inte trampa igenom.
Mailade tillverkaren, stolpskotten undrade om jag kört i regn och att jag i så fall får skylla mig själv...
Fan vad ruttet av dom är ju ganska självklart att släpet står ute i ur och skur, om det inte ska köras i regn varför kostar dom då på galv?

Men det måste ligga nå i kvalitén på plyfan, kanske så att visa tillverkare kör med någon billigare variant för att maximera vinsten.

Mitt fogelsta från 2004a är i utmärkt skick, trots att styrstål från skotrar har gjort djupa repor i plyfan och att den står ute jämt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.