Själv har man mest bråkat med ungarna och önskat att någon kom och passade dem några dygn så att man kan grejja i källaren.. :confused:
 
Själv har man legat på latsidan ett tag, men fått tummen ur nu, slitit bort gamla diskbänken och bånkskivorna och bytt ut mot nya, även ny ho och blandare, frugan nöjd så då får man ge sig själv en klapp på axeln ;)
 
ullberg skrev:
Oj då, om du såg detta som en punktmarkering var det nog bra att jag avstod att svara dig i en annan tråd i natt...

Om du tog illa vid ber jag om ursäkt, detta var menat som ett tips i positiv anda, du sa indirekt att du saknade ett aktivt liv som var meningsfullt. Och då ville jag bara tipsa om ett lätt sätt att göra ditt liv mer meningsfullt, i all välmening!
/U
Hej Ullberg, jag har uttryckt mig otydligt!
Det jag skrev om "punktmarkering" var avsett som ett skämt, så du har alls ingen anledning att ursäkta dig!
Jag använde väl fel smiley förstås.
Tvärt om, jag är full av beundran för din observationsförmåga och ditt goda minne.
Allvarligt menat (y)

Min harang om meningsfullt liv osv var egentligen mer självironi.
Jag kan inte sticka under stol med att jag är avis på de som verkar få så mycket gjort, medan det, som du har förstått, inte händer så mycket här på hemmafronten.

Använder nu garaget till att vitvaxa innerpaneler, så porten har inte varit aktuell än.
 
Jag har färdigställt matrummet nyligen. Det ligger i anslutning till köket som skall få samma golv.
Jag har bestämt mig för att på måndag ryker ett par väggar. På tisdag fixas elen. På onsdag skall köket ut.(förutom överskåp) På torsdag skall golvet ut. På fredag skall ny golvspån in och till helgen lägger jag in det nya golvet(samma som i matrummet). Hoppas hinna få in köket i helgen också.
Jag har tänkt på detta idag. Tycker tanken på det är minst lika jobbig som att få det gjort, men nu kör jag:eek:
 
Mikael_L
Själv har man varit så jätteduktig och fått uppspikat en övre och nedre fönstersmyg samt en övre dörrsmyg idag.
De lodräta delarna har påbörjats med lite tillsågning, som ska färdigställas och sen ska det grundmålas och första lagret slutfinish innan dom lodräta delarna kan klämmas på plats.

Hehe, när detta är klart så återstår att göra endast en komplett fönstersmyg samt lite småbitar runt mittstolpen i tre andra fönstersmygar innan alla smygar är klara.

Och tänk, vi har bara bott här i 1,5 år, och redan är det snart klart. :D
(Ja de invändiga smygarna alltså ... :rolleyes:)
 
Heldag i verkstaden, en byrå på g...
 
Idag fick jag loss en kvart och fick in utemöblerna - en skitsak för andra en stor grej för vår familj!!!
 
Fanjunkarn skrev:
Heldag i verkstaden, en byrå på g...
Bild tack!
 
Ritat bygglovsritningar på fm, skruvat gles på em.

Samma byggnad f.ö. :p
 
A
Byggt skorsten till braskamin, och varit till återvinningcentralen.
 
Målat taket i ett av rummen här hemma. Sitter nu med ett glas vin och hoppas att jag inte behöver ge mig på en andra strykning imorgon. :)
 
Monterat magnetlås i garderob mha tre skruvmejslar, en borrmaskin och en synvinkel. Nu håller sig dörren stängd :)
Fundering; är 60 för grunt för vinterkläder? Dags öka standardmått?
 
Y
fogat badrumsgolvet samt håller på att tvätta, tvätta och åter tvätta för att få det rent igen.
 
Yrrol skrev:
fogat badrumsgolvet samt håller på att tvätta, tvätta och åter tvätta för att få det rent igen.
Skyddshandskar? När jag tvättade rent fogarna slets nästan fingeravtrycken bort :/
Måste varit en väldigt aggressiv fog, fick gå med insmorda bomullsvantar några dar efteråt! Det var bara i badrummet, övriga golv gick bättre, men ett par gummihandskar är inte fel.
 
patrik659 skrev:
Idag fick jag loss en kvart och fick in utemöblerna - en skitsak för andra en stor grej för vår familj!!!
Bra jobbat Patrik!
Vi dignar väl alla under de små stegens tyranni.

Det påminner om Neil Armstrongs:
That's one small step for a man, one giant leap for mankind
när han tog det första steget på månen

:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.