Lekedal skrev:
Jag tänkte inte alls utan bad bara att få skicka tillbaka den eftersom den inte fungerar. De sa ok och skickade en godkänd returansökan. Enligt villkoren ska produkter för ångrat köp återsändas "i väsentligt oförändrat skick" och det tycker jag att den uppfyller. Den är lika defekt nu som när jag fick den.

Jag har kanske feltolkat manualen angående de extra knivarna, men på sidan tre visas en bild på kniven x 3 jämte bild på hur mycket kabel och pinnar etc som medföljer. Jag tolkade det som att det skulle ligga tre extra knivar i någon påse, men det gör ju inget om jag har fel.
Om du reklamerar/returnerar den via en anan butik/ÅF som inte sålt produkten, hur fungerar det då med återbetalningen av pengarna ?

mortimer skrev:
Om du reklamerar/returnerar den via en anan butik/ÅF som inte sålt produkten, hur fungerar det då med återbetalningen av pengarna ?
Lekedal skriver ju att han skickat tillbaka den till Inwarehouse där han också köpte den :cool:.

INDEGO skrev:
Har ett par relevanta frågor till Bosch-support som säkert läser detta forum.

När släpps möjligheten för oss användare att tanka ner ny programvara och visning av uppdateringsinfo?
Hur kommer själva handhavandet med att göra en uppdatering att fungera?
Kommer det att finnas nya tillbehör till Indegon? (Spekuleras en del)
Vad är rekomenderat minsta avstånd till en granne som också har en Ingego kontra annat fabrikat?

Svaren kan säkert förmedlas hit till forumet på något sätt. Synd att ni inte kunde få vara kvar här på forumet och svara direkt på allas funderingar.

Tack på förhand.
Bump.....Väntar fortfarande på ett svar......

Kembe skrev:
Har sålt vita och bruna varor sedan -94 och har aldrig ens förtalas om något liknande. Självklart har man hjälp till många ggr men att vara tvungen att hjälpa till genom avtal. Skulle tex Bosch tvinga mig att göra vissa saker som tar upp min tid för saker som jag inte har sålt så skulle jag oavkortat sälja tex hq i stället men men jag kanske lever i min lilla bubbla :p ska ta reda på i morgon :)
Fråga en Apple-återförsäljare vad de har för åtaganden som återförsäljare :). Men såklart bra om du kollar upp det. Jag känner mig ganska säker utifrån att jag frågade supporten om jag behövde skicka tillbaka den till InWarehouse och de svarade att nej det behöver du inte göra utan du kan gå till en återförsäljare, ex K-rauta...

mortimer skrev:
Vi pratar såklart inte om att en annan butik skall betala tillbaka pengar utan hjälpa till med transport till Bosch servicecenter.

MBygga skrev:
Lekedal skriver ju att han skickat tillbaka den till Inwarehouse där han också köpte den :cool:.
Missade den detaljen :D

MMMGGG skrev:
Enligt detta videoklipp så klipper den 13 cm utanför slingan, [länk]

Bosch advice minimum 35 cm distance to everything. It is a safe advice, but not a wise one. It leaves you with a approximately 22 cm uncut strip of grass. Keep the 35 cm distance to real obstacles, but reduce to 13 cm around flower beds, where it is easy to keep obstructions down along the lawn edge. All the robot need is a clear space of about 35 cm along the boundary wire, but it is only cutting 13 cm outside the wire.
Vad menas egentligen med real obstacles? Är det tex sandlåda, husvägg eller träd? Förstår inte riktig heller hur man minskar till 13 cm runt rabatter, kommer inte hjulen gå i jorden på rabatten då den ofta är kantad och oftast något lägre nivå än gräsmattan? Någon som förstår detta får gärna förklara detta på svenska för mig... :)

Det jag ville ha fram här tidigare var om man kan se något samband med att en serie från en specifik ÅF inte är kalibrerad från fabriken.

Lekedal skrev:
Jag tänkte inte alls utan bad bara att få skicka tillbaka den eftersom den inte fungerar. De sa ok och skickade en godkänd returansökan. Enligt villkoren ska produkter för ångrat köp återsändas "i väsentligt oförändrat skick" och det tycker jag att den uppfyller. Den är lika defekt nu som när jag fick den.

Jag har kanske feltolkat manualen angående de extra knivarna, men på sidan tre visas en bild på kniven x 3 jämte bild på hur mycket kabel och pinnar etc som medföljer. Jag tolkade det som att det skulle ligga tre extra knivar i någon påse, men det gör ju inget om jag har fel.
"väsentligt oförändrat skick" betyder såklart inte att du kan skicka tillbaka en jordig sladd och pinnar, dvs du har använt produkten. InWarehouse säljer tusentals produkter och du kan nog inte förvänta dig att personen i telefonen förstår att det finns en sladd som du har grävt upp och spikat ner som du vill ha öppet köp på. Lyckas du med det så står Inwarehouse för mycket goodwill skulle jag vilja säga. Ang bilden på sidan tre så visar den inte ingående delar utan vad det finns för tillbehör (symboliserat med en kundvagn)

plaggis skrev:
Vad menas egentligen med real obstacles? Är det tex sandlåda, husvägg eller träd? Förstår inte riktig heller hur man minskar till 13 cm runt rabatter, kommer inte hjulen gå i jorden på rabatten då den ofta är kantad och oftast något lägre nivå än gräsmattan? Någon som förstår detta får gärna förklara detta på svenska för mig... :)
"Real obstacles" är hårda hinder som vägg, staket, sandlåda mm. som man drar ytterslingan innanför. Där behövs 35 cm för att den inte skall gå emot när den hakar på och följer slingan. Om du däremot gör en ö kommer ju inte Indegon att följa den slingan utan bara vända mot den vid körning och då behövs ju bara de tretton cm den klipper över som utrymme. Så tolkar jag det.

MBygga skrev:
"Real obstacles" är hårda hinder som vägg, staket, sandlåda mm. som man drar ytterslingan innanför. Där behövs 35 cm för att den inte skall gå emot när den hakar på och följer slingan. Om du däremot gör en ö kommer ju inte Indegon att följa den slingan utan bara vända mot den vid körning och då behövs ju bara de tretton cm den klipper över som utrymme. Så tolkar jag det.
Hur tror MBygga eller någon annan att det kommer fungera då jag har en häck med kantad gräskant och jordnivå något lägre än gräskant som tomtgräns? Jag har även en husvägg med ca 20 cm singel och 10 cm kantsten. Ska jag lägga slingan 35 cm för båda alternativen?

Vet inte om jag missförstår det men det är ju skillnad op att klippa 13 cm över tråden och att köra 13 cm över tråden.

Klipper den 13cm över tråden så är framhjulen betydligt längre fram än 13 cm och går då i ex jorden. Men jag kanske tänker fel.

Vore fortfarande intressant och höra om det är fler som provat att minska avståndet på 35 cm.

MBygga skrev:

Eriksgatan
MBygga skrev:
En liten anmärkning. En sandlåda som är kringgärdad av t ex gräs runt om är förstås också en ö precis som ett träd eller damm eller vad som helst som befinner sig inom klippområdet.
Jag tycker dessutom inte att det är när den kantklipper eller karterar som den nödvändigtvis går närmast ytterkanten. När det har gått längst över har varit när klipparen klipper, når gränskabeln i vinkel (30-60 grader) och vänder om 180 grader för att gå på nästa rad i parallellklippningen. Och den händelsen sker både mot öar och ytterbegränsning.

Eriksgatan
I inlägg #1567 visas en bild av etiketten på 2012 års laddstation.

Detta är en etikett från 2013.
Samma reservdelsnummer som den från 2012, vilket borde göra dem helt kompatibla med varandra.
Indego laddstation etikett 2013.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
plaggis
  • Laddar…
Dr Ost skrev:
"väsentligt oförändrat skick" betyder såklart inte att du kan skicka tillbaka en jordig sladd och pinnar, dvs du har använt produkten. InWarehouse säljer tusentals produkter och du kan nog inte förvänta dig att personen i telefonen förstår att det finns en sladd som du har grävt upp och spikat ner som du vill ha öppet köp på. Lyckas du med det så står Inwarehouse för mycket goodwill skulle jag vilja säga. Ang bilden på sidan tre så visar den inte ingående delar utan vad det finns för tillbehör (symboliserat med en kundvagn)
Vi får se hur det går. Jag har torkat av allt och rengjort så gott det går; det var goodwill från min sida, nu hoppas jag på goodwill från deras. På returen har de skrivit "Anledning till order: Produkten var defekt/skadad vid lev. Går ej att installera, karterar ej". Om de hjälper mig så får de en nöjd kund som inte bara kan tänka sig att köpa fler produkter hos dem (det är ju inte deras fel att Indegon är dålig) utan som också kommer att rekommendera dem för andra. Om de bråkar har de däremot en väldigt missnöjd kund och riskerar därmed att tappa ganska många potentiella kunder...

Du har helt rätt i att knivarna är tillbehör. My mistake :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.