Nu finns chansen igen att springa till Cheapy och göra livet jobbigt för dem. HN vill med alla medel vara billigast och har nu sänkt till 9395 kr, 1 kr under Cheapy...
 
5.7 hade lite barnsjukdomar som skulle vara fixade till 5.8 men några blev tydligen kvar :( ny utgåva verkar komma i juli 5.9(?)

Hornbach med flera har köpt in stora partier Indego direkt från Tyskland (inte via Bosch Sverige) (vad jag har hört) vet inte om det skiljer mellan 5.7 tysk eller 5.7 svensk troligen ingen skillnad men iaf (?)
Med vänlig hälsning, M
 
Redigerat:
JSM skrev:
Nu finns chansen igen att springa till Cheapy och göra livet jobbigt för dem. HN vill med alla medel vara billigast och har nu sänkt till 9395 kr, 1 kr under Cheapy...
Idag är det väl sista dagen på cheapys kampanj. Undrar vad som händer med prisnivåerna därefter?
 
Kembe skrev:
5.7 hade lite barnsjukdomar som skulle vara fixade till 5.8 men några blev tydligen kvar :( ny utgåva verkar komma i juli 5.9(?)

Hornbach med flera har köpt in stora partier Indego direkt från Tyskland (inte via Bosch Sverige) vet inte om det skiljer mellan 5.7 tysk eller 5.7 svensk troligen ingen skillnad men iaf (?)
Med vänlig hälsning, M
Vart kommer den förhandsinfon om ang 5.9, hur mycket är den att lita på ?
Vilka levererar årets utgåva med version 5.8 samt den "nya" basstationen ?
 
5.9 om den kommer heta så (bara jag som gissar) men infon kommer från min säljare på Bosch (jobbar själv i butik) att han har fått den infon att det kommer en ny i juli. Men högst troligt är att det är exakt samma maskin med ny mjukvara och som tidigare nämnt så har indegon sd-kort plats ... Så högst troligt är att när dom har en mjukvara som fungerar till 100% så kan kan ladda i den själv .

Ang vilka som har vilka modeller vet jag inte om någon vet vad dom har i laget ...
Man får liksom dem man får när (tex jag ) beställer från Bosch. Får nog läsa mig till det på varje maskin :) men troligen har man fått 5.8 sedan tidigare i våras (från svenska Bosch) det finns säkerligen många butiker som hade kvar maskiner kvar från förra året ... (Som tur är fick slut på våra förra sommaren så vi har bara 5.8 (peppar peppar ta i trä ;-p )
 
Redigerat:
dennisson skrev:
Kan gå i god för att GPS finns i maskinen, se bif. bilder. Den är också aktiverad åtminstone så långt att den söker satelliter och synkar klockan mot dessa. (se min film på tuben, ca 1.03 in så går gps-ikonen i sökläge och vips synkar den nollställda klockan)
Känns påkostat med en inbyggd GPS vars enda syfte är att se till att den alltjämt visar korrekt tid. :cool:
 
rocco666 skrev:
Yes det funkade...

??:confused:
 
Waxinator skrev:
P.S. Jag har alltid tyckt att kåpan var alldeles för vid i förhållande till klippradien.
Funderar allvarligt på att köra min utan kåpa...:p (levereras i morgon FM).
Handlar nog om säkerhet med bra avstånd mellan knivar och kåpans kant :eek:
 
M J skrev:
Känns påkostat med en inbyggd GPS vars enda syfte är att se till att den alltjämt visar korrekt tid. :cool:
Shyy.. inte diskutera detta...:p men jag håller med dig ;)
 
Så pauserna den gör ibland är för att den kollar vad klockan är. "Nähä, inte fem ännu, då får jag väl jobba lite till då" ;)
 
  • Gilla
INDEGO och 2 till
  • Laddar…
Tack för ditt upplysande inlägg. Helt fantastiskt mycket jag fick reda på, kanske du kan börja på BOSCH suport i stället för de som försöker nu!
 
Jag har version 5.7 och jag får inte ordning på klippningen. Har en ca 1000 m2 tomt med ca. 6 hinder med slinga runt och ca 15 utan. Flera trånga passager som är 1m breda. Efter omkartering fungerar den OK under några timmar sen börjar den köra längsmed slinga en bit kör iväg och klipper i slalommönster tills den når slingan på andra sidan. Sen loppar den mönstret. Har installerat enligt instruktionerna och gjort 3 omkarteringar. Har kört den större delen av dygnet i 3 veckor och har inte lyckats klippa allt gräs. Nån som känner igen sig?
 
Hej Skaraborg, du köpte din i Lidköping tror jag. Efter mycket hit och dit fick jag pressat ner priset till 8 579 kronor
tack vare priskriget i Varberg. Nu är CHEAPYS kampanj slut, så nu får vi se var priserna hamnar.
Var kunde du utläsa vilken version du fått? Har hämtat min maskin i förra veckan men har inte kunnat installera den p.g.a. att jag måste ha 150 m kabel till. Vill inte hålla på att kartera om i onödan sedan så jag väntar någon vecka till. Har full verksamhet att lista ut var klipparen ev. kan fastna.
 
Har packat ner min Indego för retur/reklamation idag. I morgon skickar jag tillbaka den, bryr mig inte ens om att försöka med service som jag hade tänkt. Droppen som fick min bägare att rinna över var att Bosch-supporten hänvisade till min ÅF (Inwarehouse) som i sin tur hänvisade till en lokal servicekille i Linköping. Han reparerade bara vitvaror visade det sig. Ringde åter ÅF som lovade återkomma inom 24 h med information hur jag skulle göra för att skicka den på service. Efter 23 h 45 min får jag ett mail som säger att jag ska ta direktkontakt med Bosch-supporten och skicka den direkt till deras verkstad. Numret de hänvisade till gick till fel Bosch-support (vitvaror). Ringer rätt nummer och frågar hur jag ska göra. "Du måste lämna in den till din ÅF" svarar Bosch. Jamenvaf-n...Då ringer jag min ÅF och säger att ni får ta tillbaka skiten, ingen verkar ju vilja ta i den med tång, och jag har ingen lust att skicka den på service och sen funkar den kanske ändå inte. En ny pryl som inte fungerar och med så många med liknande problem, då ska man dra öronen åt sig.
Så nu har jag slitit upp alla pinnar, rullat upp tråden och packat ner skräpet i lådan igen. Bävar inför att eventuellt behöva argumentera mot Inwarehouse eftersom pinnarna är skitiga, spikarna rostiga (tog två dagar) och eftersom de extra knivarna saknas. De fanns inte med från början men det har jag glömt att påpeka för dem eftersom jag var för upptagen med att försöka få igång karteringen.
Lycka till alla Indego-ägare, finns det något liknande forum för HQ? Nu måste jag hitta en pålitlig pryl. Jag har redan lagt ner mer tid i år än på en hel säsong för att få gräset klippt, och fortfarande är det oklippt...
 
  • Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.