25 108 läst · 252 svar
25k läst
252 svar
Rekord i arvode!?
Låter väl dyrt i så fall.thomasx skrev:
Kan vara så att det inte är ett intresant jobb för trädfällarna och tt dom då hugger upp sig rejält i pris.
Precis som en del hantverkre gör när dom lämnr en offert. får dom jobbet så tjänar dom en rejäl hacka på det, annars så har dom nog med jobb som dom har.
Så skulle det kunna vara, men de har tid inom två veckor säger de, så helt fullbokat kan det ju inte vara.
Var på liseberg idag och tittade på livat på landet, massa gamla fina traktorer, åsså en trädskulptör. Han hade fullbokat med beställningar fram till sommaren berättade han.
Var på liseberg idag och tittade på livat på landet, massa gamla fina traktorer, åsså en trädskulptör. Han hade fullbokat med beställningar fram till sommaren berättade han.
Medlem
· Västra Götaland
· 372 inlägg
Medlem
· Västra götalands län
· 348 inlägg
Kanske lite OT, men jag kände att jag behövde dela med mig av ett youtubeklipp som visar att det faktiskt inte alltid är så lätt att fälla ett träd.
http://www.youtube.com/watch?v=cBo-669iJHg
Man kan väl se den som någon form av instduktionsfilm för hur man kan göra för att fälla ett träd!
http://www.youtube.com/watch?v=cBo-669iJHg
Man kan väl se den som någon form av instduktionsfilm för hur man kan göra för att fälla ett träd!
Den var riktigt bra! Tack för den!mikael_thn skrev:
Ska testa den varianten imorgon
Renoverare
· Skåne
· 8 517 inlägg
Öl och motorsågar har jag alltid ansett vara en dålig kombo ... :Omikael_thn skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Fick offert på att fälla en Ek, ca 25cm i dia och 25m hög. Står mitt i en rondell så det är sektionskapning som gäller. 3500kr inkl bortforsling.
La ut på någon site för hantverkare att jag ville få in pris på trädfällning och sedan kom en 4-5 offerter i rask takt.
La ut på någon site för hantverkare att jag ville få in pris på trädfällning och sedan kom en 4-5 offerter i rask takt.
Har nu fått tag på en seriös kille (dom andra var också seriösa så till vida att det var riktiga arborister) som har sagt att fälllningen kostar ca 2000:-, max 3000:-
Jag testade en sån där entreprenör-sajt när vi skulle lägga nytt falsat plåttak. Alla svar jag fick var från företag som jag inte kunde ta på allvar. De hade inga anställda, var bildade för en månad sedan och registrerade på en bostadsadress, hade ingen plåtverkstad osv osv. lycksökare hela bunten. Sen dess har jag inte tittat åt sådana sajter. Var dina svar seriösa? Vilken sajt var det?
Jag testade en sån där entreprenör-sajt när vi skulle lägga nytt falsat plåttak. Alla svar jag fick var från företag som jag inte kunde ta på allvar. De hade inga anställda, var bildade för en månad sedan och registrerade på en bostadsadress, hade ingen plåtverkstad osv osv. lycksökare hela bunten. Sen dess har jag inte tittat åt sådana sajter. Var dina svar seriösa? Vilken sajt var det?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Kommer tyvärr inte ihåg namnet på siten, men det var flera seriösa som svarade. Svensk Aboristtjänst, Svensk utemiljö mfl.
Servicefinder kan det ha vart.
Servicefinder kan det ha vart.
Redigerat: