thomasx skrev:
Bara fälla det.
Låter väl dyrt i så fall.

Kan vara så att det inte är ett intresant jobb för trädfällarna och tt dom då hugger upp sig rejält i pris.
Precis som en del hantverkre gör när dom lämnr en offert. får dom jobbet så tjänar dom en rejäl hacka på det, annars så har dom nog med jobb som dom har.
 
Så skulle det kunna vara, men de har tid inom två veckor säger de, så helt fullbokat kan det ju inte vara.

Var på liseberg idag och tittade på livat på landet, massa gamla fina traktorer, åsså en trädskulptör. Han hade fullbokat med beställningar fram till sommaren berättade han.
 
BiFuel skrev:
Drog ut en visdomstand hos jourtandläkare under en helg. Tog max 15 minuter och kostade 12-1500 om jag inte minns fel. Matchar väl din trädfällare :)
Om du hade bett tandläkaren att göra det långsammare hade du fått mer valuta för pengarna.:rolleyes:
 
Kanske lite OT, men jag kände att jag behövde dela med mig av ett youtubeklipp som visar att det faktiskt inte alltid är så lätt att fälla ett träd.
http://www.youtube.com/watch?v=cBo-669iJHg

Man kan väl se den som någon form av instduktionsfilm för hur man kan göra för att fälla ett träd! :)
 
mikael_thn skrev:
Kanske lite OT, men jag kände att jag behövde dela med mig av ett youtubeklipp som visar att det faktiskt inte alltid är så lätt att fälla ett träd.
[länk] />
Man kan väl se den som någon form av instduktionsfilm för hur man kan göra för att fälla ett träd! :)
Den var riktigt bra! Tack för den! :)
Ska testa den varianten imorgon ;)
 
carlbanan skrev:
Tog ner några träd på tomten innan vi började bygga... Jag körde upp med lastmaskinen och tryckte skopan mot trädet i den riktningen man ville ha det, medans min medhjälpare gjorde fällsnitt åt rätt håll... Sen var det bara trycka :D
Lite skillnad på en tom tomt och en bebyggd kanske ;)
 
thomasx skrev:
Den var riktigt bra! Tack för den! :)
Ska testa den varianten imorgon ;)
Fasiken också, det funkade inte ;)
 
Mikael_L
mikael_thn skrev:
Kanske lite OT, men jag kände att jag behövde dela med mig av ett youtubeklipp som visar att det faktiskt inte alltid är så lätt att fälla ett träd.
[länk] />
Man kan väl se den som någon form av instduktionsfilm för hur man kan göra för att fälla ett träd! :)
Öl och motorsågar har jag alltid ansett vara en dålig kombo ... :O
 
thomasx skrev:
Fasiken också, det funkade inte ;)
Om du bar dig lika dumt åt som frunthimret i filmen så undrar jag om du lever? Har du alla ben och armar hela? Är du skadad? Ligger trädet över huset?
 
Zixten skrev:
Om du bar dig lika dumt åt som frunthimret i filmen så undrar jag om du lever? Har du alla ben och armar hela? Är du skadad? Ligger trädet över huset?
Man måste ju testa alla framgångsrika metoder, och norskorna var ju onekligen oväntat framgångsrika ;)
 
Zixten skrev:
Om du bar dig lika dumt åt som frunthimret i filmen så undrar jag om du lever? Har du alla ben och armar hela? Är du skadad? Ligger trädet över huset?
Snälla säg att det här ska vara dubbel-ironi. :|
 
timmelstad skrev:
Snälla säg att det här ska vara dubbel-ironi. :|
Hummm, var som tur var inte ett stort träd utan bra en lite högre stubbe, men ganska uppenbart att dom inte riktigt viste vad dom syslade med.
 
Fick offert på att fälla en Ek, ca 25cm i dia och 25m hög. Står mitt i en rondell så det är sektionskapning som gäller. 3500kr inkl bortforsling.

La ut på någon site för hantverkare att jag ville få in pris på trädfällning och sedan kom en 4-5 offerter i rask takt.
 
Har nu fått tag på en seriös kille (dom andra var också seriösa så till vida att det var riktiga arborister) som har sagt att fälllningen kostar ca 2000:-, max 3000:-

Jag testade en sån där entreprenör-sajt när vi skulle lägga nytt falsat plåttak. Alla svar jag fick var från företag som jag inte kunde ta på allvar. De hade inga anställda, var bildade för en månad sedan och registrerade på en bostadsadress, hade ingen plåtverkstad osv osv. lycksökare hela bunten. Sen dess har jag inte tittat åt sådana sajter. Var dina svar seriösa? Vilken sajt var det?
 
Kommer tyvärr inte ihåg namnet på siten, men det var flera seriösa som svarade. Svensk Aboristtjänst, Svensk utemiljö mfl.

Servicefinder kan det ha vart.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.