H
Tobbe Arnesson skrev:
Det är inte helt ovanligt att välrenommerade säljares konton blir kapade... En riktigt bra sida är [länk] där man kan se att clearingnummer och säljare i vart fall finns på någorlunda samma ort.

Hade jag känt till den hade jag inte satt in pengar till ett Göteborgskonto när det stod Öland som adress. Nu var det bara 160,- i mitt fall men andra blev mer lurade. Bedragaren har fällts men jag har inte fått tillbaka mina pengar, ärenden under 1.000,- skiter rättsväsendet (med rätta) i.
Vad hjälper det emot?? Folk kan väl flytta utan att byta bank och clearingnumer. Vet många som har kvar sitt första konto fast kanske har flyttat 100 mil från sin gamla bank

Micke184 skrev:
Fantastiskt Roligt *Skrattar Högt*
Kan någon spara den där annonsen till eftervärlden? Fantastiskt kul!

Man kan ju tycka att säljaren borde valt en annan bild andra gången?

• sågklinga.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tobbe Arnesson skrev:
Man kan ju tycka att säljaren borde valt en annan bild andra gången?
Jo man får ju lära sig av sina misstag även om jag borde gjort det redan första gången.

Är väl jag som är lite pantad och till skillnad från andra tradera medlemmar läser en annons innan jag ger bud på nåt :)

3:e gången gillt nu. Bilden borttagen denna gång :)

http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=114126952

Helt otroligt. Visst visste man att folk kan vara dumma/tankspridda/lata men andra gången med tydlig text! haha

bjoli skrev:
Jo man får ju lära sig av sina misstag även om jag borde gjort det redan första gången.

Är väl jag som är lite pantad och till skillnad från andra tradera medlemmar läser en annons innan jag ger bud på nåt :)

3:e gången gillt nu. Bilden borttagen denna gång :)

[länk]
Äh! släng in den gamla bilden, om de inte läser texten och du tjänar pengar, vad är problemet. Det är bara att titta i vilket reklamblad som helst.

Vad har dom sagt efter dom vunnit auktionen?

Stefan N skrev:
Vad har dom sagt efter dom vunnit auktionen?
Jag har inte haft samvete att bara kräva in betalning och skicka sågklingan till dem utan jag har förklarat att de har budat på en sågklinga och sen har jag erbjudit dem att köpa klingan till ett mer vettigt pris. 425kr i ena fallet och 400kr i andra (inkl frakt) då jag tycker det är rätt schysst ändå med tanke på traderas avgifter. Ingen av dem har dock varit intresserad av det. Då har jag sagt till dem att jag vill ha ersättning för traderas avgifter 60 kr i ena fallet och 40 i andra men de har de inte heller velat betala så jag har gett de båda dålig feedback för att de inte läst annonsen. Väntar bara på deras hämnd nu :(

Hämnas dem så ber du Tradera att ta bort deras hämd sen. Dålig stil att inte betala dina avgifter när du är så ärlig.

bjoli skrev:
Jag har inte haft samvete att bara kräva in betalning och skicka sågklingan till dem utan jag har förklarat att de har budat på en sågklinga och sen har jag erbjudit dem att köpa klingan till ett mer vettigt pris. 425kr i ena fallet och 400kr i andra (inkl frakt) då jag tycker det är rätt schysst ändå med tanke på traderas avgifter. Ingen av dem har dock varit intresserad av det. Då har jag sagt till dem att jag vill ha ersättning för traderas avgifter 60 kr i ena fallet och 40 i andra men de har de inte heller velat betala så jag har gett de båda dålig feedback för att de inte läst annonsen. Väntar bara på deras hämnd nu :(
Trodde jag var snäll i affärer men du tar prisetd^_^b

Hade nog låtsat som det regnade; skickat klingan och sedan tagit det därifrån. De hade krävt pengarna tillbaka vilket du givetvis går med på minus frakt å omkostnader...

11 dagar kvar, du hinner vinna auktionen!

Jösses...

Undrar vad folk förväntar sig att få? Vad som säljs kan ju inte missuppfattas.

Folk förväntar sig ju det på bilden, det har vi ju lärt oss numera. Sen att det klart och tydligt står nåt annat spelar ju ingen roll.

Är det någon mer än jag som tycker illa om att man lånar en bild från Internet istället för att ta egna bilder på varan man säljer? Jag tycker att det gör det svårt för köparen (även mig själv som köpare) att veta vad man kan förvänta sig, både vad det gäller skick på varan och andra förhoppningar som kanske inte stämmer med verkligheten.

Notera att jag inte är ute efter att rikta någon särskild kritik mot bjoli.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.