LLLVäxjö skrev:
Han har ju redan pengarna...
Som påtalats innan är det skillnad på att pengarna reserverats från ditt konto och att säljaren fått dem på sitt konto. Reserverat betyder inget annat än att mellanliggande banker håller på pengarna och varken du eller säljaren kan använda dem.

Är du säker på att pengarna dragits?
Ring banken och kolla om dom ser hur det ser ut?
Prova maila och förklara att du använt ett E-kort och och om du på nåt vis kan bevisa att du är du och att det är ditt kortnummer?

Jepps, jag fotade MC´t, körkortet och en räkning där min adress syntes.

Jag kan nämna att i mitt fall är det Posten som hanterar paketet i Sverige.
Går upp med lastbil från Malmö, alltså ingen rangerbangård i Hallsberg som ska passeras ;)

Pengarna låg reserverade tills dess att jag mailade, då gick betalningen igenom efter ca 5 minuter. Nu är det endast den senaste mathandlingen på 88kr som ligger reserverat.

Beställningen ligger kvar som bekräftad hos seltmann.

Ska maila honom i eftermiddag och höra efter hur vi ska lösa det hela.

LLLVäxjö skrev:
Pengarna låg reserverade tills dess att jag mailade, då gick betalningen igenom efter ca 5 minuter. Nu är det endast den senaste mathandlingen på 88kr som ligger reserverat.

Beställningen ligger kvar som bekräftad hos seltmann.

Ska maila honom i eftermiddag och höra efter hur vi ska lösa det hela.
Med lite tur får du ett mail snart att
Auftragsbestätigung - Ihre Ware wurde verpackt Beleg: 2010-XXXXXXX

Om nu slantarna dragits. :)

FredrikR skrev:
Med lite tur får du ett mail snart att
Auftragsbestätigung - Ihre Ware wurde verpackt Beleg: 2010-XXXXXXX

Om nu slantarna dragits. :)
Kan ju vara så att han släppte det för den här gången , men inisterade på Paypal nästa gång eller nått.

Jag lever i tron om att har de accepterat betalningen en gång, så bör det inte vara något problem att betala på samma sätt nästa order - men som sagt, jag har haft fel förrut! :)

Jösses vad fort det gick då! Nyss ringde det på dörren och utanför stod en kille från Postens företagspaket med min krysslaser och multidetektor. Inte illa med ca 2 dygns leveranstid från tyskland måste jag säga.

Och perfekt att jag fick min GLL 2-80 innan helgen, för det börjar bli dags att sätta upp ELFA-hyllor i massor...

Jag ska bege mig till Posten företag om en lite stund :)
Inte alls illa, av både Posten, DHL och Seltmann.

Om man bortser från ev. betalningsbesvär och ev. brist på spårkkunskaper så kan jag bara rekommendera Shop-Seltmann.

Så här gick det till för mig, mitt första köp hos Seltmann:

Jag lade min order i måndags med Visa-kortet, men fick ingen bekräftelse per email. Varför? vet ej, men fick så fort jag loggade in hos seltmann så fanns min order där.( eller att dom har mottagit beställningen)
Allt översattes med Googles språkverktyg, så inga språkkonstigheter där.
Betalningen gick ok, har aldrig fått så många rutor med röd text förut innan det gick igenom. Inga problem där heller.
Tisdag eftermiddag kom det upp ett trackingnummer efter inloggningen på deras hemsida, men helt omöjligt att spåra...
Godset fraktas genom DPA (enligt hemsidan) som efter en del googlande betyder nåt i stil med DHL paket ausland, som jag omöjligt kunde spåra på dhl's svenska hemsida. Däremot gick det blixtsnabbt på dhl.de.

Mitt paket anlände idag, torsdag, på förmiddagen..:), posten ringde på.
Nöjd, även om jag aldrig fick någon email från Shop-Seltmann.

Rekommenderas.

Jag noterade också att paketet inte gick att spåra via DHL.se. Jag trodde DHLs trackingnr var globala, men så är det tydligen inte.

agehall skrev:
Jag noterade också att paketet inte gick att spåra via DHL.se. Jag trodde DHLs trackingnr var globala, men så är det tydligen inte.
Via den URL till dhl.de som Seltmann skickade i ett av sina mail till mig gick det bra att tracka försändelsen.

FredrikR skrev:
Om man bortser från ev. betalningsbesvär och ev. brist på spårkkunskaper så kan jag bara rekommendera Shop-Seltmann.
Svårt att lasta Seltmann för dina bristande spåkkunskaper :rolleyes:

Nimajneb skrev:
Svårt att lasta Seltmann för dina bristande språkkunskaper :rolleyes:
Nej det är klart, tyskan är ju sånt världsspråk så det bör alla kunna... :rolleyes:
Skämt åsido (till viss del), det känns inte som dom gör sitt yttersta för att förklara med så enkla ord som möjligt.

FredrikR skrev:
Nej det är klart, tyskan är ju sånt världsspråk så det bör alla kunna... :rolleyes:
Skämt åsido (till viss del), det känns inte som dom gör sitt yttersta för att förklara med så enkla ord som möjligt.
Det är sant. Om de inte kommunicerar med svenskar på svenska (och skåningar på skånska) så gör de inte sitt yttersta för att serva alla. Men samtidigt skall man tänka på att om man väljer dem för att de är billiga, och vill ha billiga produkter och billig packning/leverans, vill man gärna de håller nera på kostnadskrävande serviceområden. Även om man vill ha både och, måste man acceptera någon typ av kompromiss.

Är målet hög service har vi gott om dyra företag på hemmaplan.

--- Mats ---

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.