Usch, varje gång det blir någon uppdatering i denna tråden går jag in och brottas med samvetet om jag ska beställa eller inte...

Var ju kaxig mot mattiasp innan och tyckte det bara var att beställa, nu känner jag samma tvivel som han. Det är ju ett bra pris, men jag behöver ju det inte alls...

Dessa svåra beslut man ställs för i livet

Haha, jag håller som bäst på att fundera på om det finns någon jag känner som är i färd med att fylla år, så att jag kan beställa prylarna utan att jag egentligen behöver motivera ett behov. Dumt. Jag tror att det är en form av konsumtionsberoende. Vi är sjuka.

mattiasp skrev:
Haha, jag håller som bäst på att fundera på om det finns någon jag känner som är i färd med att fylla år, så att jag kan beställa prylarna utan att jag egentligen behöver motivera ett behov. Dumt. Jag tror att det är en form av konsumtionsberoende. Vi är sjuka.
Där har vi det, bonussonen fyller ju 10 om en månad. Klart grabben ska ha lite verktyg av mindre modell så han kan börja snickra och bygga lite han med...

Och ja, vi som hänger här i denna delen är nog lite sjuka. Min flickvän brukar titta över axeln när jag sitter och tittar på Festools sida och kommentera det med; Jaha, porrsurfar du nu igen...:D

Om man mest är ute efter multin och alla tillbehör så får man GOP, 36 tillbehör och borrskruvdragaren med 2 batterier i en sån där L-Boxx-systainer för 195 Euro på samma sida (skriv bara GOP i sökrutan så hittar ni det)
Jag behöver multin, men i nuläget endast för att slipa med, och det känns idiotiskt att inte få tre dragare extra, lampa och extra batteri för totalt mindre än 700 spänn mer än att köpa bara multin. Men behöver man alla instickssågar och skrapor så är GOP-GSR-kombon också prisvärd.
Äh, nog snackat, nu ska här beställas! Sjukt bra växelkurs också :)

Uppdatering: Nu är det beställt! 85 kvar!

Redigerat:
Hmm, grabben fyller tre om några veckor...

Vart paketet hemkört eller fick det hämtas hos DHL eller posten?

Hemkört i mitt fall. Var/är hemma sjuk och paketet kom mitt på dagen. Kom inte ihåg om det var en postman eller en DHL-man.

---

Helt annan fråga.

Jag har funderingar på att göra ett billigt förvaringssystem till verktygen. Jag är inte i behov av något avancerat då jag inte kommer flytta runt verktygen särskilt mycket och kommer sannolikt ha tillbehören för sig.

Jag har tänkt bygga något sorts inredning till dessa lådor: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10073345 (de blå givetvis.. ).

Vad kan man använda som "stoppning". Jag skulle vilja ha tag på något relativt formstabilt som man ändå kan skära i. Något typ av skumgummiplatta? Planen är att introducera GOP-maskinen i något enkelt så att den och jag får självförtroende för viktigare uppgifter.

Redigerat:
Gaaah...
Nu vill Shop-Seltmann inte debitera mitt MasterCard.. och pengarna är reserverade... :(

FredrikR skrev:
Gaaah...
Nu vill Shop-Seltmann inte debitera mitt MasterCard.. och pengarna är reserverade... :(
Osis, :( själv beställde jag igår, betalade med MC utan problem, 24 timmar efter beställning är paketet på väg. Tysk effektivitet...:D

Lådan till setet med gop:en och gsr:en, är den kompatibel med festools, ser ju så ut, det är väl inge L-boxx eller vad dom nu heter?

Ja, du har nog rätt. Jag kan inget om de där lådorna, men ser inte ut som den L-boxx som följer med ett par andra kit de har. Så det är nog en vanlig systainer.

Tidigare har Bosch kört Systainern (som tillverkas av Tanos, och kompatibel med de som används av Festool, Makita etc). Jag har själv två 10.8v kit, båda med Systainern. Nu har Bosch dock beslutat sig för att göra en egen låda (L-boxx) som sagt, men du ser tydligt på bilden och beskrivningen om det är Systainer eller L-boxx som ingår

Jag var på väg att beställa en GOP i mellandagarna men sedan blev det mycket annat. Och nu dyker detta upp, så igår morse åkte en beställning iväg vid 7.30 och 17.44 kom mailet att DHL hade grejorna för transport.
Hade redan första generationen GSR och en GDR, så de får permanent placering i fritidshuset tillsammans med 60min laddare och GOP, och resten blir maskiner för huset och den gröna multin.
Det tog lite tid att få genom en beställning trots översättning med Google då det var lite ovana format för att ange siffror. Samt att det inte var helt tydligt när man skulle ange koden för Mastercardkortet.

Såg att det fanns en maskin i 10,8v serien som man saknar. En plåtsax GSC.

Har beställt ett paket, tydligen har de försökt leverera men jag var inte hemma, det står

"01.03.10 14:04 Zustellung nicht möglich Die Sendung konnte nicht zugestellt werden"

Vad gör jag nu lämpligast för att få sakerna? Hos vem använder jag mitt trackingnummer som är 7XXXXXXXXXX3??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.