• puck.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Masses skrev:
Läs här:
[länk]
Vill man ha antiglid utan lyft av materialet är gammaldags diskställsunderlägg (skummgummi) minst lika bra. Behöver man lyfta det för att fräs eller såg skall gå fria är de utmärkta, förutsatt att man är ok med en viss rörelse i längs/sidled (på grund av det mjuka gummit). För det mesta är det bättre att såga direkt mot och in i bordet utan något under.

--- Mats ---

Funkar bra när man fräser kanter eller slipar. Helst på någorlunda stora bitar. Säg ett par dm breda och minst fyra fem dm långa.
/B

Jag använder mina Rocklerpuckar ofta. Så fort jag ska lägga något träalster på mitt arbetsbord lägger jag puckarna under. Då riskerar man inte att man fått ett litet järnfilspån mellan alstret och bordet.

Jag använder mina som phl, under trät när man ska lägga den någonstans, kan ju finnas torkat lim, skruvar eller annat under. Så slipper man märken.
Även när jag handslipar.

Jag tar 8, tack

Köpte mina i gruppköpet förra året, super bra när jag fräser till mina fönsterbrädor etc, har börjat gjort nästan allt sånt själv istället för att köpa ...

Om gruppköp blir aktuellt är jag med på 2st packet á4st (mao 8st)

Rund_skruvad skrev:
Om gruppköp blir aktuellt är jag med på 2st packet á4st (mao 8st)

Samma här, blir det av så två pack...

Jag kan också tänka mig att hänga med på ett gruppköp om det blir rimligt med tanke på distribution inom Sverige. De fyra puckarna jag har skulle definitivt behöva syskon.

P-H, hur många tycker du att man behöver?

Jag har fyra och kommer väldigt långt med det. Normalstora arbetstycken klarar sig med tre-fyra stycken. Dock hade jag behövt fler när jag gjorde sidorna till en garderob. Jag tänkte mig att åtta stycken är bra för då kan man ha ett arbetsstycke vilande på fyra puckar och ändå ha arbetsstycket man jobbar med på de andra fyra puckarna. Summa summarum tror jag att åtta stycken blir kanon.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.