F
Flamman: Jag vill se ett system där jag som förstagångskund får kraftig rabatt på priset! 50% ska det stå i avtalet! Därefter ska jag som trogen kund få möjlighet att köpa vilka tillbehör jag vill till 50% rabatt på priset! Som leverantör säljer jag min produkt till ett pris där jag har en god avans. Min prissättning ser ut så här i min katalog: * Startpaket 2000:- Är du
23 svar · 23,6k läst
T
tabugman: Nu har jag installerat GSM-modulen och den tar den "gamla" storleken, dvs ej mikro eller nano.
6 svar · 1,7k läst
D
dvjstefan: Tacka :) Hade glömt att rensa lite fel (isolerade avbrotts felen), sen gick det att hoppar ur installatörsläget. Nu är det bara att försöka koppla in alla sladdarna där de ska vara, kommer bli spännande :)
17 svar · 10,5k läst
K
KristoferL: [citat] Där var det!!!! Tusen tack!
4 svar · 1,5k läst
mexitegel
mexitegel: http://www.byggahus.se/forum/s-ljes-sk-nkes/224582-envisalink3.html
17 svar · 4,7k läst
n0ir
n0ir: Hej forumet! Håller på att gradvis smart homefiera huset och har bl.a. skapat en wake-up-funktion (istället för min gamla Philips Wake-up light) där taklampan i sovrummet gradvis dimmras upp på morgonen. Skulle nu även vilja inkludera styrning av rullgardinerna. Jag vet att bl.a. Hasta säljer färdiga rullgardiner men är det någon som vet om lösningar som kopplas direkt till befintliga
0 svar · 1,4k läst
BigR
BigR: [citat] Mitt Powermaster har klarat 8 timmar med utdragen kontakt.
1 svar · 1,2k läst
BigR
BigR: [citat] Bilderna blir sådär. Man känner igen dom man känner, men ska ha lite tur med bilden om man ska identifiera okända med bilden. Men det blir ju lättare att verifiera vad larmet löst ut på. Jag tycker man klarar sig med en välplanerad kameradetektor och resten "vanliga".
2 svar · 923 läst
·
M
MrSmith: Styr just nu med AirPatrol genom att skicka SMS och det funkar kanon. Tror jag inväntar bättre tider och produkter. Men jag vill ju ha med värmepumpen i z-wavenätet ...
2 svar · 4,6k läst
K
KristoferL: Har äntligen fått upp mitt SPC4320-larm. Lite pyssel kvar innan jag drar igång det :) Skulle vilja sätta upp ett par övervakningskameror inne och ev. ute (dock så att inte allmänheten har tillträde), men skulle vilja veta om det skulle funka med D-links IP-kameror t.ex.
0 svar · 1,1k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] För över fem år sedan var vår katt ensam hemma när någon ringde på den vanliga dörrklockan och lyckades få knappen att fastna. Klockan sa ding-dong-ding-dong... under ett okänt antal timmar. Än idag springer katten livrädd och gömmer sig så fort någon ringer på dörren. :( Om man ska kalla detta för "problem livet ut" vet jag inte, men helt klart minns hon händelsen med
8 svar · 1,6k läst
P
probeb: Fick bli IRIS
1 svar · 655 läst
P
probeb: Självklart kommer batterifel upp i displayen.
4 svar · 800 läst
P
probeb: Tycker du skall titta på Agility 3 istället.
3 svar · 2,1k läst
P
probeb: Vad jag känner till går det bara att skicka dom till larmcentral. T.ex Securitas, Rapid m.m
1 svar · 1,7k läst
R
rodak: Skulle också vilja ha lite synpunkter, Powermaster10 vs agility3. Läst mycket om powermaster men väldigt få tar upp agility. För och nackdelar?
1 svar · 1,1k läst
RilleRock
RilleRock: Bara SPC 4221-3.1 som har inbyggd SiWay-modul :) Dock ingen IP Central.
2 svar · 976 läst
Demmpa
Demmpa: Gällande brandsensorer/rökdetektorer så bör man ha en rökdetektor i varje sovrum, ovanför trappan, rum med eldstad, tvättstuga, mm. En rökdetektor täcker max 60 kvm.
2 svar · 895 läst
N
Niclas01: [h=1]IR/Glaskrossdetektor JA-80PB[/h]Hej jag håller på att titta på olika detektorer till mitt system. Jag har en DSC pc1864 samt RFK5500-868. Min fråga är om någon vet något om denna detektor. Och om den fungerar med dsc pc1864 Den sänder på 868 men det kanske inte räcker. Den verkar smidig med tanke på inbyggda glasdetektorn samt att den är trådlös. Någon sam har erfarenhet om
0 svar · 549 läst
K
KristoferL: Topp! Tack!
2 svar · 1,1k läst
hantverkare1
hantverkare1: [citat] Tänkte skriva att han kanske var inbrottstjuv men vågar inte ifall man blir varnad eller avstängd för kränkning eller nått. Naturligtvis hade jag om jag skrivit det varit ironisk men nu skrev jag inte det...
116 svar · 45,7k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Jag har min utanför jfb. Skall du ha den på jfb så lägg den inte på samma som uttag/lampor utomhus. Mest för att inte suga ut backupbatteriet i onödan om jfb skulle lösa. Så ingen kan nocka ut centralen på det sättet utan att man blir meddelad under förutsättning man har igång larmsändning till mobil eller larmcentral.
7 svar · 3,6k läst
J
Janebrink: Hej! Anders heter jag och ny här i forumet. Litet hus på 60 kvadrat, men vill styra allt via mobilen. 8-) Jag köpte precis en Dovado Pro router till mitt 4G modem (Telenor). Har kört med Dovados 4GR tidigare då de stora tillverkarna tyvärr inte stödjer 4G så värst bra, och nu va det höööög tid för en uppdatering av modell. Fick lite insiderinfo att Dovado kommer släppa stöd för
0 svar · 1,4k läst
G
gein: Kan hålla med svartöra om att utvecklingen av Telldus produkter tyvärr går väldigt långsamt. Även om de jobbar för fullt så är de alldeles för få så saker och ting tar tid. Det du vill åstadkomma går absolut att göra, både med Duo och Net. Med Net kan du definitivt göra det med tredjepartsappar, kanske t.o.m. med deras "Events" som de ska släppa under November.
2 svar · 3,0k läst
G
gein: Nexa är inte kompatibelt med Fibaro. Nexa opererar på 433MHz över ett proprietärt protokoll medans Fibaro kör på protokollet Z-wave som inte ens är samma frekvensband.
1 svar · 1,7k läst
F
folkeorg: Har en äldre version av larmet (V.1 dvs inte trådlöst). Tycker den är lättanvänd och smidig. Har inte hittat ngn bra ersättare heller tyvärr och Bosch verkar inte komma med ngn ver.4 heller.. Dock har den slutat ringa upp vid larm (dumt nog väntar den 30 minuter vid strömavbrott och detta går inte att justera). Men när jag ringer in till larmet så svarar den snällt efter 4 signaler
0 svar · 1,1k läst
M
MrSmith: Om du vill kunna övervaka och fjärrstyra med z-wave kräver det bredband i någon form. Jag har ett mobilt i fritidshuset och det lirar bra ihop med min Vera Lite som jag har som kontroller i z-wave-nätet. Vera är bra så till vida att man inte behöver ha någon dator igång utan Vera kopplas direkt till routern. Har sedan en app i telefonen där jag kan styra/övervaka såväl fritidshuset
3 svar · 3,8k läst
L
largab: Tellstick duo, med switchking programvara i pc och mobil styr de flesta 433Mhz produkterna. Gruppstyrning, soltider, manuellt, scheman mm
4 svar · 4,3k läst
spinout
spinout: Kolla nya Agility 3, den kan alla de funktioner som du anger med lite trixande och tillbehör, förutom en fullskalig CCTV då, det får du köra fristående. http://www.teletec.se/inbrottslarm/tradlosa-larmsystem/agility/agility-3-larmpaket-kamera
1 svar · 1,4k läst
E
eviljava: [citat] Det är detta inlägg du syftar på: http://www.byggahus.se/forum/villalarm/205848-securitas-direct-manadsavgift-2.html#post1842692 Det jag skriver är att jag tycker mig ana en bitter konkurrent. Det är min åsikt/fundering och den står jag för, annars hade jag inte skrivit den. Anser du att något är fel får du gärna bemöta detta på ett sätt som är förenligt med "vanligt
31 svar · 13,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.