BigR
BigR: [citat] Ja, håller med Nyfniken, den är snygg. http://www.visonic.com/Data/Uploads/ADI_UK_Magazine_Poster.pdf Men jag tycker den vanliga KP-141 är liten och diskret. Behöver man ha något som syns mer?
13 svar · 2,3k läst
M
mange1978: Hallå Puttrix! luckan är ok! tack för tipset. ska kolla över kopplingarna i helgen, som casca rekommenderade.
10 svar · 2,1k läst
ullberg
ullberg: Grovt: ett ip-interface klarar en samtida uppkoppling och en router oändligt många (praktiskt finns det kanske en gräns). Tror dock det nu för tiden finns ip-interface som klarar mer än en (typ ett par) ett interface gör point to point kopplingar (typ sessioner) mha IP-tunneling, en router gör point to multipoint (multicast) mha IP-routing. De flesta saker på LAN-sidan klarar sig med
7 svar · 2,3k läst
N
nets: Fukt är bara ett problem ren kyla är ett annat problem ;-) men efter lite resonerande med bekanta tror jag inte det är ett problem i göteborg/skåne. Troligtvis är det svårt att för europeiska kvalitetsföretag att tillverka elektronik som inte tål -25 är slutsatsten. Jag hade inte valt kritiska system utanför specen, men lite utebelysning funkar för mig - även om den faller bort i
4 svar · 1,1k läst
hek
hek: +1 Efterlyste för länge sedan en ny underavdelning Hemautomation så vi får med KNX, Tellstick m.m.
5 svar · 1,7k läst
C
Costanza: Tack för info. Ska höra i morgon mer exakt vilken modell av Galaxy han gav prisuppgift på, så ska det väl gå att få fram info om vad den kan och vad man kan koppla till och så. Vet inte om jag är så sugen på att shoppa runt för mycket efter andra installatörer dock. Tror det blir uppgradering med befintlig firma eller nyinköp av Verisure eller Trygga Hem. Det gäller bara att veta
3 svar · 1,6k läst
G
gein: Det är en relativt hög tröskel att ta sig över i början. Men när väl det är gjort så är möjligheterna rätt stora. Inte minst om man vill integrera olika typer av system med varandra. Stöter man på problem så är det nästan enklast att fråga. Antingen här eller på openhabs mailinglista eller deras Google+-grupp.
9 svar · 3,7k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Japp.
6 svar · 917 läst
swecul
swecul: Vet faktiskt inte om det är V2 eller v3, det köptes och installerades 2009 iaf om det säger något...
4 svar · 996 läst
mrquick
mrquick: Vesternet är bra på många sätt!
4 svar · 1,8k läst
·
E
el_richard: Spc 4320 från Siemens.
7 svar · 1,7k läst
V
VikHe: Finns en RS232-port som kan spotta ut lite data, manualen skvallrar dock inte allt för mycket om vad exakt det går att få ut, samt hur det ser ut... Går ju alltid att testa sig fram med ett terminalprogram, men då måste man äga en SPC först :) Någon med mer erfarenhet av SPC kanske vet? Borde finnas någon manual som beskriver serieporten i centralen.
4 svar · 1,4k läst
I
ingenaning: Ja, jag har nog övergett tanken med att använda kamerorna som rörelsedetektorer utomhus då alltför många vittnar om att det sällan fungerar bra. Jag har för tillfället en android-telefon så att det finns möjlighet att få notifieringar till en sådan telefon låter mycket bra. SMS kanske är driftsäkrare dock? Nu lutar det nog åt att jag sätter upp detektorer (linjedetektorer om det
8 svar · 3,5k läst
S
Sakpro: DLS 5 är den senaste programvaran. det var lite bökigt att installera programmet i w7 men det är helt ok att programmera med. Det är ett stort lyft från 2002!
2 svar · 1,8k läst
hek
hek: Tror också på en "återställare" den dagen vi säljer huset. Man vill ju inte agera support för någon icke g33k.
20 svar · 9,9k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Trådbundna magnetkontakter är den billigaste larmkomponenten i systemet så jag tycker du gör helt rätt. De är inte bara till nytta när det är pålarmat utan man kan välja dingdong funktion på dem på dagtid så man hör att någon öppnar tex garagedörren dagtid.
18 svar · 4,1k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Det är detektorer ur Sintony 60 programmet som gäller.
1 svar · 1,6k läst
G
general2011: Jag har letat runt i någon timme nu men hittar inte det jag söker så jag testar här. Har installerat dsc dls 2002 och det är på engelska men jag skulle vilja ha det på svenska om det går. Skulle vara väldigt tacksam om någon kan tipsa mig om något som kan lösa mitt bekymmer. (Har även DLS 4 tror jag programet heter och det finns tyvär bara med på svenska.) Finns Programen att få
0 svar · 896 läst
G
Great: Hejsan. Va kul att du svarade just idag. Jag hade nämligen ut min installatör här idag o grejade till larmet, mesta tiden tog det att kolla av alla sektioner eftersom jag slarvat bort just det pappret. Han sa samma att detta system började gå ur tiden, och att ja skulle satsa på ett siemenssystem istället. Så man får det smidigt med appar o grejer. Nu skulle jag visserligen få köpa
4 svar · 3,0k läst
G
general2011: Jag har en "industriport" med tillhörande skåp. Och när jag drar igen min skjutregel så bryter den kretsen för att kunna öppna. Vet inte om den är NO eller NC. Tänkte använda mig av det för att bryta. Porten är även fjärrstyrd så det går koppla in sig på dem plintarna (24v) Min tanke är sådan: Jag larmar på och då skickar pgm1 genom ev ett relä en puls till port ner. Sen att
2 svar · 1,0k läst
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: Ok, skall kolla upp det
5 svar · 2,5k läst
·
K
kloow: Esim021, väldigt enkel som kan skicka till 2 mottagare. Enda nackdelen är att SMS innehållet inte går att ändra men har ju inget med funktionen att göra. Har aldrig krånglat och strömmatas direkt från larmpanelen.
12 svar · 5,2k läst
P
pixipixiL: SIA (ademco) contact id heter protokollet som asterisk kommunicerar med. http://www.voip-info.org/wiki/view/Asterisk+cmd+AlarmReceiver
6 svar · 2,1k läst
M
Mats: tror jag har skrivit om det tidigare men jag älskar när tjuven snodde all-in-one centralen och inget annat vid inbrottet ....
2 svar · 1,5k läst
A
Attackbävern: [citat] Misstänkte att det var så, tack för svar!
2 svar · 716 läst
Z
zenobia: Finns minst en tråd om detta. Är det Honeywell så finns larmet att köpa i England och Frankrike. Men man verkar få åka och köpa det på plats. Hittade ingen som vågade/fick skicka det till Sverige.
2 svar · 2,5k läst
BigR
BigR: Ja, på Powermaster är det regionsindelning på larm och tillbehör. Det var inte det från början utan det kom senare. Vet inte om det är strikt landindelning eller om det är större regioner.
31 svar · 19,6k läst
S
SPC-Anders: Provade med Inbrott och Brand båda som Larm, funkar utmärkt men det går inte att skilja larmen åt via SMS
9 svar · 4,3k läst
C
chemma: Efter att ha bott i villan i över tio ska vi nu göra slag i saken och installera ett larm. Efter att ha läst runt lite har jag fastnat för Siemens SPC 4320 med MAP K421. Huset är förberett för larm så det finns tomrör draget till allt. Till att börja med ska vi ha två rökdetektorer, en på undervåningen och en på övervåningen. Två IR enligt bilden, MK på dörrarna, siren inne
0 svar · 3,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.