Nyfniken
Nyfniken: Man får väl vad man betalar för? De dyra larmen kan ju ha funktioner som partitionering, programmerbara utgångar,möjlighet till flera uppsättningar koder, sabotageskydd, möjlighet till flera larmvägar (GPS, PSTN, IP etc), frekvenshoppande, större antal deckare, klartext i display, talande larm, egna namn på deckare, skalskydd osv.
7 svar · 3,8k läst
M
MMR: [citat] Jo det kan jag kanske tycka, men jag säger bara att det kommer nog inte hända, från någon larmleverantör, eller bilsäljare eller säljare av några andra produkter, hur ofta berättar en säljare för dig om riskerna? Sen kan man tycka att en "trygghetsleverantör" borde ha ett större ansvar, det kan jag hålla med om. Som vanligt så får man inte reda på allt om man inte själv
12 svar · 8,7k läst
E
eviljava: [citat] Ok, då vet jag! Tack för svaret!
10 svar · 7,8k läst
C
Csms: Nej. Att kameran ska lyckas binda någon till brottet har jag väl egentligen heller inga större illusioner om. Dock finns det ju uppenbarligen en markant skillnad i att få bilder pushade från huset någon annanstans, eftersom de lokala lagringsytorna kan förstöras. Är jag exempelvis utomlands eller i ett område med begränsad täckning är det en mycket lättare manöver att få bilderna
53 svar · 14,9k läst
G
gullegrizen: Nad robban: det verkar vara ett bra larm till bra pris, precis ett sånt har jag letat efter. Vill inte betala för väktarservicen. Men jag kan inte hitta nånstans att det skulle vara fri bindningstid. Dessutom verkar det ändå som om man måste ha nån månadstjänst (aMessage) för att det ska fungera?
17 svar · 7,9k läst
vespaman
vespaman: Äsch, vill ju inte vara den som stoppar! :) Bygg på vettja!
7 svar · 5,6k läst
M
Mats: Har samma grund som eran. DSC 1864 i grunden, Utbyggt till 24 trådade plus 32 trådlösa vid behov
6 svar · 6,4k läst
S
Såntsnack: Supernöjd med mitt larmpaket och service. Mitt larm har än så länge fungerat bra. Och måste berömma för snabb hjälp via deras chatt trots att klockan var närmare halv elva på kvällen. stort + till er. Som du skriver pgoth så ser jag det som en säkerhetsbrist att man måste sätta ingångstid på hela systemet. Det innebär att tjuven hinner en bra bit in i huset innan larmet
7 svar · 2,8k läst
mycke_nu
mycke_nu: Conrad verkar lovande. Tack!
3 svar · 2,3k läst
lego
lego: Jag hade också ett larm med väktarutryckning förut, från den kanske största aktören i Sverige. I 10 månader fungerade det och jag var hur nöjd som helst. Sen hade vi 2 månader med konstanta falsklarm och flertalet besök av tekniker som bytte nån detektor osv. Men det fortsatte strula. De ville inte byta ut centralenheten och jag hade inte mandat att felsöka. Jag reklamerade när de sa
5 svar · 3,5k läst
P
pezlin: [citat] Minns inte riktigt men tror det var version 15...
95 svar · 22,8k läst
W
worker: En Alexor skulle passa dig tror jag, så slipper du tänka på kablar och balansering! Du kan Välja om du vill ja in larm via sms eller att den ringer upp dig! En firma bör ta mellan 10 och 15 (beror på hur många detektorer du ska ha) inklusive installation. Men jag skulle fördra en DSC Power 1616, med gsm modul så kan du ha 16 detektorer! Fast tele som ringer upp dig! om den ligger nere
11 svar · 6,8k läst
N
norrbottenstorpet: Men eftersom RPS FS har möjligheten att hänvisa till standarder och gör det i fråga om skåpens beskaffenhet men bara anger ett funktionskrav avseende förvaring i bibyggnad, så anser jag nog att inget SBSC-krav torde föreligga. Det är väl å andra sidan ett ganska troligt krav från försäkringsbolag så det är väl aldrig fel.
20 svar · 7,5k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] IR tar inte genom glas utan det som kan störa detektorn är tex solkatter, billjus ,snabb temperaturförändring från fönster/element eller tex en fladdrande gardin, ett papper ur faxen. Därav rådet att inte montera detektor mittemot fönster/nära luft/element. Sätter man kombidetektor av ok kvalite så är man säker mot sånt.
7 svar · 5,7k läst
M
Mats: Två routrar med förmåga till Site-Site VPN är en variant. Vet itne om daniel har fast IP eller DHCP på huset men det är nog bäst att ta en variant som kan hantera DNS namn på en gång. Alternativet är VPN direkt från klienten men då blir det lite bökigare med att alltid ha tillgänglighet åt andra hållet.
11 svar · 2,7k läst
RilleRock
RilleRock: Du har fått vad du betalar för varken mer eller mindre. Vill du ha övervakad lina till ett överkomligt pris som privatkund hade jag satt in en Siemens IP Central 4320 som har default pollningsintervall på var 10 sek till larmmotagaren. Kopplat till Svensk Bevakningstjänst kostar det utöver en engångsavgift på 495:- 95kr i månaden för upp till 25 sektioner.
25 svar · 12,3k läst
C
Casca: [citat] 4.5c hoppas jag annars behöver vi inte klura mer på varför det inte fungerar :)
3 svar · 2,2k läst
M
macdiver: Det är några år sedan jag knappade på den centralen. Koden som ska anges efter att man har tryckt *7 är service koden (defualt 9713) och då ska man komma in i programmeringsläget. Sen så trycker man "ut/extra" för att gå ut ur programmeringsläget sen tar det cirka 10 sekunder så ska sabotagelarm resetas (under förustättning att det är återställt/ slingan är hel). Tidigare
2 svar · 6,2k läst
M
miksil: [citat] Klsab fixar programmeringen åt dig Läs mer på http://www.klsab.se/att-kopa-larm-tank-pa-detta/49
17 svar · 3,6k läst
T
tlundberg: Kan ha varit mig mats_o tänker på. Eller är det fler stackare som haft otur när de handlat från securitywarehouse. Jag kan istället rekommendera att handla från http://www.e-fireandsecurity.co.uk/ Vill du läsa hela eländet så står allt i följande inlägg: http://www.byggahus.se/forum/teknik/186636-hybridlarm-med-proxtaggar-5.html#post1475542
7 svar · 3,0k läst
P
pinnladan: [citat] Nepp.
7 svar · 2,1k läst
M
miksil: [citat] En vanlig PoE-switch så är väl inte detta ngt problem.
5 svar · 1,5k läst
Peterrr
Peterrr: [citat] Gissar på att en ERICSSON W25 låter som det du behöver? http://www.fixedwirelessterminal.com/ericsson_w25/images/ericsson_w25_blge.jpg
18 svar · 21,6k läst
P
pezlin: Vilken site rekommenderas i så fall? Något särskilt man behöver tänka på om man beställer från England?
2 svar · 2,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.