H
Herc: Köp larmet direkt från Kina t.ex Aliexpress.com
15 svar · 8,8k läst
J
JimLi: Ahh.. där satt den, jag hade inte sett inställningarna för panelen. Tackar!
205 svar · 61,3k läst
·
Nyfniken
Nyfniken: 1) Z-wave eller KNX 2) Foscam 3) Sonos
1 svar · 1,1k läst
Demmpa
Demmpa: Om du bara vill styra utebelysningen med Tellstick och inte innebelysningen som styrs via samma strömbrytare så måste du byta kronbrytaren till en dubbel trappbrytare. Alla fjärrströmbrytare brukar bara vilja styras av en potentialfri brytare.
2 svar · 798 läst
·
O
osociala jävel: Kom ihåg att köra sekvens 902 när du installerat nya modulen på datakom.
5 svar · 2,2k läst
P
probeb: Någon som har erfarenhet? Programvara för CCTV på Mac OSX. http://www.bensoftware.com/securityspy/
0 svar · 593 läst
phl
phl: Verans gränssnitt har ju tyvärr inget med datorvana att göra .Det är allmänt mongo och trögjobbat :(
14 svar · 3,7k läst
power650
power650: Jag har lyckades få in 2st 1,5mm FK i fibaropuckarna, men det är trångt. Vet du att din belastning är låg så kan du bygla med 0,75, blir så kort bit så den klarar även om du skulle belasta med 1,5kw.
1 svar · 600 läst
Akahigi
Akahigi: Hur funkar USB-Z-Wavelösningar som ett insteg till att börja använda tekniken, med några dimmers? T.ex: https://www.m.nu/zwave-vision-usb-adapter-p-814.html Eller den lite dyrare: https://www.m.nu/zwave-series-2-usb-controller-aeon-labs-p-835.html
0 svar · 682 läst
T
tonilundin: Ingen som har en aning om varför min Micro Smart Energy Illuminator G2 inte vill dimma eller tar 2-3s på sig att stängas av? Kan jag ha kopplat den fel? On off funkar som det ska via knapp, app och rörelsesensor.
1 svar · 753 läst
P
p_k: Hej, var i exakt samma sits för några år sedan och det slutade med att jag köpte ny central från England i stället. Har alltså en Sector-central liggande. Tidigare tråd: http://www.byggahus.se/forum/teknik/108268-sector-alarms-visonic-powermax.html Vad tror ni, finns det något alternativ nu eller stämmer det att dessa brandade larm köpts med låst mjukvara?
3 svar · 10,4k läst
·
N
netram: Hehe, nä försöker låta bli. Folk som har testat verkar ju inte direkt lyriska. :)
18 svar · 4,4k läst
phl
phl: Hur kan en RGBW-puck styra något annat? Tänker du dig att någon knappingång på RGBW-pucken ska kunna styra andra switchar? I så fall måste du som jag förstår det ha en controller för att skapa ditt "Home ID" i Zwave. Därefter kan du "koppla ihop" RGBW-pucken med andra enheter via associations-ID:n.
1 svar · 1,3k läst
V
VikHe: Firmware i centralen ska inte behöva uppdateras, räcker med modemet :)
21 svar · 5,0k läst
M
Mats: Trådlösa komponenter från usa funkar bara med Amerikanska radios. Inte ens europeisk och amerikansk 433Mhz funkar ihop så man får bestämma sig på vilken sida om atlanten man ska handla de bitarna. Allt det trådade funkar dock från båda sidorna pölen. Man behöver antingen en serieportskabel som ansluts till en stiftlist på larmets moderkort eller så tror jag man kan göra det via IP
6 svar · 1,7k läst
Erikoolio
Erikoolio: YOYOCam, ingen knappsats men fjärr o möjlighet att till-/frånkoppla via mobilen. http://butik.cleversec.se/product/yoyocam-kamera-som-larmar-med-bild-till-er-mobil
2 svar · 2,3k läst
Erikoolio
Erikoolio: DSC Alexor GPRS/SMS har RFID och övrigt du önskar. Temperaturövervakningen löses med en MKT/universalsändare samt en TS300 ( http://butik.cleversec.se/product/temperaturdetektor-ts300 )
5 svar · 1,7k läst
nizzehult
nizzehult: Har läst på lite om den danska lösningen (Poly-control) och vill man kunna köra från valfri punkt - t ex från jobbet - så måste man implementera en Z-wave router och det är tyvärr rätt dyra grejor. Annars så är det en snygg, prisvärd och trevlig lösning. Att man inte får "centrallåsfunktion" där man låser alla dörrar samtidigt borde vara en mjukvarugrej som går att
16 svar · 3,9k läst
·
4integration
4integration: Hej, En tråd dedikerad till Micro Smart Switch från Aeon Labs. I förpackningen fanns bara en fysisk installationsbeskrivning men hittade även konfigurationsbeskrivning hos Vesternet. Kan inte se någon konfiguration om att switchen alltid är ON, dvs att den bara används som energimätare. Någon som vet om det går?
0 svar · 1,2k läst
S
scurb: Tack för svar! Har precis ställt om de till monostabila med fjädrande brytare. Perfekt ;)
2 svar · 934 läst
J
Jonas S: Har ett PowerMax Complete Från Trygga Hem vilket (har det visat sig) innebär att en del inställningar inte är åtkomliga. Exempelvis finns inte 4.5... "Define Comm." utan istället har jag som 4.5 Prog Tele och på 4.6 Prog GSM och ingenstans kunde man där lägga in SIM-kortets PIN. Däremot satte jag kortet i mobilen, tog bort PIN-kodslåset, satte tillbaka SIM-kortet i larmet... et voilà!
14 svar · 5,1k läst
H
Henke-el: [citat] Ja det skulle gå att skicka iväg 4 olika signaler till hc2 från en rgbw, där emot måste den använda potentialfria kontakter så du använder spänningen som matar din rgbw och genom dina reläutgångar på larmet.
25 svar · 6,0k läst
·
K
KristoferL: Förutom det vanliga med rörelsedeckare och sedan magnetkontakter för skalskydd så kan du t.ex. ha: - SPC A210 och ett motorlås, typ ASSA 810C, på ytterdörren om du ändå bygger nytt! Då kan du styra låset från larmet, samt att låset alltid låser efter en viss tid oavsett om larmet är på eller ej. - ett elektroniskt vattenlås
2 svar · 1,3k läst
H
Henke-el: Jag skulle använda eljo vp-2 dosa till alla brytare, det är en stor och rymlig dosa så det blir bra med plats åt relä och dimmers. Be din elektriker även dra ner N (nolla) till alla brytare så det finns färdigt om du vill byta på ställen du inte tänkt från början. Ingen stor kostnad. Sen är det smart att dra all ytterbelysning hem till en dosa vid centralen, så kan du styra all den
1 svar · 1,8k läst
4integration
4integration: Ok, bra att du löste det. Sen är ju dataMine ett hobbyprojekt som supporteras av communityt. Så länge inte Micasaverde gör för stora ändringar så kommer nog dataMine funka som det gör idag även om ursprunglig utvecklare har lagt av. Jag har tankat ner källkoden så man kan göra nåt åt problem om man vill.
6 svar · 1,0k läst
M
Michael Sjöblom: Köpte en Zipabox i December med en 433 MHz modul, har nu lagt in både Z-wave och 433 MHz enheter vissa (z-wave) går in i Offline-läge, och dessa går sedan inte att manövrera samt att dessa blir skuggade i Zipato-appen! Någon som varit med om samma sak?:rolleyes:
0 svar · 844 läst
R
Raginglynx: Alla deckare indikerade som öppna. Jag kopplade in en EOL resistor 5,6 kOhm i linje med zon-kretsen i deckarna. Nu funkar de. Dock indikerar brand-detektorerna som öppna. Har monterat en EOL resistor 5,6 kOhm parallellt med den öppna kretsen och har ingen resistor i spänningskretsen. Det är de som jag nämnde tidigare i tråden - ESL 449CT. Måste jag ha spänningsövervakningsrelä för att
30 svar · 4,0k läst
J
Jonas S: Kanske har du redan fått svar, kanske lever du med ditt felmeddelande eftersom det hela tycks fungera. Om du har en GSM-modul som du använder så kan felmeddelandet bero på att larmet är inställt på att larma för att du har ett telelinjefel (ingen fast lina). Det går att stänga a, se översta videon: http://www.klsab.se/larm-video-for-instruktion-och-programmeringshjalp/41 Det är ju bra
7 svar · 2,2k läst
M
magnus07: Är det någon som har Securitas (ej Verisure, tidigare Securitas Direct) IP-baserade hemlarm? Vi har Securitas idag, och är nöjda med allting, men skulle vilja veta hur deras nya IP-baserade variant fungerar. Då tänker jag närmast på appen, och "Mina sidor" där man konfar hela systemet. Är det lätthanterligt, snabbt o.s.v. Så, några som har några erfarenheter av det? Jag vet att
0 svar · 1,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.