B
Bamsefar: Jag garanterar ingenting ;) Men jag ser att jag skrev en referens ovan till mitt Hall exempel, och då syftade jag på den mega stora tråden såklart....
7 svar · 795 läst
K
KristoferL: Har installerat en massa Aeon Labs Illuminator v2 dimmers hemma till min HC2. Bytta alla tryckknappar till fjädrande Scneider Trend. So far so good! Dimmerfunktionen på tryckknappen funkar bra och självklart även från HC2ans gränssnitt. Men om jag dimmrar, släcker eller tänder på knappen i rummet så uppdateras inte status på enheten i HC2ans gränssnitt, är det bara så eller behöver
0 svar · 1,0k läst
n0ir
n0ir: Hej! Har köpt en Fibaro Wall Plug att använda tillsammans med tvättmaskinen för att få notifications när tvätten är klar. Har haft väggpluggen kopplad till vattenkokaren i köket ett par dagar för att kolla och förvånas över den dåliga temporala upplösningen i datamine! :S När man kollar i datamine verkar den bara uppdateras typ 5 ggr./dygn? Antar att det är någon variabel som
0 svar · 1,2k läst
·
K
KristoferL: Ibland är det enklare att lösa än man tror! Jag hade kastat om trådarna på reläna! Det finns tre plintar och jag hade kopplat ena ledaren på den "döda" plinten!:x
2 svar · 1,1k läst
C
Carl-Erik Andersson: Har monterat trådbundna larmsystem från AEI , vet inte hur många säkert 10-15 st. Och kan bara säga att de fungerar klanderfritt ( några deckare har visserligen pajat )men det är bara att montera nya av vilket fabrikat som helst, vid flera tillfälen har inbrotstjuvar skrämts på flykten.
11 svar · 4,8k läst
·
M
Mats: Ett inlägg borttaget. Korspostning är inte ok på det här forumet. Mats Moderator
130 svar · 21,5k läst
·
Locke
Locke: Det verkar vara nya tider här på byggahus. I'm out!
18 svar · 4,0k läst
H
Henke-el: En smart sak med wallplug är att den går att använda som nattlampa med sin inbyggda led-lampa i ringen runt. Tex om du har barn eller om du själv behöver gå upp om natten. Tänk över lite om du inte vill ha dimmer till rummen istället för bara en brytare, priset är ju det samma och det är skönt att tex ha en scen på morgonen där alla lampor startar på tex 10% och ökar upp till
5 svar · 1,5k läst
K
KristoferL: [citat] OK! Då var det lite som jag trodde! Universalsensorn verkar bra! Då kan man ju koppla in flera temp.givare t.ex. en inne och en ute osv ...
2 svar · 2,8k läst
power650
power650: Skall du bara använda zwave funkar båda bra.. Kolla istället vad du skulle vilja styra mer med boxen och välj därefter. Själv valde jag Zipabox för den har stöd för knx, däremot om jag ex ville integrera ljud så tror jag Fibaro boxen bättre..
3 svar · 1,5k läst
H
Henke-el: Du kan hoppa över reggningen på deras sida om du så vill. Använd bara din ISPs IP som du fått tilldelat i din router och öppna sen port 80 som du pekar mot din HC2 (kan vara så att den grejar det själv utan porthjälp). Körde själv så i början.
4 svar · 1,4k läst
M
Mats: Går att skarva med lite vad som helst. Det ser ju ut som om det är vanlig 4 tråds kabel de har dragit fram så varför itne fortsätta med sådan? alternativt lite tvåtråds ringledningskabel dold bakom den där taklisten? iom att det bara är larm så kan du sätta nya sådanna där fiskögon som skarvar (De finns på clasohlson tror jag)
1 svar · 670 läst
·
ullberg
ullberg: Jo, på reklammaterialet ser den väldigt trevlig ut, det var därför jag stöttade projektet. recensioner och hur de hanterat after sales är lite mindre smickrande... http://www.indiegogo.com/projects/skybell-answer-door-from-mobile-device?c=comments http://www.amazon.com/SkyBell-Wi-Fi-Doorbell-Motion-Sensor/product-reviews/B00G3DDBVI/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?showViewpoints=1 Men jag hoppas
3 svar · 3,4k läst
P
Per Hagman: Hej Någon som vet om det finns bakkantsdimmer att köpa som har stöd för Z-Wave, jag har inte köpt någon Z-Wave gateway än så det är bra om det finns stöd för dimmern i de vanligaste lösningarna. Alternativt om ni vet någon LED GU10, 230V ljusskälla på 5W (eller mer) med större spridningsvinkel än 35grader som är framkants och passar med Fibari FGD211 dimmern
0 svar · 725 läst
M
Mats: Jag skulle säga att du bryter mot upphovsrätten om skylten kan anses vara ett verk i lagens mening
38 svar · 13,9k läst
B
Bamsefar: Vad jag vet så kan inte HC2 fås att prata med NEXA. Vera kan få det att fungera med en plugin app och RFX modul - men jag har personligen ingen erfarenhet av detta. Fibaro har en RGB sensor som du kan använda för att ta in on/off signaler om jag minns rätt - den borde fungera på båda lösningarna. Så förutsatt att jag inte minns fel, så är det Vera du bör välja - men ja jag vet inte
4 svar · 881 läst
B
Bamsefar: @bompa - jag har liknande bakgrund, kom från NEXA och undrade hur jag skulle få det bättre/stabilare. Utan tvekan Z-Wave, och orkar du läsa tråden som D_a_g_g refererar till så är det nog bra. Men min rekommendation är en Z-Wave baserad lösning. Gillar du programmering så väljer du Vera Lite - vill du ha bekvämlighet (läs apple användare) så den dyrare Fibaro HomeCenter 2. Det
3 svar · 1,2k läst
N
nilsson.ph: Hur fixar/köper jag enklast en koldioxid-sensor som funkar med Tellstick eller RFXtrx?
0 svar · 1,5k läst
D
djac: Äntligen hälsosam konkurrens inom Z-Wave? Någon som tittat på och har åsikter om detta, http://www.brightup.de/en/Home ?
0 svar · 765 läst
M
mrkokos: Tack för länken det hjälpte mig
5 svar · 869 läst
·
N
norrbottenstorpet: Hur styrs den nu, jobbar den mot en tank? Skulle det gå att shunta ut rätt vatten styrt av en utomhusgivare? Och har du några rum som är utsatta för solinstrålning kan dessa rum förses med termotstatventiler kopplade till z-wave, dels kan du ha "dagsäkning" när du inte är hemma, dels hanterar termostater tillskottsvärme.
1 svar · 2,2k läst
Swappe
Swappe: Tack puttrix! Jag har läst den manualen tidigare, men jag är osäker på hur det fungerar rent praktiskt. Har alla som har ett Galaxy-larm abonnemang hos genericmobile.se. Hur vet genericmobile.se att de ska fakturera mig (jag finns ju inte i deras system!) För att förtydliga. Jag misstänker att genericmobile.se fakturerar det telefonnr som tjänsten rings upp ifrån (ie mitt fasta telnr).
2 svar · 838 läst
E
eran: Manualen säger att en slinga inte får ha mer än 100 ohm i ledningsmotstånd, det skulle jag se som att i fallet SEOL med NO så räknas allt under det som larm. Men din mk hade väl bara 3.2ohm? Är det på hela slingan mätt från pc5108? Hur skiftar mätvärdet mellan öppen och stängd?
17 svar · 2,2k läst
F
FreddaP: Tusen tack grabbar för alla råd och tips. Vad gjorde man utan BH :) Det lutar nog åt att jag drar lite extra tomrör, är ju ingen kostnad i det hela. Skönt att veta att man har möjligheten i framtiden utan stora ingrepp. Vart hade ni prioriterat extra rör? Funderade även om man skulle förbereda el för elektriska markiser?!
17 svar · 3,3k läst
GertSve
GertSve: Svarar på min egen fråga, ovan. Svar det går bra, installerade en USB-RS232 och då dök det upp en ny port [bild] Men nu har jag en ny fråga: Är det som använder NEXA LMDT-609 tillsammans med Vera? Enheten dyker i form av [bild] Men jag vet inte riktigt hur jag skall konfigurerar dem? Eller vilken av dem jag skall använda.
107 svar · 37,2k läst
·
K
knugen: Hej ! Tyvärr kommer du inte komma åt menyerna som inte syns. Vet inte om det är ett fd Sectorlarm du har eller G4s men du kommer inte lyckas få fram dessa menyer utan att byta hårdvara. Men vad det är för fel får du ju fram genom att trycka "visa/ok" eller * om du har inläst handsändare.
1 svar · 708 läst
Akahigi
Akahigi: Har kollat med Verisure, deras larm kan inte prata med något annat system. Synd, det är iaf snyggt :) Ska man släppa tanken på integration? Verkar synd...
14 svar · 1,7k läst
N
neodymyag: Www.fhem.de
8 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.