T
Thor-Sten: He he he... Nääää då! Jag använder den bara för sten. Blåser av den då och då men det räcker. Kanske en följd av att det är en kvalitetsmaskin? ;D MvH Thorsten
10 svar · 14,7k läst
Cricce
Cricce: Ahh, ännu mera nyttiga länkar :D
3 svar · 4,3k läst
Cricce
Cricce: Hur stor var klingan? 10"? var det "glid" funktion (eller vad det nu heter ???) på den? hur var motorn placerad? lät som ett bra köp...
1 svar · 6,3k läst
E
Elsson: Köpte Biltema ovannämda såg, nöjd till det pris man betalar.Köper även brickor,gängstång till viss del skruvar (rostfritt) men passar mig för att köpa saker där det krävs nogrannhet. Vad sägs om att borra med en M6 borr och efter användadet upptäcka att det blivit en M5 borr av eländet eller köra med en dosfräs som är 60 mm men slår så mycket att hålet blir +65. Kanske andra
13 svar · 21,8k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Jag tröttnade på att släpa omkring kompressorn och köpte en 20m siliconslang av bra kvalitet. Nu står kompressorn på sin plats i garaget och behöver aldrig flytta på sig. Slangen räcker i hela garaget, in i verkstaden och långt ut på uppfarten.
17 svar · 5,7k läst
pappskallen
pappskallen: [citat] Bara en så´n sak......... ;)
32 svar · 4,8k läst
G
geschwint: Sorry, har slitit med att riva kakel och fixa med underarbetet hela dagen 8). Vad trött man blir,,, säkert grannarna också efter att ha fixat lite rännor i betongen ;D Vilken prisklass ligger dessa på i Sverige? Köper själv bara Makita om inget talar emot. Har känt på andra vid nya inköp men bara konstaterat att Makita kändes bäst. Det fanns dock vissa features på Bosch 135an som är
4 svar · 2,9k läst
sandhall
sandhall: [citat] Nädå. Har en DEWALT D25104K. Ingen värsting, men fullt tillräcklig för mina behov. :) [citat] Stämmer när det gäller min B&D. Skulle inte vilja sätta den i något dyrt. Men att slipa gipsskiveskarvar skall den väl duga till (det var tanken med den från början). Har du någon uppfattning vilken prisklass man behöver upp i för att få en hyffsat bra slip?
8 svar · 7,4k läst
snickarboden
snickarboden: Hmm... Black & Decker äger DeWalt och det skulle inte förvåna mig det minsta om de har ett finger med i spelet i vissa fabriker runtom i världen och varför skulle de inte kunna ha det? Black & Decker har gjort det valet att de har två separata varumärken eller tre eftersom DeWalt fortfarande tydligen är gråa i tyskland under namnet ELU, jopp ELU och DeWalt är samma maskiner.
11 svar · 5,8k läst
Totte_S
Totte_S: Men det är olika, satt fast i byggkassan i 10 min på coop när de skulle lista ut hur mycket en ninjaturtles leksak kostade, slutade med att nån fick hämta leksaken, ta med den till leksaksavdelningen och jämför med de på hyllan, för att slutligen gå tillbaka till kassan, det är till att göra den omständligt. Annars håller jag med om värdet av en välsorterad stromarknad. Köpte en
5 svar · 2,0k läst
G
geschwint: Skulle vara intressant att komma och klämma på den då jag max bor 500m från dig ;D ::)
8 svar · 2,6k läst
G
geschwint: Jag tror den gick för ~2500:- på Fredells... 2450F med belysning och bytbar chuck
1 svar · 2,7k läst
snickarboden
snickarboden: Testa nån med större vikt, personligen tycker jag att DW's är för lätta och "stutsar" för mycket, no fun. /Kent
3 svar · 3,4k läst
Immobil
Immobil: [citat] = du köpte rätt verktyg. ;D
3 svar · 11,9k läst
S
Snickarkungen: Håller med. Provade deras art 00131 dragare med skruv på plastband. Klunsig att jobba med så jag kör hellre med en vanlig skruvdragare. 8)
5 svar · 2,8k läst
mattiasp
mattiasp: De här fungerar alldeles utmärkt. Det kan vara bra att kunna läsa tyska, men man kan kommunicera per e-mail på engelska. Jag har betalt i förskott, och det har fungerat. http://www.hundt-direkt.de/index.htm
1 svar · 3,0k läst
G
geschwint: Helt ok... ;D Har full förståelse varför man ibland favoriserar eller undviker. 8)
3 svar · 2,9k läst
T
Tomaser: vet inte vart du bor men du kan ju alltid maila eller ringa nån av Hilti butikerna i stockholm och fråga om dom har några demoex dom vill sälja..
2 svar · 2,5k läst
K
Koste: Hilti har en liten smidig med självnivellerande inställning. Vertikal / horisontell / Båda samtidigt. Stor som ett cdfodral ca 50 mm tjock. Kanonsmidig! Kostar en del. Går säkert att hyra.
1 svar · 3,8k läst
Immobil
Immobil: Har du sett denna tråden: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Farg;action=display;num=1105523093 ???
0 svar · 2,8k läst
J
janssonj: Du har en på Jula också http://www.jula.se/butik/default.asp fogfräs kit som kampang ca 700kr.
5 svar · 8,4k läst
E
Erik_D: Jag köpte Svart & läckers runtomstrålande laser häromdan. Stativet är ganska skrangligt men det spelar juh liksom ingen roll efter som den är självnivellerande. Precisionen tycker jag var över förväntan på en så pass billig laser. Mätte upp en 8 m linje med mitt libella pass o det slog ca 1 mm det tycker jag är helt klart godkänt.
19 svar · 10,2k läst
B
bogaboga: Ja det förstår jag att du gör då! :) Men om det finns fler eller om du inte ska ha den, får du gärna skicka ett meddelande... ;) Mvh Tobbe
22 svar · 9,7k läst
RoTe
RoTe: Biltemas motoroljor är nu nästan gratis. ;D
6 svar · 4,3k läst
G
geschwint: Man bugar i stoftet... Det var ju mycket billigare än Elfa. :D :D Fast Elfa har väl aldrig varit en lågpriskedja... :-/
9 svar · 3,1k läst
T
tnbe: Jag vet att på tex bosch skruvdragare och vissa andra märkesverktyg så är det upp till halva priset och kanske lite ytterligare än så... Men allt är inte billigare, inte så mycket att det lönar sig att åka, därför är det viktigt att kolla priser i förväg om man inte vill åka på en nit. Skall åka ner om ett par veckor med en lastbil, så är det någon som behöver något
14 svar · 7,0k läst
M
Mr_T: Köpte ny "växellåda" till en AEG skruvdragare, kostade 700:-, monterade själv. /T
4 svar · 2,4k läst
E
Erik_D: Ahh libella! Min bästa verktygsinvestering. Oöverträffat pass
2 svar · 3,0k läst
A
Alfons_Helikopter: Jag har en sådan och har bytt den en gång eftersom jag tyckte den lät skumt från motorn/axeln. Annars fungerar den bra för hemmabruk. Det viktigaste som skiljer den från proffsigare jag hållt i är att man låser vinkeln och djupet med samma skruv. Det kan irritera lite att man riskerar "tappa" den ena inställningen när man ändrar den andra. Jula säljer bara en storlek kex. Jag har
3 svar · 3,2k läst
G
geschwint: Kan det vara så att den är för stark för sitt eget bästa!! Som någon sa om en Power Super borrhammare "Den dog på eget grepp" :) Inte helt korrekt citerat men det var betydelsen. Om jag skulle köpa en så skulle jag nog ge mer. Köper man en mutterdragare så är användningen rätt begränsad, jag menar vad mer än dra muttrar kan man göra med den? Så köper jag en så behöver jag nog
4 svar · 8,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.