Starfighter
Starfighter: Då var kvälls- och nattlektyren ordnad! Har inte orkat läsa på engelska utan glatt skrattat åt den kassa översättningen. Det är alltså bara att plocka fram de många manualerna och börja läsa. Ni har väl förresten sett den här sidan apropå översatta manualer: http://www.avigsidan.com/avigsidan/avigt006.html
9 svar · 2,4k läst
pernitta
pernitta: Hej Har testat Biltemas klinga diam. 150 mm i en Dewaltsåg typ 350. Fungerar bra. Originalklingan är dock 152 mm. Men är den klinga Du nämner verkligen lämplig för en 707? Originalklingan till denna såg har ju negativ tandning om jag minns rätt. Har sett att Clas O har klingor med negativ tandning. Varför inte prova en sådan? per
2 svar · 5,9k läst
Daniel_N
Daniel_N: Har nu pratat med en kille på Hitachi, som förklarade att kolen "låses" med det svarta plastlocket, om någon undrade.
1 svar · 4,8k läst
N
-Nicke-: Jag köpte TDK 12 voltaren för ett halvår sen och var som ett barn på julaftonen när den kom. Visst är den skön och bra att jobba med men jag vet inte.... Förmodligen en av de vassare på marknaden men den når inte upp till Hiltis motsvarande.Sf-121(?) har jag för mig den heter. Den är klart svagare och batteriet räcker inte riktigt lika länge trots att båda ligger på 3ah.Det är en
2 svar · 4,0k läst
E
elof: [citat] Det beror ju på vad och hur mycket man köper. Sencos spikpistoler t.ex: FinishPro 35 kostar 2800 SEK exkl. moms i sverige => 3500 SEK inkl. moms I USA betalade jag 190$, 60$ i frakt (då va det lite andra gerjer också) + 29% moms och tull. Dagens dolarkurs 7.88 ger: => 2540 SEK inkl. moms Då tjänade jag alltså ~1000 SEK, och det på endast en vara! Så köper man rätt grejer
9 svar · 6,9k läst
saturnus
saturnus: Ursäkta min okunnighet i ämnet, (jag borde veta bättre, farsan hade en större elfirma) men för en del år sedan bodde jag granne med en industri, och när cirkulationspumpar och andra strömslukande motorer startade därinne, då blev det näst intill svart i kåkarna runt om ;D, och det berodde nog även på för klena ledningar.
8 svar · 4,8k läst
T
Tomas_Sundberg: Vill man titta vidare på produkterna kommer man till www.jula.se ::)
4 svar · 2,9k läst
·
D
danieldanieldaniel: ;D :D ;D det gjorde du rätt i. Jag skall fula ner allt jag äger nu, fram med färburkar m.m och börja klottra på allt som är väggelöst ;D
10 svar · 2,9k läst
E
Exiljämte: Nyss kommit tillbaka från Bauhaus. Tittade på den men såg stor klumpig och inte så jätteproffsig. Den hade tre växlar iofs Det blev en Metabo BSZ12 istället, 12 V, 2 växlar, 52 NM, 2x2ah nicd, 1800 ddk. /Petter
2 svar · 1,5k läst
F
Fundersam: Om gummit släppt på hammaren så e det bara o kontakta Hultafors så får du en ny hammare
12 svar · 7,8k läst
T
ThomasN: Kompis rekommenderade Selekta Silverline Borrhammare som Harald Nyborg säljer nu för 399:- Helt otrolig maskin för det priset! Han har bilat upp ett rätt stort golv utan problem. Jag har borrat >100 st 8mm hål i betongtak, blandat 200 kg murbruk med visp och den fungerar helt perfekt. BORRHAMMARE 850W SILVERLINE 850 W, 3150 slag/min. Max 30 mm i sten/betong. Levereras i praktisk
0 svar · 3,0k läst
·
H
Haagbard: [citat] Robert ?  :-?
6 svar · 2,0k läst
A
AndersS: Man hade fått hem 3 maskiner på firman jag hyr mina maskiner och en av dem var då såld, men flera att ställt frågor om den. Priset var någonstans strax över 6.000:-. Fick en demo och det man tryckte på var att den bättre hanterade tunna mtrl. Och finessen med de fjädrande styrpiggarna som fungerar som stopp. Men även jag nöjer mig tillsvidare med "kexmaskinen".
4 svar · 4,8k läst
pernitta
pernitta: Hej! Mitt råd: fixera med snabbtving en liten stund, så att Du ser och känner att allt stämmer. Pris på tvingen spelar mindre roll men bör vara användbar. Pressa sedan med Bessy eller Sandvik skruvtvingar. Eller egentligen med vilket fabrikat som helst, bara tvingen håller trycket. Men det är också känsla i något så enkelt som att trycka ihop två bräder. Därför köper jag dyra
20 svar · 9,1k läst
·
J
JLT: [citat] Vill bara tillägga att detta inte fungerar på Biltema i Västerås. Där använder personalen förstoringsglas för att inspektera returnerade varor. Har t o m varit med om att man öppnat en oöppnad 1 liters färgburk i plåt för att kontrollera innehållet. Efter det tilltaget såg burken för j--lig ut! Anledningaen enligt Biltema själva var att "det var så mycket konstigt folk
6 svar · 16,3k läst
D
danieldanieldaniel: Funkar med vilken som men jag hade nog hurt mig en riktig betongsåg, ser ut ungefär som en motorsåg med en stor klinga. Jobbet är klart på en kvart. Lycka till
6 svar · 5,4k läst
S
smallbone: Ok, bra, tittade där men hittade inte, men då skall jag dit igen o kolla.
2 svar · 2,6k läst
·
G
geschwint: Classes tavla är bra fast Julas är billigare, samma tillverkare verkar det vara... Köpte Julas tavla i metall. Skruvarna håller bra och klarar att man flyttar om en hel del. Det tar ju ett tag innan man optimerat placeringarna av alla krokar.
10 svar · 17,5k läst
B
brevik: Vilken ska jag välja? De kostar ungefär lika mycket. Nilfisk Alto Attix 360/21 E - http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=466375737&pf_id=SE-230012&dept_id=SE-230 http://www.alto.as/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=10101&langId=-101&catalogId=10101&id=ALTO_i_1_3_0&productId=93098 [bild] eller..... Kärcher NT 361 Eco Te -
0 svar · 4,3k läst
Rostig_9000i_-88
Rostig_9000i_-88: Ta tryckluft och blås rent kring kolen när du ändå har den isärplockad, det är koldammet som gnistrar. På de flesta kol så finns det en markering som är en rek. mingräns när det är dags att byta dem.
2 svar · 19,9k läst
P
pero: Kollade upp Beijers reakampanj idag. Enligt schnubben jag snackade med hade de en B&D Excenter modell XT någonting. Enligt guben var det en gammal DeWalt? Någon som vet?
13 svar · 17,4k läst
G
geschwint: Det var faktiskt en helt relevant fråga fast kanske det blir lite väl kostsamt att testa om det skulle vara enligt specen. Å andra sidan så heter Makita 2450 samma sak i USA men är absolut inte avsedd att köras på 240V, då blir det BBQ...
15 svar · 2,1k läst
·
S
sville: [citat] Jepp, irriterande e vad det är. Oxå slagit sönder den lilla oranga som visar vart man sågar.
10 svar · 5,7k läst
E
elof: En anledning till at du inte hört så mycket om bosch kap & ger kan vara att de är ganska nya på marknaden, inte som DeWalt/Elu som funnits sen Flintas tid :) Men att de är nya betyder inte att de är dåliga och fulla av barnsjukdomar, snarare tvärt om, har själv lämnat DeWalt för Bosch, tro det eller ej :D Angående det här med USA.....Jo visst har de annan spänning och frekvens i
17 svar · 5,7k läst
E
elof: Nej min är trådlös  ;) Tillverkade den själv för ett antal år sedan, kommmer inte riktigt ihåg vad jag fick idéen ifrån men väldigt fiffig är den i alla fall. Kostade även på den ett par kullager så den löper fint....kanske lite väl lyxigt kan tyckas, men hade lite lager liggandes som inte kom till någon annan användning. /AB
3 svar · 2,2k läst
M
M@ZE: Ohh herregud !!  ;D jag märker att det finns konkurrens på fronten hehe. Jag går och suktar på cirkelsåg men där blir det nog en Hitachi C6U BU tror jag .. ej bestämmt mig ännu. Även en kapgersåg .. blir nog 10S och inte 10SD. Men det är lååångt kvar till Johan´s enorma Blåa samling :) ... imponerade
7 svar · 3,5k läst
B
Blomman77: TACK för alla tips :)! Det blev en "Kärcher A2204" till slut - och vi är än så länge nöjda!
6 svar · 6,0k läst
·
snickarboden
snickarboden: Lägger till en liten kommentar... vissa av de däringa superdyra multiprofilfräsarna har man inte så mycket nytta av och att köra med dem utan bord är noll kul. Det blir mest flisved av det för det är för stor massa som körs runt och den håller man inte. Kommer man över 12 mm's fräsar till de priserna så köp, även om man inte har den fräsen idag så skaffar man sig en sån sen,
10 svar · 7,0k läst
P
ppalm: [citat] 6 en damsugare så man slipper på astma när man fräser i t.ex MDF :D
8 svar · 3,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.