ktm525 skrev:
Nu var det inhandlat, Bosch 10 an med dewalts sågbord. äntligen lite kvalitets maskiner i min skrubb...6135kr gick det på, så nu får jag leva på fil ett tag.,
Välkommen till sekten. bowdown.gif

Tar upp tråden lite igen här. Letar själv en kap o gersåg.
Är inne på dewalts DW708. Har bara goda erfarenheter av dewalt. går o går och krånglar aldrig.
Men vad man hör från folk så säger dom att boschen är minst lika bra. Men jag har dock inga personliga erfarenheter av kap/ger bosch.
Hur som helst är det svindyrt med såg plus bord. Men dock riktigt billigt om man hittar nå som vill skeppa från usa ! Nån som vet nått hur det funkar?? lägre Volt där va ? Hur löser man det? och hur är det med garantier å så ?
hopp hopp

En anledning till at du inte hört så mycket om bosch kap & ger kan vara att de är ganska nya på marknaden, inte som DeWalt/Elu som funnits sen Flintas tid :)
Men att de är nya betyder inte att de är dåliga och fulla av barnsjukdomar, snarare tvärt om, har själv lämnat DeWalt för Bosch, tro det eller ej :D

Angående det här med USA.....Jo visst har de annan spänning och frekvens i de amerikanska jacken (110V / 60Hz)
Detta kan du dock lösa genom att inhandla en transformator (kom över en för 1500 SEK) Köper du flera maskiner så har du snart känat in den summan.

Tänk dock på att en såg väger ~25kg och ligger packad i en 1m³ stor låda, så frakten från staterna blir ganska saftig.

Approppå det här med garanti så tror jag Bosch och DeWalt har världsomfattande Garanti....inte för maskinerna går sönder under de första 10 åren, men ändå.

Finns massor med gammla trådar om köp från utlandet, både om strömmatningen och garantierna.

Lycka Till/AB

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.