C
Carl: Det verkar ju inte klokt det du tänker göra. Om jag förstått dig rätt så ska du mata den fasta installationen med CEE-don? Var någonstans har du gränssnittet till den fasta installationen? Du måste ju någonstans även göra förändringar i den fasta installationen. Det låter alldeles tokigt och som om du angriper problemet från fel håll. Arbetar du på teater eller kanske på
5 svar · 1,6k läst
Y
yxis: Tänk på att det inte alls är säkert att TP är det som gäller om 20 år. För 20 år sedan så var det alltid koaxkablar som gällde för datornätverken, och telefonledningarna var i varje fall inte partvinnade.
7 svar · 1,6k läst
Y
yxis: Det blir faktiskt störningar från datorer, även med korta och helt korrekt klämda UTP-kablar. Det är vanligt att störningarna hamnar på vissa frekvenser som hänger ihop med systembussar och liknande. Jag har två gamla godingar med 100MHz systembuss bådatvå som står på dygnet runt, och mycket riktigt har jag en störning på just 100Mhz som är ungefär lika stark som P3-sändaren som
47 svar · 5,6k läst
A
anette_jonas: Kan meddela att Force 755S är godkänd av Canal+ och det räcker för mig. Jag vägrar att ha något att göra med Viassat för tv3 och viasat sport har vi i föreningen. Har haft en Force mottagare som jag var nöjd med vad det gäller snabbhet och bilden.
24 svar · 3,5k läst
L
lind75: det var just svensson höjden jag var ute efter.
2 svar · 3,1k läst
R
roli: Se svaret under en annan tråd....
0 svar · 1,1k läst
4integration
4integration: [citat] Japp, jag kör med ClarkConnect http://www.clarkconnect.org/index.php
14 svar · 4,2k läst
R
ricemen: Hej igen, Minns vi hade en diskussion för länge sen om trådlösa larmsystem. Det var många som efterfrågade USB-system som gick att koppla till datorn. Besökte http://www.minikameran.se och såg att dom nu släppts på marknaden. Jag har haft problem med inbrott i min källare, så en kamera i källaren med rörelsedetektor får det bli. // R
0 svar · 2,1k läst
M
Mjölnaren: Tack "El-micke" Precis vad jag behövde!
7 svar · 5,3k läst
D
Dougie: tackar, tackar.. men där stod dock inte allt jag undrade. Skall springa bort till Clas Ohlson och Kjell&Co idag och se vad de har för skoj... ;)
2 svar · 2,7k läst
P
Pake: Ett tips när du ska skala EKLK, använd skalkniv och gör ett snitt längsmed det du vill skala bort. Går lite lättare då.
16 svar · 11,0k läst
M
mrzigzag: Hejsan Vet ni om det finns några prylar förbelysningsstryning mm som styrs med modbus rtu (typ samma prylar som diskuteras i tråden om det inteligenta hemmet)? Undrar även om det är nån här som har erfarenhet av Waveman prylar? Är det nåt att sattsa på som belysning/övervaknings system??
0 svar · 2,6k läst
E
Erik_D: Hm det var väl ändå lite väl kategoriserande. Precis så här gör man juh i t.ex badrum vid sänkning av taket för att få plats me spots. Dock använder man gips istället för spånskiva. Burkar använder man bara i bjälklagskonstruktioner. Spots har jag tjatat mig le på här på forumet, men återigen använd 12 volts alutech 35w lampor inomhus!. Dom blir inte alls lika varma uppåt
3 svar · 1,9k läst
E
Erik_D: Nae wrong, elsäkerhetsverket sätter spelreglerna. För övrigt överdriver ni nyttan av rör kontra slang. Jag gör iaf så här: På långa matningar (över 10 meter vp RÖR) på kortare sträckor SLANG. Det tar minst den dubbla tiden att dra vp rör när det blir lite knixigt. Klamrar man bara fast slangen bra så är det inga som helst problem att efterdra i slangen.
9 svar · 2,2k läst
M
Meijan: Snyggt med spottar i fönstren! Men, går de att bygga in i befintliga fönster? Jag har en lägenhet från 1925 med djupa fönsternischar. Går de att bygga in i dessa fönster på ett snyggt sätt utan att förstöra karaktären på fönstren??
25 svar · 3,1k läst
R
roli: [citat] Kors används mellan två trappbrytare om man vill tända/släcka lampan från tre olika ställen.
1 svar · 1,4k läst
F
FredrikB: löjligt, nu hittar jag inga bilder på www.konstsmide.se men vi köpte fasadbelysning som består av IP44 rostfri armatur med två spotar, en lyser nedåt och den andra uppåt och kan regleras med dimmer. Med detta får vi cool fasadbelysning som håller grannarna vakna och ljus när vi vitter och sippar whiskey sent på natten! Skall fotografera dem om ingen hittar ett foto. /Fredrik
4 svar · 2,0k läst
hal
hal: Ruggigt andrahandsvärde... :)
2 svar · 1,4k läst
P
pag: Ok, tack för svaren. Nä jag har inga sådana uttag utan bara då kontakten på denna fläkt. Jag får väl lämna in den för modifiering. Mvh Pagge
3 svar · 4,1k läst
J
Jani: Måste få skryta lite (hmm, för en gångs skull), införskaffade mieles värstingserie i helgen, tvätt w2888wps, tork t4882C, har ej installerat dem ännu, men allt talar för att de fungerar perfekt ;D http://se.pricerunner.com/home-appliances/washingmachines/185455/details http://se.pricerunner.com/home-appliances/tumbledryers/178585/details
9 svar · 4,5k läst
M
MrMagic: Teletec hade förut ett extra kort till sina centraler, kallades downlook tror jag, som man kunde koppla en vanlig videosignal från en övervakningskamera till. När larmet gick skickades sedan en bild/bilder till larmcentralen. Vet dock inte om det funkar att få dem i ett MMS eller E-mail. Kolla deras hemsida kanske....
1 svar · 1,3k läst
E
El_-micke: standard klarar dosorna upp till 26mm......behövs mera kan man montera förhöjningsringar
3 svar · 2,2k läst
M
MrMagic: En ups hittar du för runt tusenlappen, sen beror det ju på batterierna och belastningen hur länge den går utan nät. Men ett Optima batteri ger garanterat drifttid som en UPS i 3-4000:- kronors klassen... Ett relä (som räcker länge i ditt fall) kostar runt 100-lappen, finns nog hos vilken elektriker som helst. Sen behöver du väl en kapsling att stoppa in det i också....
2 svar · 3,8k läst
J
JonasHolm: Personalen på Bauhaus kunde inte heller förstå hur det kunde kosta så mycket, så de försökte ändra priset till det ordinarie, (1875:- eller vad det var) men datorn vägrade godta beställningen då. De rådde mig att vända mig till en "vanlig" järnaffär istället... /Jonas
16 svar · 13,8k läst
M
Mangelito: Jag var i samma situation. Jag använde min borrhammare och körde små hål i en cirkel. Därefter vred jag över till hammarfunktion. Funkade finfint. Kan tillägga att jag hade rikligt med sten i betongen.
1 svar · 3,5k läst
Totte_S
Totte_S: [citat] Jo så är det ju nog, men med tanke på att MS bakar in både det ena och andra vare sig man vill eller inte så är det ju märkligt att de inte engagerat sig i att det skall gå att lösa på ett smidigare sätt, men vad vet jag, alla andra kanske tycker det känns smidigt att köpa en av världens mest kända produkter, ofta marknadsförd som himla bra och användarvänlig, och sedan
7 svar · 1,3k läst
B
Babylon: Jag föredrar stjärnnät (parrallell) framför slinga (serie) på grund av att det är lättare att dimmensionera och ur driftsäkerhets-synpunkt. Jag har aldrig jobbat med villanät utan bara större nät i flerbostadshus och i äldre hus med slingor kan kabelvägar och kabellängd göra det mycket besvärligare att få signalen att räcka. Det problemet har man kanske inte i en villa. I nya
7 svar · 3,7k läst
A
AndreasK: Det har framkommit att det inte behövs några balkar. I stället så gjuts det en platta på den bärande muren som sedan spis och kamin står på.
9 svar · 10,1k läst
A
Alke: [citat] jäklar... fick man inte vara värst nu heller... måste dra ut ett uttag på verandan också ;)
20 svar · 3,4k läst
E
Erik_D: Hrrm, ring en elektriker. Nödig kännedom verkar det vara väldans dåligt om i ditt fall
7 svar · 3,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.