T-34 skrev:
Programkorten kan hantera flera kanaler. Begränsningen ligger oftast i descramblerkretsen.
Om jag inte kommer ihåg fel så kan kortet hantera flera kanaler på samma mux (frekvens), men man måste ha ett kort per mux om man vill ha ut alla kanaler.

Så i fallet för marksänd digitaltv behöver man 4 kort. Men rätta mig om jag har fel.

Och jag väntar tills dreambox eller något annat liknande dyker upp för marksänt... :)

Mr_Smurf skrev:
Om jag inte kommer ihåg fel så kan kortet hantera flera kanaler på samma mux (frekvens), men man måste ha ett kort per mux om man vill ha ut alla kanaler.

Så i fallet för marksänd digitaltv behöver man 4 kort. Men rätta mig om jag har fel.
nej, jag tror nog att du kan ha fel, åtminstonde vad gäller viaccess och conax. däremot videoguard (NDS)
-som viasat nu byter till- kan vad jag vet bara dekryptera en kanal åt gången per kort.

När en mottagare med hårddisk och dubbla tuners hamnar i fem-sextusenkronorsklassen så blir i alla fall jag nyfiken på hur det ser ut i utrustningar där flera hus gått samman om en parabolanläggning. Vad är det för mottagare i såna anläggningar? Kan de sända ut flera kanaler samtidigt med ett programkort? De är ju såklart svindyra, men ändå... :D

Hallå nu kan jag meddela att det verkar bli en Force 755S som tar hem spelet vad det blev för mottagare som jag köper. ;D

Force mottagaren kan kåda upp två kanaler och sända ut dessa över rf eller scart. Men om du vill kan du spela in den ena kanalen på hårddisken tills det att du hinner se programmet.

//Jonas

...det verkar bli en Force 755S...
Låter som ett utmärkt val, men vart hittar man den till ett bra pris?

Av ren nyfikenhet så undra jag vilka kanaler ni tänkt titta på.. ??? ???

Har ni tänkt er Viasat,köp en godkänd box annars får ni inget abbonemang.

Har ni tänkt er canal digital,så kolla upp vilka boxar dom godkänner.

Överraskande ;) ;) nog så brukar inte dessa stämma överens,snacka om monopol fasoner..

Tack för länken Jonas.

Jag tänker gå över till att bara titta på Canal Digital, är så f*rbannat less på Viasats metoder. Kör båda idag på en Force, ingen av dessa "godkänner" dekodern, men vem bryr sig då jag ändå inte är intresserad av att sitta och spela Java-spel och använda deras andra urtaskiga funktioner, jag vill bara ha högklassig TV.

Kan meddela att Force 755S är godkänd av Canal+ och det räcker för mig. Jag vägrar att ha något att göra med Viassat för tv3 och viasat sport har vi i föreningen. Har haft en Force mottagare som jag var nöjd med vad det gäller snabbhet och bilden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.