OpiMaza
OpiMaza: [citat] Tjusigt
8 svar · 4,0k läst
·
H
Henke-el: Var lite mycket ute och snurrade där. Fick reklamblad från båda samtidigt och fick för mig den blåa klipparen även var i classes blad, men så var inte fallet. Letade reda på båda nu. Så de prispressar sig själva =)
6 svar · 8,1k läst
M
MattisH: Ja jag vet att det var en klippare under 10000 som gäller, men det är aldrig fel att få fler referenser. Dyrare betyder ju inte tystare klippare.
16 svar · 4,7k läst
tompathepilot
tompathepilot: Som någon nämde ovan är www.kullagergrossisten.se rätt ställe att handla på, sjukt snabb frakt och till bra pris, har även bra radiostyrda mossrivare...
9 svar · 7,3k läst
peternicklas
peternicklas: [citat] Som jag skrev i ett annat inlägg. Vänta några dagar så vet vi mer.
35 svar · 4,7k läst
B
Bluto: Hej igen! Ok, lite olika svar men jag kommer nog att låta den gå lite längre pass varannan dag, och låta gräset vila sig, som några skrev om. Det känns ju lite meningslöst att låta den gå bara för att "bekämpa" mossa. Det måste ju vara bra att spara klipparen också. Med vänlig hälsning. Bluto
5 svar · 2,2k läst
Nyfniken
Nyfniken: Det är inget äpple på den vetu.
6 svar · 1,4k läst
pacman42
pacman42: En liten varning dock. Om man bor på en tomt där det är nära till berget så brukar inte kompassen fungera så bra i närheten av detta (beroende på bergart). Försökte använda kompass för att få ungefär rätt riktning på både satellitdisk och TV-antenn i mina föräldrars sommarstuga, utan lycka. Även försökt med TV-antenn hemma hos mig själv med samma resultat. Slutade med att
17 svar · 3,3k läst
·
H
Hinken74: Hej, jag har problem med att det ena styrhjulet inte föjer med under hela klippningen. Nr man känner på hjulet r det inga problem att snurra på axeln men när den går så ställer sig hjulet på tvären. Tack på förhand.
0 svar · 1,1k läst
M
Maver1ck: Hej, fick detta av svenska importören av InDream. "TC factory confirmed that the signal from Cadero 1500TS should not be interfered with other robot from Husqvarna. Because "one" certain signal(Frequancy) of TC charging station is specially used for "one" certain TC lawn mower. But Husqvarna mower is different, one charging station of Husqvarna can be used to different lawn mower of Husqvarna."
0 svar · 1,6k läst
M
MBygga: [citat] Fråga på rätt tråd för maskinen så kanske du lättare får svar. Jag har förra årets version av L och vet att några fick liknande problem under förra året och att det ofta berodde på att kretskortet i laddaren gått sönder har jag för mig. Ring supporten (Hasse) och fråga om det inte kan vara det.
1 svar · 3,7k läst
legion
legion: Jag hade valt 230 då den ytmässigt klarar din tomt med marginal. 320 har en maxkapacitet på 2200 kvm vid drift 24/7 vilket gör att den får slita ont på din tomt.
1 svar · 2,2k läst
pacman42
pacman42: Rörande 220AC Följa slinga? - Ja Följa 30m och 100m separat? - Ja Nackdelar? Inga under förutsättning att slingan är "åtkomlig" överallt (dvs att gräsklipparen verkligen kan följa den). Jag har exempelvis slingan under ett hus en bit och då kan man inte använda denna metoden, den fungerar visserligen men avståndsbedömningen blir lite slumpartad då klipparen tar en liten omväg
1 svar · 1,2k läst
M
Maver1ck: Fick detta svar av generalagenten för InDream så det borde väl gälla alla tianchen modeller. "TC factory confirmed that the signal from Cadero 1500TS should not be interfered with other robot from Husqvarna. Because "one" certain signal(Frequancy) of TC charging station is specially used for "one" certain TC lawn mower. But Husqvarna mower is different, one charging station of Husqvarna can
2 svar · 2,6k läst
M
Maver1ck: [citat] Kollade också på den men tyckte att den guppade, fastnar lätt i gropar samt så lät den mer än HQ´s 308. Regnsensor är ju ett plus...
15 svar · 14,6k läst
P
perado72: Är det ingen som vet hur detta fungerar?
1 svar · 916 läst
Bezt
Bezt: Ingenting om ljudnivå? Ingenting om klippresultat? Ingenting om hur länge den måste klippa för angiven kapacitet? Kass ja.
4 svar · 3,0k läst
pacman42
pacman42: Jag hade detta problem och det berodde på avledning från skador på begränsningskablarna. Bytte ut kablarna och problemet var borta. Bekymret är att hitta problemen, i mitt fall har jag ryckt upp nästan alla trådar och lagt om dem... ...felsökningsverktygen (tongenerator mm) som tipsas om på annat håll fungerade inte för mig då jag inte hade brott på kabeln.
3 svar · 5,0k läst
G
Gudahov: I grunden och mekaniskt är den identisk med AM308, men har dragits ned mjukvarumässigt. Antagligen hastigheten, eftersom den klarar 700m2 mot 308:ans 800m2. Andra saker jag funnit (R70Li/AM308): Märlor:400/200 dB: 60(58)/63 Extra knivar: 3/9 Efter en skumning av manualerna, verkar de båda klipparna ha likdana menyer. Den enda skillnad jag kan finna, är att på R70Li så kan man ha belysning
1 svar · 5,0k läst
Kabrilex
Kabrilex: Mycket stiligt hus som inspiererar oss alla. :thumbup:
12 svar · 4,4k läst
·
OpiMaza
OpiMaza: Börja med 50% på omr 4 sen 20% på omr 3 sen så får man justera vartefter beroende på hur maskinen går.
1 svar · 965 läst
·
M J
M J: [citat] Se inlägg #3 ovan ;)
6 svar · 1,4k läst
G
Gudahov: Den här då: http://www.youtube.com/watch?v=fDJC9WdWgiw
3 svar · 2,1k läst
legion
legion: Har också en lönn på tomten och vet av erfarenhet att lönnlöven är jobbiga, speciellt om de är blöta, en vanlig motorklippare kan ju knappt hantera det så jag är tveksam om någon robotklippare klarar det. Själv har jag köpt en automower och har också funderat på det här med löv, det blir nog oavsett till att kratta ofta och tidigare i år så det inte blir några ansamlingar med
6 svar · 5,7k läst
J
JSM: [citat] Betvivlar starkt detta då min Bosch har en tuffare uppgift än 19 grader på flera ställen. Som noteras ovan klarer den stor lutning, men klipper dock inte lika rakt eftersom den "faller" ner mot botten och måste kompensera med hjulen många gånger. På ett ställe är lutningen så stor att när den träffar "botten" som är i våg så fastnar den om den kommer med nosen först som
7 svar · 17,5k läst
tompathepilot
tompathepilot: Kan inte svara på de tekniska frågorna runt S510 men jag gjorde så att jag grävde ner studsmattans bågar så det bara finns ben att köra på.
1 svar · 1,9k läst
pacman42
pacman42: Jag använder gröna trådstöd för buskar. 4st per buske. Sätter ihop dem med buntband för ökad styrka. Finns låga, eller klippa av dem till lämplig höjd.
4 svar · 7,5k läst
K
KB81: Någon med erfarenhet av en 140 som vill dela med sig av erfarenheten? tack!
4 svar · 9,6k läst
C
cyper: Någon som haft problemet att Indegon helt tappar kontakten med kanttråden när den står i basstationen? Basstationens lampa lyser grön vilket borde visa att tråden inte har något problem. Men indegon envisas ändå varje gång man försöker starta den att det är "fel i kanttråden" och så händer ingenting. Har gjort följande men utan framgång. 1. Sett till att kablarna är anslutna
0 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.