Ingper skrev:
Visst har du en poäng om ljudnivån, även om den är mer relevant för dig än för mig.
Kompassen används normalt just för att köra rakt i en klippare. Nu VET jag ju dock inte om just S510 använder den på rätt sätt, lika lite som du vet om den inte gör det. Så vi överlåter nog den bedömningen till någon som vet :rolleyes:.
Lite fånig diskussion kanske men "rätt sätt" :eek:. Vet att Robomow använder sin kompassliknande anordning för att t.ex. detektera att den kört runt en ö ett varv när den egentligen vill till laddstationen. Efter ett varv släpper den då öslingan och letar upp den riktiga slingan. Konstigt nog gör LD samma sak men utan kompass ... f-n vet hur det går till :confused:.
 
Ser nu i S510 bruksanvisningen att du har rätt om kompassen Ingper (y).
Det står;

- Electronic compass
The mower has compass navigation system to keep it going straight on inclines.

Så den maskinen är nog ett gott alternativ för dina syften.
 
  • Gilla
anette_jonas
  • Laddar…
En liten varning dock. Om man bor på en tomt där det är nära till berget så brukar inte kompassen fungera så bra i närheten av detta (beroende på bergart).

Försökte använda kompass för att få ungefär rätt riktning på både satellitdisk och TV-antenn i mina föräldrars sommarstuga, utan lycka. Även försökt med TV-antenn hemma hos mig själv med samma resultat. Slutade med att jag fick använda Google maps och ta ut ensmärken i terrängen istället. Kompassen (både telefon och analog) visade kraftigt fel och utslaget varierade kraftigt när jag rörde mig över tomterna.

Bara som en varning, jag vet ju inte om det fungerar bättre i gräsklippare och det beror ju också på tomten i så fall...
 
  • Gilla
eleson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.