N
Nonkan: Kan vara en skada i höljet på kabeln, problem med kortet i stationen, slingsensorerna eller styrkortet som tolkar slingsensorerna. Svårt att säga utan vare sig maskin eller station, kolla med din ÅF för felsökning av installation.
1 svar · 1,0k läst
A
automov_308: Här laddar och vilar min Automower 308. Tanken var att jag skulle bygga ett enkelt ramverk i tryckimpregnerat med plasttak. Blev dock inspirerad av den här trådenoch byggde vidare. Monterade först taket permanent men kom på att det var inteså kul att dra ut "Skalman" med våld för att aktivera"Home" när det regnade (eller ville låta den vila). Monterade istället en vattenbeständig
0 svar · 4,1k läst
·
boltis
boltis: En kompressor är en robotägares bästa vän :-) Smidig ställning btw!
3 svar · 1,1k läst
·
J
Joje-82: Hej jag fick min Honda installerad igår och kollade på klipptiderna och dom varierade mellan 10 och 105min hur ser de ut för er andra? Sen så piper den med jämna mellanrum när den laddar, ska de vara så?
0 svar · 1,8k läst
boltis
boltis: Det är absolut inget fel på din maskin. Piper vid laddning gör dom "by default". Går att stänga av i menyn. Tänk på att starta om maskinen för att inställningen skall träda i kraft. Övrig information är att den laddats vid tio tillfällen och värdet 29xx anger volttalet på batterierna.
3 svar · 3,2k läst
M J
M J: Kan meddela att fukten försvann av sig självt igen i stort sett lika plötsligt som den kom... [bild] Problemet löst - tills vidare.
13 svar · 2,4k läst
·
pacman42
pacman42: Upptäckte i morse när jag gick till bilen att det låg närmare 10m begränsning på gräsmattan och ut över stenläggningen, men klipparen var ute och körde som vanligt (men inte just där). Normalt sett så borde tråden vara avklippt om/när klipparen rivit upp den. En del av sträckan som rivits upp ligger under nysått gräs (tråden är temporärt flyttad för att skydda ett nysått
0 svar · 776 läst
M
mortimer: R70Li är ju specad till 700m2 gräsyta så lägga pengarna på något större och dyrare känns bara dumt. Hoppas det gav klarhet i ditt val.
3 svar · 1,4k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Expressen artikeln säger "Varför den valde grannens trädgård förtäljer dock inte historien." Men det är väl det klassiska Gräset är grönare på andra sidan staketet :D
2 svar · 1,7k läst
B
Brygga: Det står angivet i cm i menyn men frågan e vilket håll dom mäter.
2 svar · 1,2k läst
lilytwig
lilytwig: Fantastiskt kul att läsa på forumet om Indegon. :) Många bra tips och råd som Bosch inte lyckas bidra med. Jag har visserligen hittat ett tyskt forum oxå, men inte lika engagerat som detta. Nu till mina erfarenheter: Min klippare är en 2012 med SW 5.7, och den fungerar i stort som förväntat. Litet buggar förstås som att larmet inte fungerar och att klippmotorn startar med ett par sek
0 svar · 865 läst
davidgp
davidgp: Tack för era svar. Det är lite så jag tänker, överdimensionera klipparen, så den inte måste gå sina 16h/dygn för att uppnå maxkapacitet. Trädgården är relativt enkel, det är två träd och en torkvinda att ta hänsyn till. Inga smala passager. Grannen kör på en 308 med mer komplex och större trädgård än vad vi har. Men den går då nästan jämt. Lite därför vill jag inte ha
3 svar · 964 läst
boltis
boltis: Skrevs ju tidigare här om störningar mellan stiga och wiper. På bifogad bild ser ni en fungerande installation med Stiga och en äldre ambrogio. Dom går så nära varandra att dom kan krocka. Stigan är ändrad till c - frekvens. Däremot vet jag faktiskt inte hur det fungerar om den ena har den "nya" typen av slingsignal som autoclip 125/127/325.
26 svar · 5,5k läst
·
H
Henke-el: Är den gammal? Känns som du behöver byta motor till ena hjulet då kolen eller borsten börjar ge upp så den halkar efter den friska motorn till andra hjulet. Bara min tanke.
2 svar · 1,4k läst
B
Bymarken: Min klippare har låst sig verkar det som, när jag öppnar luckan så står det bara Automover och kommer inte vidare till lösenordet. Inget händer alls När jag tar knäpper på av o på knappen händer inget alls, har tagit ut strömmen till laddaren. Det står fortfarande Automover när jag stänger av med knappen. Någon som har en bra lösning? Mvh
0 svar · 1,5k läst
F
frav: http://www.jula.se/robotklippare-lizard-s1-721221 Råkade se denna in action på några youtube klipp. Låter den verkligen som en speedad motorsåg helatiden?
4 svar · 4,2k läst
A
auto: [citat] På 305 funkar det med att hålla inne 7+9 så kommer expert menyn upp.
7 svar · 3,1k läst
H
huggan: Här du satt den på ON?
1 svar · 1,5k läst
pacman42
pacman42: Jodå, det är gjort. Kommer dubbelkolla dessutom i afton efter ett dygns körtid.
6 svar · 1,4k läst
E
eleson: Korta svaret är: -Nej.
1 svar · 767 läst
M
MBygga: [citat] Ja, man skall aldrig rulla ihop överbliven slingtråd utan dra den in mot tomten fram och tillbaka som man gjorde en ö men utan ö då. Annars kan du får spoleffekt som kan störa.
2 svar · 1,0k läst
johnjensen
johnjensen: Hoppas jag. De brukar vara bra att snacka med. Men gillar inte att vara av med den. Kan ju passa på att serva den då också. Bladfäder? Kanske därför den skramlar ibland?
3 svar · 1,9k läst
S
Svampen78: Nu fungerar klipparen som den ska och jobbar helt på egen hand. Jag har dock en helt annan fråga, men eftersom tråden är min så tar jag mig friheten att ställa den här istf att starta en ny. Jag hittade en gps-funktion i klipparen menyer. Har min klippare gps då? Så vittjag vet är det extra uutrustning på ac220?
11 svar · 1,3k läst
A
arsson: Man får hoppas att den tål regn i längden. Man får ju rådet att man absolut inte får tvätta den med vatten, tycker det är lite konstigt för den tål ju regn.
2 svar · 915 läst
E
Eklidaren: Funkar bra med klipparen, tycker bara att där år ett högt ljud från motorn som driver hjulen, ljudet från kniven tycker jag inte alls stör så mkt. Motorn är ju borstlös så jag tycker det hörs för mkt, kan det vara ngt fel den?
1 svar · 980 läst
B
Bockstensmannen: [citat] Drog kabeln mellan plattor och uppepå asfalten. fixerade kabeln först med silikon men kom sedan på det funkade fint att använda träskruvar med brickor som håller ner kabeln.
11 svar · 3,6k läst
·
E
eleson: Många klippare hittar till laddaren via guiden, så det måste gå att köra längs hela slingan.
8 svar · 21,8k läst
OpiMaza
OpiMaza: [citat] Tjusigt
8 svar · 4,0k läst
·
H
Henke-el: Var lite mycket ute och snurrade där. Fick reklamblad från båda samtidigt och fick för mig den blåa klipparen även var i classes blad, men så var inte fallet. Letade reda på båda nu. Så de prispressar sig själva =)
6 svar · 8,1k läst
M
MattisH: Ja jag vet att det var en klippare under 10000 som gäller, men det är aldrig fel att få fler referenser. Dyrare betyder ju inte tystare klippare.
16 svar · 4,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.