legion
legion: 330X är ju en helt ny modell så det är väl inte troligt att det skulle ske några omvälvande förändringar till nästa år. Jag har själv en sån sen i våras och kan säga att det är en mycket bra klippare, det är bara att slå till!
3 svar · 2,9k läst
R
Robert-san01: Tack för tipsen! Har lagt beställning på ebay, tog en som även kan kolla LAN kablar för hela 20USD! Funkar det som vanligt så kommer man inte att ha några problem med slingan så länge som man har en sökare liggande, ;)
22 svar · 17,4k läst
K
KingHippo: Min betedde sig inte exakt som din, min försökte inre ens docka.
9 svar · 10,1k läst
J
johjohansson: Jag har gjort lite tester med hjälp av "nollmenyn" där jag placerat klipparen med ena hjulparet innanför begränsningsslingan och andra utanför och har fått följande värden på Af och Ar: Framhjul utanför slingan, bakhjul innanför slingan: Af -280 Ar -232 Framhjul innanför slingan, bakhjul utanför slingan: Af 306 Ar -165 Är detta normalt? Har Nonkan någon kommentar på detta? Är det
3 svar · 12,4k läst
G
Gimbal: Det är mycket som påverkar hur ljudet uppfattas. Jag har "tillgång" till att lyssna på två likadana klippare i två olika trädgårdar, och jag var helt säker på att den ena klipparen gick mycket tystare, ända tills jag insåg vad det berodde på vill säga. Det var helt enkelt så att hos de med den tysta klipparen var bakgrundsljudet så mycket högre, inte störande högt på något
15 svar · 6,0k läst
peternicklas
peternicklas: [citat] Har inte haft tid men tänkte på att batteriet täcker nog USB kontakten. Vinterjobb....
115 svar · 53,9k läst
·
R
Ruud Yngve: Hej igen slänten klarar min robot mower G 158 , men vill inte stanna vid tråden, när den har gått över så kan den inte gå över igen bara går fram och tillbaka tills den backar mot staket och slår ifrån såden får börja om på nytt upp till laddstation och ut igen vad gör man tips? MVH Yngve
45 svar · 40,5k läst
·
P
petterg: [citat] Det beror nok mer på at tråden har klart å beskrive alle problemer med klipperen. Etter 300 sider skal det mye til for å finne en feil som ikke redan står i tråden. Folk har enten fått bytte til nye klippere og hatt flaks med sin nye, hevet kjøpet eller sliter med de samme problemene som tidligere.
102 svar · 28,1k läst
·
G
Gimbal: Stiga 500-serien stänger (default inställning) av slingan när roboten är hemma i laddstationen, det låter som om din 127 inte gör det. Kanske går det att ändra med några dip-switchar i sändaren? (Det går på 500-serien).
6 svar · 2,0k läst
A
aivo: Vet inte om det är nyheter (va det för mig iafl). [bild]
0 svar · 1,0k läst
·
OpiMaza
OpiMaza: Har du kollat här : http://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/191668-automower-g1-tips-trix-och-felsok.html
1 svar · 761 läst
boltis
boltis: [citat] Det köper du hos vilken åf/fackhandel som helst som säljer stiga..
14 svar · 13,6k läst
M
Marie Bö: Det står beskrivet i Technical manual som finns att ladda ner i denna tråd: http://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/196765-technical-manual-husqvarna-automower.html eller på denna länk: https://sites.google.com/site/visesnu/technical-manual
2 svar · 1,4k läst
M
MrMad: Precis samma problem hade jag. Skickade in den och fick en ny efter två veckor.
4 svar · 1,4k läst
M
MBygga: [citat] Har din granne verkligen en Landroid L variant dvs. en 2013 års modell eller har han en Landroid från 2012 som inte har något tilläggsnamn? För har han en 2013 års modell verkar det konstigt att den beter sig så som du beskriver men är det en 2012'a är det dessvärre fullt naturligt.
99 svar · 25,1k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Då har vi en ny moderator i delforumet Robotgräsklippare idag, medlemmen OpiMaza. :)
1 svar · 1,2k läst
P
pognos: Hej! Jag har en 527a när jag proggramera kurvbana tenderar den iblan köra utanför områdes tråden är där någon som har samma problem firmvaren börja med r14
0 svar · 1,7k läst
F
frav: [citat] Finns ju reservdelslistor, så det behövs nog inget skruvande. Här finns ju även dem som servar dessa HQ & Gardena maskiner, så någon av dem kan säkert svara.
23 svar · 9,7k läst
N
Nonkan: Frågan är för övrigt besvarad flera gånger tidigare, använd gärna sökfunktionen. http://www.byggahus.se/sokresultat/?iefix=%E2%98%A0&cx=000234016981842115223%3Ayqyi6vo-amm&cof=FORID%3A9&ie=utf-8&q=dags+att+mata+in+pin
2 svar · 1,6k läst
A
Abki: Det är inte den allra snabbaste processor i den. Kan stå några minuter och tänka på hur den ska gör ibland. Gör något annat en stund och kolla sen om den påbörjat något. Är det så att den klipper/kör utanför klippområdet så står förmodligen laddstationen vänd åt fel håll. Det finns ett fel på nätaggregat från 2012 som inte ger rätt spänning ibland, kan ge lite lustiga
2 svar · 2,0k läst
K
Kantklipp: Jag har gjort 2 fabriksåterställningar och efter den andra klippte den kanterna. Det är det första den skall göra och sen klipper den resten av gräsmattan! Problemet är väl bara den gjorde det bara 1 gång, nu klipper den som "vanligt" igen.. Har köpt en billig cylinderklippare som jag tar kanterna och lite där han missat. Tycker personligen att han missar lite väl mycket, har ändå
10 svar · 3,5k läst
M J
M J: Lägger till denna till arkivet också: http://www.svt.se/nyheter/sverige/robotklipparen-en-farlig-kelgris
13 svar · 7,1k läst
M
meko: [citat] Tramsar..? Vänta ni bara! :)
4 svar · 1,5k läst
pacman42
pacman42: Du behöver inte guide i backen, utan du använder guiden för att slippa ha klipparen att följa begränsningen. Således bör guiden gå nedåt i bilden och sedan vända uppåt och avsluta till höger vid problemområdet. På detta sätt (tillsammans med 99min söktid efter guide) så kommer aldrig begränsningen att användas för att hitta hem.
1 svar · 2,4k läst
·
M
MBygga: [citat] Det var ju verkligen ogenomtänkt av Worx att försämra möjligheten till att programmera natt. Men Gimbals lösning var ju smart så länge man bara vill klippa natt förstås.
5 svar · 1,3k läst
M
mortimer: [citat] Lite det jag kände också. Tittar man på de exempel som finns i instruktionsboken så liknar min tomt ganska mycket det sista exemplet på sidan 54. Hur noga/viktigt är avståndet på 1.5m på vardera sida om basstationen ? Vill minnas någon hade tryckt in sin basstation i någon rabatt/buskage...
6 svar · 1,0k läst
·
P
PerReidar: Problemer med brant terreng og begrensninskabel. Takk for interessant forum. Noe lignende har jeg ikke funnet i Norge. Mitt problem er antakelig knyttet til at begrensningskabelen ligger i en brant bakke, og når AM går oppover bakker klarer den ikke følge kabelen når kabelen gjør en sving rundt en busk. På tegningen er problemområdet vist. Den går opp, svinger til høyre, og mister
13 svar · 5,2k läst
·
N
Nonkan: Det går att byta bara kretskortet i. Kostar lite under tusenlappen, lite över med montering och test. Hur lång tid det tar beror på om det är kö eller inte, själva jobbet går snabbt. Är det en äldre maskin så kan man behöva byta även själva antennplattan p.g.a ändrad konstruktion, då blir det några hundralappar till. Stationen kan verka dyr, men i den sitter mycket av tekniken
5 svar · 19,5k läst
·
D
D5power: Nu funkar den :)
3 svar · 4,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.