M
MattisH: Tänkte sätta staket runt tomten. Hur har ni lagt slingan för att minimera trimningsbehovet?? Något speciellt sätt för att slippa trimma? Min tanke är att borra hål för att gjuta ner stolparna. Övers gräver jag ur en radie på ca 30 cm runt stolpen och någon cm djupt så att jag får en "platta" runt stolpen där klipparen kan gå in över. Vad tror ni om det? Slingan läggs i skarven
0 svar · 1,4k läst
M
Marie Bö: [citat] Nej, behövs inte. Det räcker med att ta av kåpan och lossa på displayen som har gummitätning för att komma åt batteriet. Se ett exempel här även om jag inte tycker att han gör det på smartaste sättet med att lossa kabeln mellan kretskortet och displayen: https://www.youtube.com/watch?v=0e1Lyc7Etig
5 svar · 3,1k läst
P
Pepparkaka: [citat] Jag skulle lägga den efter att gräset är på plats. Det kan vara bra att den inte ligger för djupt om du någon gång vill justera dragningen. Om du lägger den i "ytläge" kommer den att vara helt dold inom kort.,
180 svar · 86,4k läst
·
M
mortimer: Står inte vad det är för robot men gissar på en Bosch Indego baserat på programversionsinfo ?
1 svar · 774 läst
davidgp
davidgp: Det har ju tillverkats den typen av batterier i 30 år minst. Det är nog rätt riskfritt.
4 svar · 2,6k läst
G
Gimbal: Är den ute och kör vid strömavbrott så stannar den inom några sekunder. Den kör inte om den inte känner av signalen från gränsslingan.
1 svar · 8,0k läst
M
MattisH: Klämde och kände på den i torsdags när jag lämnade in hyndan. Ser bra ut och hel propeller under istället för småknivarna. Priset 19.900:-
13 svar · 4,3k läst
·
F
Frandas: Tack för era svar! Med era rekommendationer och svaret angående kantklippning så tror jag att det blir en Landroid M.
4 svar · 6,4k läst
M
mortimer: Tittar man på Prisjakt s låg priset högt i början på Gardena R160 men under hela sommarhalvåret så hade det sjunkit till en o samma nivå. Den går ju att få för 14.500kr nu med prisgaranti hos större byggvarumarknader. Frågan är om man ska lägga en order i helgen, eller hoppas/tro att den kan sjunka ännu mer.
5 svar · 2,5k läst
M
mortimer: [citat] Ok.
9 svar · 3,9k läst
·
H
Hustomt: Någon som har koll på vad Automower har för protokoll till sin GSM-modul? Tänkte bygga mig en liten tillsats..
12 svar · 7,1k läst
E
emonne: Hej. börjar snart bli dags o installera min robomow rs630:thumbup:. har dock en o annan stor sten som sticker upp lite ur gräsmattan. någon som har tips på något fint man kan sätta runt stenar o små träd för att skydda klipparen. Är det något annat man bör tänka på för att få en så smärtfri uppstart som möjligt. tack på förhand
0 svar · 1,3k läst
F
frav: Jag har två ytor till min Gardena R40Li, vilket är en nedtrimmad AM305. Det fungerar bra. Dra slingan till biytan enligt instruktion. Bara att lägga ihop kablarna parallellt så de tar ut varandra mellan ytorna. Kör sedan maskinen i manuellt läge på biytan.
2 svar · 1,6k läst
M
mortimer: Hej Hur ser det ut med nyheter från Husqvarna för i år på robotgräsklipparna ? Någon ny modell i prisklass med AM 308 på väg eller några förbättringar på denna ? /Mortimer
0 svar · 1,2k läst
O
ollo: [citat] Jovisst är jag lite väl kritisk, lite dåliga erfarenheter kanske ligger bakom, har bråkat med Audi återförsäljare och Audi Sverige + Audi Tyskland, bäst och nöjdast svar blev Audi Tyskland så jag brukar gå direkt på tillverkaren, sparade in lite drygt 50.000 på ett par samtal. Men ifall man kan få låna hem så vore det ju helt klart bra. Finns en återförsäljare i min
5 svar · 3,1k läst
·
F
fp01: Jag har gjort precis det som du önskar. Inte för samma ändamål men för att testa att koppla bort den yttre slingan när Nisse är hemma i boet. Anledning? För att utröna om man kan få de radiostyrda klockorna i huset att synka och visa korrekt signal. Det är ett känt problem att Automover stör ut mottagningen på dessa (77,5KHz som sänds ut från DCF i Frankfurt) Det räcker normalt
3 svar · 2,1k läst
pelpet
pelpet: Priserosionen på robotgräsklippare är brutal. Om man tittar på produktsegmentet som helhet så är det nog ett generellt prisfall på 20%-30% årligen, och priserna på begagnatmarknaden verkar ligga för högt. De etablerade leverantörerna försöker hålla uppe priset på sina premiummärken (t.ex. husqvarna) men säljer nästan identiska produkter under andra varumärken (t.ex. Gardena).
5 svar · 13,3k läst
legion
legion: Själv betalade jag gladeligen 25000:- för min AM 330 förra året. Det är ju mycket billigare än en bra åkgräsklippare. Det känns nästan som man sparar pengar;)
10 svar · 4,5k läst
L
Luttvish: Hej! Jag kommer att införskaffa en robotgräsklippare i vår. Valen står mellan Automower 330X samt Robomow RS630. Är det någon som har ett förslag på hur jag kan designa installationen utifrån bifogad bild? Gräsmattan är ungefär 2000 m2. Mina funderar går i att placera basstationen på utmärkt ställe alternativt vid något av uttagen på bilden. Robotgräsklipparen kan börja klippa
0 svar · 3,2k läst
·
fresve
fresve: Jag fick samtal från min ÅF att jag är välkommen in o få min klippare uppdaterad, denna buggen ska vara löst.
10 svar · 4,2k läst
fresve
fresve: Jag och min far har varsin, har funkat riktigt bra, häromdagen ringde återförsäljaren och sa att de fått in en programuppdatering som skall fixa ett litet problem med att knivarna helt plötsligt är på högsta höjden.
2 svar · 4,7k läst
M J
M J: Vilka fler utgåvor av programvaran finns där än de som är uppräknade i omröstningen, vilka har tillkommit och vad utmärker dem?
11 svar · 5,9k läst
·
M J
M J: OK, nu gick det inte längre för min del heller. Displayen fick fukt bakom glaset under hösten, och efter ett par månader där fuktdropparna kom och försvann med vädret så slocknade displayen helt till sist. Den fungerade fortfarande, man hörde bekräftelsepipen när man trycker på knapparna, men utan att se menyvalen gick det inte välja rätt. Så igår skickades min också på
81 svar · 23,3k läst
·
Glenn K
Glenn K: Jula skickade av sitt skylt ex. för 4495 i helgen, höll i den lääääääänge innan jag la tillbaka den, föll på att den klarar för liten area samt att jag gärna haft en klippare som klipper sammanhängande fält, men billigt va det!!!
1 svar · 2,7k läst
H
hvalkki: Nej, den står på HOME:) Men nu står den på auto! tack för tipset!
2 svar · 7,3k läst
W
westcoastrecond: [citat] Vad säger ÅF om problemet?
12 svar · 12,3k läst
·
J
JazzBosse: Tack för svaret.
2 svar · 2,7k läst
1
111111: Har ställt undan min gardena nu. det jag gjorde innan var att rengöra så gott det gick samt blåsa rent lite försiktigt med tryck luft samt ladda upp batteriet under ett dygn. (tänkte även att ladda upp batteriet någon gång under vintern) om det är rätt eller fel vet jag inte
10 svar · 12,2k läst
T
thomasx: Hahaha :) Men va, krattar den inte bunkrarna? Det var dåligt! Kan se framför mig tio stycken sådana där köra ut ur garaget på egen hand och iväg över broar, gångar och stigar ut till sina hål. Stackars green keepers, det är ett utdöende yrke ;)
1 svar · 4,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.